Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky varují klienty před vishingem: nesdělujte své citlivé údaje po telefonu

31.8.2020  |  Jan Bachura, zpráva České bankovní asociace
  


Obrázek: Mobil v ruceBanky v poslední době zaznamenaly nárůst útoků na jejich klienty formou tzv. vishingu. Jde o volání z podvrženého telefonního čísla s cílem vylákat z klientů tuzemských bank údaje o jejich platební kartě. Česká bankovní asociace varuje klienty: Vaše banka by po vás citlivé údaje tímto způsobem nikdy nechtěla.



Banky v posledních dnech zaznamenaly novou vlnu vishingových útoků (podvodné volání z podvrženého telefonního čísla). Útočníci napodobují telefonní čísla call center různých bank a následně telefonují náhodně vybraným lidem s tím, že se jim pokoušejí tvrdit, že došlo k zneužití jejich platební karty. Cílem těchto útoků je vylákat z lidí detaily o jejich platebních kartách (číslo karty, jméno, dobu platnosti a CVV kód), které se pak útočníci pokusí zneužít.

Česká bankovní asociace upozorňuje, že banky tímto způsobem nikdy nejednají a po svých klientech citlivé informace nežádají ani po telefonu, ani e-mailem.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde


„Klienti bank by neměli zapomínat, že je banka tímto způsobem nikdy nekontaktuje a v žádném případě nebude chtít sdělit citlivé údaje. Veškeré důležité informace a sdělení, jako např. i upozornění na podobné útoky, naleznou klienti ve svém elektronickém bankovnictví. Doporučujeme nikomu neposkytovat citlivé údaje po telefonu, ani prostřednictvím e-mailu. Pokud se s takovýmto jednáním někdo setká, měl by na možný pokus o podvod upozornit svou banku, která vše prověří,“ upozorňuje Tomáš Hládek, odborník ČBA na platební styk a kyberbezpečnost.

Odborníci se shodují, že nejslabším článkem v oblasti zabezpečení jsou často sami klienti, kteří nejsou dostatečně obezřetní. Hackeři si to velmi dobře uvědomují, navíc jejich útoky jsou stále sofistikovanější.

„Pokud se s podobným voláním setkáte a nebudete si jisti, obraťte se na vaši banku. Telefonní čísla nebo např. i live podporu najdete na webových stránkách banky,“ doplňuje Hládek.



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Žebříček penzijních fondů v prosinci: Vítězí Conseq, NN a Rentea

Obrázek: Spořící důchodce Doplňkové penzijní spoření je jedním z klíčových nástrojů, jak si v České republice zajistit finanční rezervu na důchod. Stát jej podporuje nejen daňovými úlevami, ale i příspěvky. Na penzijní spoření navíc mohou přispívat i firmy svým zaměstnancům. V prosinci došlo...

Otevírací doba poboček a platební styk na konci roku 2025

Přinášíme vám jako každý rok přehled o tom, jak budou mít jednotlivé banky v České republice otevřeno během vánočních svátků a na konci letošního roku. Také se dozvíte, kdy své peníze nejpozději odeslat tak, aby se na účet příjemce dostaly ještě letos...

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies