Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak se v době koronaviru starat o automobil? Vir v autě přežije i 72 hodin

28.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva ARVAL
  


Obrázek: Autoservis Po zavedení mimořádných opatření a karantény kvůli pandemii koronaviru se mnoho podniků potýká s nejistotou budoucností. Také autoservisy, které zůstaly až na výjimky otevřené, ovlivnil úbytek zakázek. Jaká bezpečnostní opatření přijaly? A co můžete udělat pro své auto během pandemie vy sami? Přečtěte si rady odborníků.



Ukliďte si



Zatímco doma více či méně pravidelný úklid provádíme, na úklid vozidla často zapomínáme. Přitom do vozu nyní usedáme s úlevou, že si konečně můžeme sundat roušku. Podle studie amerického Státního zdravotnického ústavu a prestižních univerzit však nový vir na plastech přežívá až 72 hodin. Je tedy vhodný čas na pořádný úklid a dezinfekci.

Pokud si na to netroufáte nebo nemáte potřebné vybavení, můžete vůz objednat na kompletní čištění do servisu. „Dezinfekce vozidel se provádí nejčastěji za použití přípravků na bázi ozónu a primárně se dezinfikuje klimatizační systém vozidla. Komplementárně mohou být dezinfikovány dotykové plochy interiéru, jako jsou madla dveří nebo ovládací prvky vozidla,“ říká Technical Support Team Leader ARVAL CZ Vojtěch Vacátko.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Vyměňte pneumatiky



Pokud kvůli situaci s koronavirem odkládáte výměnu letních pneumatik, můžete tak riskovat své zdraví na silnici. Odborníci se shodují, že dojíždění zimních pneumatik není bezpečné ani ekonomické, protože mají jiné jízdní vlastnosti.

Do servisu se až na výjimky můžete objednat již nyní. „Většina servisních partnerů funguje standardně, avšak s ohledem na rychle se měnicí situaci doporučujeme před návštěvou servisu vždy ověřit jeho dostupnost nebo upravenou otevírací dobu na jeho internetových stránkách. V případě nedostupnosti požadovaného partnera fungují partneři alternativní. Zakázky jsou odbavovány všechny standardně. Také na přezutí vozu je lepší se dohodnout telefonicky dopředu,“ upozorňuje Vacátko. Servisní místa jsou vybavena ochrannými prostředky a během práce na vozu jsou použity igelity na sedadlech, volantu i řadicí páce, aby se minimalizovalo riziko spojené s přenosem nákazy.

Kontaktujte servis před plánovanou kontrolou



Jste-li objednaní na pravidelnou kontrolu vozidla, předem do servisu zavolejte, abyste si ověřili, že s návštěvou počítají a mají otevřeno. V případě leasingových vozů kontaktujte smluvní partnery. Pokud jste se ještě neobjednali, ale od poslední kontroly vašeho vozu už uběhl značný čas, neváhejte. Největší poptávka je momentálně o klasické opravy, výměnu oleje a kontrolu brzd.

Preventivní kontroly sice mohou ještě počkat, ale pokud se na voze objevila (byť drobná) závada, raději nic neriskujte. V případě nejistoty se pak nezdráhejte využít telefonickou konzultaci.




Bojíte se, že zůstanete uprostřed křižovatky?



Omezili jste své jízdy na minimum a nyní potřebuje vyjet? Máte-li strach, že se vinou vybité autobaterie nepohnete a nebudete se moci dovolat pomoci, není důvod k obavám. „Asistenční služby fungují i v tomto období. Veškeré potíže spojené s neprovozuschopností vozidla tak můžete vyřešit jedním telefonátem,“ dodává Vacátko.

RIXO.cz je bezplatná online pojišťovací služba, díky které budete vždy správně pojištěni. Nahrajte své pojistné smlouvy do internetového přehledu nebo aplikace v mobilu a RIXO.cz vám je zdarma zkontroluje. Poskytne vám zpětnou vazbu včetně doporučení, u které pojišťovny je možné si sjednat stejné pojištění za lepších podmínek. Službu si můžete vyzkoušet zde  >>>
Reklama



      
  


Související články:
Na webu Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot

Šest z deseti majetkových smluv je podpojištěných

Pojišťovny na konci června: rady a tipy na léto

Pojišťovny chtějí přimět Čechy, aby se letos pojistili i na dovolenou v tuzemsku

Pojištění Kamarád od MetLife přináší o prázdninách dvojnásobné plnění



všechny články
Dále v rubrice

Na webu Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot

Obrázek: Generali Česká pojišťovna Na webových stránkách Generali České pojišťovny nově s klienty komunikuje chatbot. Ročně Generali Česká a její klientské centrum odbaví přes 65 tisíc chatů s klienty. Chatbot na bázi umělé inteligence...

Šest z deseti majetkových smluv je podpojištěných

Obrázek: Dům Pojistit si majetek před povodněmi, úderem blesku nebo krádeží se Češi už celkem naučili. Starat se o své pojištění ale ještě příliš neumí. Online pojišťovací služba RIXO.cz odhalila, že šest z deseti...

Pojišťovny na konci června: rady a tipy na léto

Obrázek: Auto Přinášíme vám zprávy a tipy z pojišťoven a dalších společností, které mají co říct k tématům spojeným s pojištěním. Jaký je technický stav vozovek a jaký je jejich vliv na počet havárií a výši škod na vozidlech...

Pojišťovny chtějí přimět Čechy, aby se letos pojistili i na dovolenou v tuzemsku

Obrázek: Dovolená Zatímco před odjezdem do zahraničí si většina Čechů sjedná cestovní pojištění, na dovolenou v tuzemsku si pojistku uzavře málokdo. Letos se ale může situace změnit. Pojišťovny počítají s nižším...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz