Podpojištěný je každý šestý dům nebo domácnost. Smlouvu je třeba aktualizovat alespoň jednou za dva roky
16.9.2020 | Jan Bachura, zpráva ČSOB Pojišťovny | |
Podpojištění - stav, kdy je nemovitost pojištěná na nižší částku, než je její skutečná hodnota - je u mnoha Čechů častý problém, s kterým se pojišťovny setkávají. ČSOB Pojišťovna proto prostřednictvím průzkumu Instant Research zkoumala, jak často Češi aktualizují své pojistky, a tím podpojištění předcházejí.
Podpojištění se stává zásadním problémem v případě, kdy klientovi nastane škoda na majetku a obrátí se na svou pojišťovnu. Pojišťovny z důvodu podpojištění zpravidla při vzniku pojistné události snižují pojistné plnění ve stejném poměru, v jakém je výše pojistné částky ke skutečné výši pojistné hodnoty pojištěného majetku. V rámci výzkumu pro ČSOB Pojišťovnu více než 90 lidí z celkových 543 respondentů uvedlo, že svou smlouvu na pojištění domácnosti či nemovitosti aktualizovala před více než 5 lety, což ale znamená, že jsou podpojištění. Tomuto termínu už ale většina lidí začíná rozumět, správně ho popsalo téměř 70 procent dotázaných. „Hodnota stavby či domácnosti v čase narůstá. Lidé si postaví k domu garáž nebo bazén, nakoupí nové spotřebiče, moderní elektroniku nebo investují do sbírek mincí, obrazů a tak dále. V souladu s tím by měla růst i pojistná částka, aby v případě pojistné události dostal klient odpovídající plnění,“ říká Jan Šepek, produktový manažer ČSOB Pojišťovny. Co je podpojištění většina lidí ví, i tak je dost těch, kteří své smlouvy neaktualizují. „Známe z praxe případy, kdy hodnota domu byla minimálně 6 milionů korun, ale pojistná částka byla na deset let staré smlouvě pouze 3 miliony. Poté, co dům postihl požár, obdržel klient pojistné plnění snížené koeficientem podpojištění, ale za to stejný dům klient nemohl postavit. Přitom stačilo pravidelně aktualizovat smlouvu a takovému problému by se vyhnul,“ popisuje principy podpojištění Šepek s tím, že pojišťovna doporučuje svým klientům aktualizovat smlouvu minimálně jednou za dva roky. ČSOB Pojišťovna v září přišla s akční slevou až 30 % na pojištění stavby a domácností v případě, že si klient sjedná pojistnou smlouvu online na webových stránkách pojišťovny. V rámci pojištění staveb a domácností ČSOB Pojišťovna také v nedávné době zvýšila pojistné limity na nejvyužívanější asistenční služby jako je odemknutí dveří či oprava elektrospotřebiče, a to na 7 000 Kč na jeden zásah s tím, že služby lze využít maximálně dvakrát ročně. Úplnou novinkou pak je finanční kompenzace za nemajetkovou (psychickou) újmu nad rámec pojistného plnění, která činí 50 tisíc korun a je klientovi vyplacena při škodě na stavbě velkého rozsahu (min. 80 % z pojistné částky). RIXO.cz je bezplatná online pojišťovací služba, díky které budete vždy správně pojištěni. Nahrajte své pojistné smlouvy do internetového přehledu nebo aplikace v mobilu a RIXO.cz vám je zdarma zkontroluje. Poskytne vám zpětnou vazbu včetně doporučení, u které pojišťovny je možné si sjednat stejné pojištění za lepších podmínek. Služba vám také pomůže sjednat nové výhodné pojištění. Službu si můžete vyzkoušet zde >>> Reklama |
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v únoru aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB...
|
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...
|
Na co potřebuji pojištění schopnosti splácet hypotéku, když se pojistím dostatečně životním pojištěním?
Splácíte hypotéku, ke které nemáte sjednané pojištění schopnosti splácet, protože si platíte životní pojištění? Víte ale, co vám „životko“ pokrývá a co ne? Otázky v článku zodpoví Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu pro region střední a východní Evropy...
|
Nově doplňujeme naše zpravodajství o videa, rozhovory, podcasty...
Datově analytická společnost Scott & Rose, která provozuje specializovaný finanční portál Finparáda s vlastním zpravodajstvím nabízí nově videa, rozhovory, podcasty zaměřené na finanční produkty, služby a související témata z bank, penzijních, investičních společností a pojišťoven.
|
všechny články v rubrice
|