Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Každý čtvrtý Čech byl v době krize v kontaktu se svou bankou, nejčastěji po emailu

18.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank
  


Obrázek: RaiffeisenbankBanky během pandemie nějakým způsobem kontaktovaly čtvrtinu Čechů. S jejich komunikací byla podle nového průzkumu Raiffeisenbank většina klientů spokojená. Téměř polovina oslovených by od své banky chtěla dostávat pravidelné zprávy ohledně vývoje situace.


Banky během krize kontaktovaly čtvrtinu dotazovaných, nejčastěji to bylo emailem (62 %) a telefonicky (19 %). Podle 4 z 5 Čechů se přístup bank v době pandemie nezměnil. Zbylá pětina tvrdí, že jim vychází vstříc více než dřív a pouze 3 % si myslí opak.

Dvanáct procent Čechů řešilo v rámci koronavirové epidemie nějaký požadavek se svou bankou aktivně. Nejčastěji s ní byli v kontaktu telefonicky (39 %) a online (30 %), dále potom emailem (26 %) a osobně (25 %). 80 % jich bylo s vyřízením požadavku spokojeno.

„Víme, že finance jsou pro většinu domácností důležitou složkou a to zvláště v krizových situacích, jakou prožíváme nyní," říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank, a dodává: "O tom, že řešení finančních otázek je pro Čechy důležité, svědčí jejich aktivní komunikace směrem k nám. V posledních týdnech jsme zaznamenali přes 20 tisíc žádostí o odklad splátek a tisíce telefonátů na zákaznických linkách.”

Necelá polovina (46 %) Čechů by chtěla dostávat zprávy týkající se dopadu pandemie na bankovnictví, preferovali by email (79 %). Týdně by zprávy preferovalo 37 %, jednou za 14 dní 32 % a měsíčně 28 % Čechů. Web své banky v době koronaviru navštívili 4 z 10 Čechů.

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

 
„Je potěšující vidět, že naprostá většina spoluobčanů vnímá servis bank i v této nestandardní situaci stále dobře. My bychom našich klientům rádi poděkovali za jejich trpělivost a vůli využívat při komunikaci pro ně často nové online nástroje,” doplňuje Kopecká.

S komunikací bank je rozhodně nebo spíše spokojeno 87 % Čechů. Podle 9 z 10 umisťují na web informace, které jsou snadno dohledatelné, srozumitelné, dostatečné a na jejich požadavky reagují adekvátně, tedy rychle a efektivně.



Grafy:
Obrázek: Graf 1

Obrázek: Graf 2


Obrázek: Graf 3
Obrázek: Graf 4
Autor: Raiffeisenbank

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18-65 let.


      
  


Související články:
Více než polovina Čechů sjednává finanční produkty online: Co všechno a kde můžete online sjednat?

Žebříček spotřebitelských úvěrů v listopadu. Jedničkou je stále Komerční banka, Equa bank se nově dostala do žebříčku

Žebříčky spořicích účtů i termínovaných vkladů v listopadu stále beze změny, vede Raiffeisenbank a NEY spořitelní družstvo

Podnikatelé a živnostníci v krizi: Jak jim v těžké době pomáhají banky?

Novinky v internetovém a mobilním bankovnictví v říjnu



všechny články
Dále v rubrice

mBank umožní klientům odkrýt údaje o kartě přímo v mobilní aplikaci

Obrázek: mBank Klienti mBank už u sebe nemusí mít při placení na internetu svou platební kartu. Díky nové funkcionalitě s názvem Odkrytí údajů karty si mohou přímo v mobilní aplikaci zobrazit její číslo, datum exspirace i kód CVV...

Equa bank zvýšila odměnu za doporučení běžného účtu. Nově ho nabízí klientům již od 15 let

Obrázek: Equa bank Klienti Equa bank, kteří doporučí nového zákazníka, mohou nově získat odměnu 300 Kč. Odměnu získává nový i stávající klient, který běžný účet doporučí. Podmínkou je otevření účtu online. Banka zároveň...

Více než polovina Čechů sjednává finanční produkty online: Co všechno a kde můžete online sjednat?

Obrázek: Notebook Z finančních produktů si Češi online nejčastěji sjednávají běžný účet. Uvedla to téměř polovina dotazovaných v průzkumu Raiffeisenbank realizovaném prostřednictvím platformy Instant Research mezi 880 respondenty...

Česká spořitelna umožňuje sjednání pojištění domu nebo bytu v mobilním bankovnictví George

Obrázek: Dům Česká spořitelna zjednodušila celý proces sjednání pojištění domácnosti nebo nemovitosti. Svůj byt nebo dům mohou klienti nově pojistit na pár kliknutí přímo v mobilním bankovnictví George. Uzavření pojištění probíhá...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz