Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Na webu Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot

8.7.2020  |  Jan Bachura, zpráva Generali České pojišťovny
  


Obrázek: Generali Česká pojišťovnaNa webových stránkách Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot. Ročně Generali Česká a její klientské centrum odbaví přes 65 tisíc chatů s klienty. Chatbot na bázi umělé inteligence aktuálně zvládá úspěšně vyřídit 45 % všech požadavků na chatu, zbylé požadavky řeší operátoři. Potvrzuje se jasný trend - místo volání na klientskou linku lidé stále častěji vyřizují své požadavky prostřednictvím chatování.


Chatování není jen záležitostí sociálních sítí a messengerů, ale stává se stále přirozenějším způsobem, jak klienti vyřizují své požadavky s pojišťovnami. Operátoři Generali České pojišťovny jen v roce 2019 vyřídili přes 65 tisíc chatů. „Od letošního jara jsme do procesu vyřizování klientských požadavků plně zapojili umělou inteligenci v podobě chatbota. Dosavadní výsledky překonaly naše očekávání a potvrdily, že lidé tuto technologii dokáží ocenit,“ potvrzuje první měsíce praxe Miroslav Havlíček, ředitel klientského centra Generali České pojišťovny.

Agenda chatbota



Dosud fungovala standardní praxe. Pokud si klienti s něčím nevěděli rady nebo potřebovali získat nějaké informace o svém pojištění, obrátili se na klientské centrum a operátor jim potřebné údaje dohledal. Spojili se buď přes telefon nebo stále častěji přes chat na webu. Nyní ty nejčastější dotazy s tazateli řeší právě chatbot, na což jsou v počátku konverzace klienti upozorněni. V první fázi umělá inteligence pomáhá s touto agendou:
  • přihlášení do klientské zóny,
  • jak a co do pojišťovny poslat,
  • odheslování e-mailů v klientské korespondenci,
  • sjednání pojištění,
  • jak nahlásit pojistnou událost,
  • informace o účetech pro platbu pojistného.
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Lidská pomoc zůstává



Pokud chatbot není schopen odpovědět na dotazy klienta, přepojí ho automaticky na živého operátora, aby s ním jeho požadavek dokončil. Chatovacími dovednostmi v Generali České pojišťovně disponuje 45 operátorů. „Postupovat podle pokynů od operátorů bude samozřejmě možné i nadále. Na stále rostoucích interakcích přes chat ale vidíme, že lidé tento způsob komunikace oslovil. Má celou řadu výhod – krom toho, že není nutné volat do klientského centra, mohou si lidé vyřídit svůj požadavek s pojišťovnou v klidu třeba v hromadné dopravě. Navíc chatování umožňuje rychlé propojení s dalšími online aplikacemi pojišťovny, což zásadně urychluje vyřešení řady požadavků,“ vysvětluje Miroslav Havlíček.

Zdokonalování s každou konverzací



Chatbot je „živou“ technologií a při každé interakci s klientem se stále zdokonaluje ve svých reakcích. Navíc ho trénují i specializovaní trenéři, jejichž dosavadní praxe nesouvisí přímo s pojišťovnictvím. To výrazně přispívá k tomu, že chatbot bude v budoucnu odpovídat co nejvíce srozumitelně těm, kteří se denně nepohybují ve světě pojišťovnictví a jeho procesech.

reklama

Spořicí účet+ spoření s výhodnou sazbou 0,50 % ročněvíce
Spořicí účet HIT - úrok až 0,70 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 1,6 % ročněvíce

NEObyčejný účet - úroková sazba 0,25 % p.a.více



Dovednosti chatbota budou přibývat



Rozsah dovedností chatbota se bude během následujících měsíců dále rozvíjet. V blízké budoucnosti tak bude umělá inteligence schopna odpovídat a s klienty řešit záležitosti spojené s:
  • přikládáním dokumentů k pojistné události a pojistné smlouvě,
  • ověřováním klientů,
  • hlášením jednoduchých škod,
  • možností nechat si od pojišťovny zavolat zpět v domluvený termín.

Zkušenosti klientů s chatbotem



Chatbot aktuálně úspěšně obslouží klienty ve 45 % případech chatování, zbylých 55 % dořeší operátoři. Na využití chatbota odkazuje i infolinka Generali České pojišťovny. Lidé místo čekání na spojení s operátorem mohou využít chat. Tuto možnost zvolí více než 34 % z těch, kteří link na chat obdrží přes SMS.

RIXO.cz je bezplatná online pojišťovací služba, díky které budete vždy správně pojištěni. Nahrajte své pojistné smlouvy do internetového přehledu nebo aplikace v mobilu a RIXO.cz vám je zdarma zkontroluje. Poskytne vám zpětnou vazbu včetně doporučení, u které pojišťovny je možné si sjednat stejné pojištění za lepších podmínek. Služba vám také pomůže sjednat nové výhodné pojištění. Službu si můžete vyzkoušet zde  >>>
Reklama


      
  


Související články:
Výsledky soutěže Finanční produkt roku 2020 na Finparádě byly vyhlášeny. Finanční společností roku se stala Equa bank

Generali Česká pojišťovna mění pojištění pro podnikatele

Generali Česká pojišťovna prodlužuje bezplatné krytí pro zdravotníky

Pojišťovny v květnu - rady, tipy, informace, zejména s ohledem na současnou situaci

Pojistný trh na konci dubna: Generali Česká poskytuje krytí rizik pro zdravotníky v první linii a další informace



všechny články
Dále v rubrice

Equa bank nabízí 300 korun za doporučení nového klienta a rozšiřuje nabídku investování

Obrázek: Equa bank Equa bank od března nabízí odměnu 300 korun za doporučení nového klienta. Odměnu získá jak nový, tak stávající klient, který ho doporučí. Podmínkou je otevření nového účtu on-line. Banka rovněž...

Produktové novinky bank v únoru aneb co si pro nás banky připravily?

Obrázek: Blok a notebook Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února letošního roku oznámila ČSOB, Equa bank, Fio banka, ING Bank, Komerční banka...

Bojíte se o práci nejen kvůli koronaviru? Jsou způsoby, jak se pojistit

Obrázek: Paní v kuchyni Koronavirus se zřetelně projevuje i na pojistném trhu. Lidé mají obecně v těžkých dobách o pojištění větší zájem a potvrzuje se to i v době pandemie. Podle statistik České asociace pojišťoven v loňském roce...

Dopravní nehoda se může pořádně prodražit, i když máte povinné ručení

Obrázek: Dopravní nehoda Legislativa se ohledně hlášení dopravních nehod v minulosti již vícekrát změnila, a spousta řidičů stále neví, jak se v případě vzniklé pojistné události zachovat. Myslíte si, že povinné ručení vše vyřeší za vás...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší spořicí účet roku 2020
Hello bank!
Hello bank!


Nejlepší penzijní spoření roku 2020
Česká spořitelna - penzijní společnost
Air Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz