Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Každý čtvrtý Čech byl v době krize v kontaktu se svou bankou, nejčastěji po emailu

18.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank
  


Obrázek: RaiffeisenbankBanky během pandemie nějakým způsobem kontaktovaly čtvrtinu Čechů. S jejich komunikací byla podle nového průzkumu Raiffeisenbank většina klientů spokojená. Téměř polovina oslovených by od své banky chtěla dostávat pravidelné zprávy ohledně vývoje situace.


Banky během krize kontaktovaly čtvrtinu dotazovaných, nejčastěji to bylo emailem (62 %) a telefonicky (19 %). Podle 4 z 5 Čechů se přístup bank v době pandemie nezměnil. Zbylá pětina tvrdí, že jim vychází vstříc více než dřív a pouze 3 % si myslí opak.

Dvanáct procent Čechů řešilo v rámci koronavirové epidemie nějaký požadavek se svou bankou aktivně. Nejčastěji s ní byli v kontaktu telefonicky (39 %) a online (30 %), dále potom emailem (26 %) a osobně (25 %). 80 % jich bylo s vyřízením požadavku spokojeno.

„Víme, že finance jsou pro většinu domácností důležitou složkou a to zvláště v krizových situacích, jakou prožíváme nyní," říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank, a dodává: "O tom, že řešení finančních otázek je pro Čechy důležité, svědčí jejich aktivní komunikace směrem k nám. V posledních týdnech jsme zaznamenali přes 20 tisíc žádostí o odklad splátek a tisíce telefonátů na zákaznických linkách.”

Necelá polovina (46 %) Čechů by chtěla dostávat zprávy týkající se dopadu pandemie na bankovnictví, preferovali by email (79 %). Týdně by zprávy preferovalo 37 %, jednou za 14 dní 32 % a měsíčně 28 % Čechů. Web své banky v době koronaviru navštívili 4 z 10 Čechů.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde

 
„Je potěšující vidět, že naprostá většina spoluobčanů vnímá servis bank i v této nestandardní situaci stále dobře. My bychom našich klientům rádi poděkovali za jejich trpělivost a vůli využívat při komunikaci pro ně často nové online nástroje,” doplňuje Kopecká.

S komunikací bank je rozhodně nebo spíše spokojeno 87 % Čechů. Podle 9 z 10 umisťují na web informace, které jsou snadno dohledatelné, srozumitelné, dostatečné a na jejich požadavky reagují adekvátně, tedy rychle a efektivně.



Grafy:
Obrázek: Graf 1

Obrázek: Graf 2


Obrázek: Graf 3
Obrázek: Graf 4
Autor: Raiffeisenbank

Průzkum provedla agentura NMS Market Research v dubnu 2020 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1066 respondentů ve věku 18-65 let.


      
  


Související články:
Raiffeisenbank zavádí bezpečnější ověřování plateb na internetu

Vinou pandemie se příjmy snížily více než třetině Čechů

Nová verze mobilního bankovnictví Raiffeisenbank přinesla digitální podpis dokumentů a další novinky

Raiffeisenbank aplikovala na všechny svoje bankomaty antivirotickou ochranu

Žebříček podnikatelských účtů v dubnu: Novou jedničkou je Equa bank



všechny články
Dále v rubrice

Karanténa v peněženkách skončila, Češi opět utrácejí jako před pandemií

Obrázek: Platba kartou S tím, jak jsou uvolňována jednotlivá krizová opatření, která byla zavedena proti šíření pandemie koronaviru, tak se Češi začínají opět vracet ke svým dřívějším zvyklostem. Jednou z nich je zvýšené...

Klienti mBank si mohou na své kartě zablokovat DCC i Surcharge fee

Obrázek: Platební karty Lidé by si v zahraničí měli dát pozor na službu s názvem Dynamic Currency Conversion, kterou nabízí provozovatelé bankomatů nebo terminálů. S vysokou pravděpodobností bude totiž kurz, který bude...

Kam došlo mobilní bankovnictví za devět let od první aplikace? Za poslední roky se rozvoj dokonce zrychlil

Obrázek: Mobil Mobilní bankovnictví pro chytré mobilní telefony, často nazývané jako smartbanking, se v Česku objevilo poprvé před devíti lety. Na možnost ovládat svůj účet odkudkoliv přes mobilní zařízení si Češi...

Cestovní pojištění ke kartám Komerční banky platí nyní i v České republice. Pojištění pro ČR má nově i ČSOB

Obrázek. Dovolená Do konce letošního září mohou klienti Komerční banky využít cestovní pojištění ke kartám i pro dovolenou v České republice. Mimořádná nabídka KB se vztahuje na držitele debetních a kreditních...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Allianz - Produkt roku 2019
Allianz Život a Allianz cestovní pojištění
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz