| Češi chtějí spravovat účty bez poplatku a on-line
					
						| 19.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Fio banky |  |  
 
 
					
                       Průzkum, který v České republice nechala zpracovat Fio banka, ukázal, že čeští klienti poplatky nemají v oblibě a banku jsou ochotni změnit zejména kvůli nim. Češi chtějí šetřit nejen peníze, ale i čas, a tak si zvykli spravovat finance on-line. Lidé vyřizují své záležitosti z domova daleko častěji než dříve, Fio banka například zaregistrovala až šestinásobný počet on-line žádostí o zřízení účtu. 
 
 
 
 
					
                    
 Poplatky rozhodují při změně banky
 I když je změna banky v současné době relativně jednoduchou záležitostí, stále k ní klienti potřebují výrazný impuls. Výši poplatků považuje za hlavní důvod pro změnu své banky takřka 40 procent Čechů. O něco méně důležitým faktorem změny banky je samotná cena za vedení účtu, kterou uvedlo zhruba 32 procent z nich. Následuje zákaznický servis, jehož špatná kvalita by přinutila ke změně čtvrtinu respondentů, a podobný vzorek by motivovala k odchodu i vyšší úroveň online produktů v nové bance. Nejméně ovlivňuje klienty při rozhodování stabilita a image nové banky.
 
 
  Autor: Fio banka
 
 Služby banky bez poplatků přitom využívá asi jen pětina respondentů, zbytek za bankovní služby platí. Devatenáct procent oslovených by uvítalo jednodušší ceník své banky bez překvapení.
 
 
  Autor: Fio banka
 
 "Výzkum potvrzuje, že klienti jsou na bankovní poplatky velmi citliví. Klienty aktuálně chceme podpořit dalším cenovým zvýhodněním - nabídkou neomezených výběrů z kteréhokoli bankomatu zdarma až do konce června tak, aby lidé nemuseli v současné situaci zbytečně cestovat a mohli si vybrat peníze v tom nejbližším bankomatu, který mají po ruce,“ říká Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky.
 
 
 Češi mění své chování a spravují účet přes internet
 Nejvíce oslovených Čechů (67,3 procenta) uvádí, že chce šetřit čas a peníze, a proto využívá pro běžné transakce výhradně internetbanking nebo aplikaci v mobilu. Tradičnější způsob, návštěvu pobočky, preferuje už jen necelá třetina respondentů.
 
 “Vývoj internetbankingu i smartbankingu dlouhodobě směřuje k tomu, aby klient mohl vyřešit bez návštěvy pobočky téměř vše. Seznam služeb poskytovaných on-line je dlouhý a klienti jej najdou přehledně zpracovaný na našich stránkách. Lze očekávat, že současná situace vývoj elektronických produktů na straně bank dále uspíší a také že jejich úroveň bude pro klienty stále důležitější. My ve Fio bance nyní vedle dlouhodobých plánů zvažujeme další možnosti, jak usnadnit klientům správu peněz na dálku. Vylepšujeme internetbanking i smartbanking, momentálně pracujeme na nových verzích mobilní aplikace, které umožní klientům například autorizaci příkazů zadaných v internetbankingu,” říká k tomu Jan Bláha.
 
 “V souvislosti s nouzovým stavem jsme zaregistrovali raketový nárůst on-line žádostí o účty bez poplatků, v prvním týdnu po vyhlášení nouzového stavu šlo v České republice o šestinásobek průměru od začátku tohoto roku. Jsme rádi, že lidé využili této možnosti a otevřeli si účet z pohodlí a bezpečí domova. Vidíme nicméně, že nyní se situace postupně vrací zpět k normálu, a věříme, že náš unikátní model on-line nízkonákladové banky se širokou sítí 85 poboček zůstane i nadále naší konkurenční výhodou,” dodává Jan Bláha.
 
 O průzkumu:
 V průzkumu za Českou republiku odpovědělo 517 respondentů ve věku od 16 do 65 let, zastoupení krajů bylo rovnoměrné. Hlavní část respondentů tvořili pracující na plný úvazek. 69,2 procenta dotázaných se vyjádřilo, že využívá služeb pouze jedné banky, 19,5 procenta využívá dvě banky současně, tři a více bank má 5,8 procenta respondentů. Běžný účet uvedlo 99 procent dotazovaných, kreditní kartu 46 procent, spořicí účet 30 procent lidí. Povolené přečerpání běžného účtu využívá 18,8 procenta, spotřební úvěr 8,7 procenta a hypotéku 10,4 procent respondentů.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 všechny články
 |  | Dále v rubrice 
 
					
						
							| Banka CREDITAS vypne online služby na téměř pět dní, co to pro její klienty znamená?
 
 
 
                                     Banky pravidelně provádějí plánované odstávky svých systémů, které obvykle trvají několik hodin nebo maximálně přes noc. Banka CREDITAS nyní chystá mimořádně dlouhou odstávku, která potrvá několik dní. Důvodem je přechod na novou generaci interních bankovních... |  
							| Výhody pro podnikatele: Kde získat zajímavou nabídku?
 
 
 
                                     Podnikání v dnešní době vyžaduje nejen dobrý nápad a úsilí, ale i kvalitní finanční zázemí. Banky proto stále častěji přicházejí s výhodnými nabídkami, které mají živnostníkům a firmám pomoci s rozvojem podnikání, investicemi nebo provozním financováním... |  
							| Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky
 
 
 
                                     Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů... |  
							| České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
 
 
 
                                     Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě... |  všechny články v rubrice
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |