Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Každý čtvrtý Čech byl v době krize v kontaktu se svou bankou, nejčastěji po emailu

18.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank
  


Obrázek: RaiffeisenbankBanky během pandemie nějakým způsobem kontaktovaly čtvrtinu Čechů. S jejich komunikací byla podle nového průzkumu Raiffeisenbank většina klientů spokojená. Téměř polovina oslovených by od své banky chtěla dostávat pravidelné zprávy ohledně vývoje situace.


Banky během krize kontaktovaly čtvrtinu dotazovaných, nejčastěji to bylo emailem (62 %) a telefonicky (19 %). Podle 4 z 5 Čechů se přístup bank v době pandemie nezměnil. Zbylá pětina tvrdí, že jim vychází vstříc více než dřív a pouze 3 % si myslí opak.

Dvanáct procent Čechů řešilo v rámci koronavirové epidemie nějaký požadavek se svou bankou aktivně. Nejčastěji s ní byli v kontaktu telefonicky (39 %) a online (30 %), dále potom emailem (26 %) a osobně (25 %). 80 % jich bylo s vyřízením požadavku spokojeno.

„Víme, že finance jsou pro většinu domácností důležitou složkou a to zvláště v krizových situacích, jakou prožíváme nyní," říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank, a dodává: "O tom, že řešení finančních otázek je pro Čechy důležité, svědčí jejich aktivní komunikace směrem k nám. V posledních týdnech jsme zaznamenali přes 20 tisíc žádostí o odklad splátek a tisíce telefonátů na zákaznických linkách.”

Necelá polovina (46 %) Čechů by chtěla dostávat zprávy týkající se dopadu pandemie na bankovnictví, preferovali by email (79 %). Týdně by zprávy preferovalo 37 %, jednou za 14 dní 32 % a měsíčně 28 % Čechů. Web své banky v době koronaviru navštívili 4 z 10 Čechů.

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

 
„Je potěšující vidět, že naprostá většina spoluobčanů vnímá servis bank i v této nestandardní situaci stále dobře. My bychom našich klientům rádi poděkovali za jejich trpělivost a vůli využívat při komunikaci pro ně často nové online nástroje,” doplňuje Kopecká.

S komunikací bank je rozhodně nebo spíše spokojeno 87 % Čechů. Podle 9 z 10 umisťují na web informace, které jsou snadno dohledatelné, srozumitelné, dostatečné a na jejich požadavky reagují adekvátně, tedy rychle a efektivně.


Grafy:
Obrázek: Graf 1

Obrázek: Graf 2


Obrázek: Graf 3
Obrázek: Graf 4
Autor: Raiffeisenbank

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18-65 let.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz