Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky varují klienty před vishingem: nesdělujte své citlivé údaje po telefonu

31.8.2020  |  Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
  


Obrázek: Mobil v ruceBanky v poslední době zaznamenaly nárůst útoků na jejich klienty formou tzv. vishingu. Jde o volání z podvrženého telefonního čísla s cílem vylákat z klientů tuzemských bank údaje o jejich platební kartě. Česká bankovní asociace varuje klienty: Vaše banka by po vás citlivé údaje tímto způsobem nikdy nechtěla.



Banky v posledních dnech zaznamenaly novou vlnu vishingových útoků (podvodné volání z podvrženého telefonního čísla). Útočníci napodobují telefonní čísla call center různých bank a následně telefonují náhodně vybraným lidem s tím, že se jim pokoušejí tvrdit, že došlo k zneužití jejich platební karty. Cílem těchto útoků je vylákat z lidí detaily o jejich platebních kartách (číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV kód), které se pak útočníci pokusí zneužít.

Česká bankovní asociace upozorňuje, že banky tímto způsobem nikdy nejednají a po svých klientech citlivé informace nežádají ani po telefonu, ani e-mailem.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde


„Klienti bank by neměli zapomínat, že je banka tímto způsobem nikdy nekontaktuje a v žádném případě nebude chtít sdělit citlivé údaje. Veškeré důležité informace a sdělení, jako např. i upozornění na podobné útoky, naleznou klienti ve svém elektronickém bankovnictví. Doporučujeme nikomu neposkytovat citlivé údaje po telefonu, ani prostřednictvím e-mailu. Pokud se s takovýmto jednáním někdo setká, měl by na možný pokus o podvod upozornit svou banku, která vše prověří,“ upozorňuje Tomáš Hládek, odborník ČBA na platební styk a kyberbezpečnost.

Odborníci se shodují, že nejslabším článkem v oblasti zabezpečení jsou často sami klienti, kteří nejsou dostatečně obezřetní. Hackeři si to velmi dobře uvědomují, navíc jejich útoky jsou stále sofistikovanější.

„Pokud se s podobným voláním setkáte a nebudete si jisti, obraťte se na vaši banku. Telefonní čísla nebo např. i live podporu najdete na webových stránkách banky,“ doplňuje Hládek.



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Banka CREDITAS vypne online služby na téměř pět dní, co to pro její klienty znamená?

Obrázek: Žena u počítače Banky pravidelně provádějí plánované odstávky svých systémů, které obvykle trvají několik hodin nebo maximálně přes noc. Banka CREDITAS nyní chystá mimořádně dlouhou odstávku, která potrvá několik dní. Důvodem je přechod na novou generaci interních bankovních...

Direct mění pojištění majetku. Na co nově získáte náhradu?

Obrázek: Direct pobočka Stačí malá nehoda a škody jsou na světě – převrácený květináč, zapomenuté okno při bouřce nebo prasklá trubka ve zdi. Zatímco dříve by pojišťovna podobné případy často odmítla uhradit s odkazem na výluky, Direct pojišťovna teď přichází s novým pojištěním...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Když nemoc udeří podruhé: Nové pojištění NN nabízí opakované výplaty

Obrázek: Závažné onemocnění Závažná onemocnění mohou zasáhnout kdykoliv – a kromě zdraví ohrozit i finanční stabilitu celé rodiny. Novinka od NN Životní pojišťovny přináší širší pojistnou ochranu, která zůstává v platnosti i po vyplacení pojistného plnění. Klienti tak mohou čerpat finanční podporu...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies