Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Čechům vyhovuje ovládat svůj účet přes internet. Pandemie to pak jen více zviditelnila

10.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva ING Bank
  


Obrázek: Notebook a mobilVelká část Čechů kvůli opatřením proti koronaviru v těchto dnech pracuje z domova, nakupuje pouze prostřednictvím internetu nebo třeba ovládá své bankovnictví pouze on-line. Jak však ukázal průzkum, který si banka ING nechala udělat ještě před začátkem koronavirové epidemie, ovládat své účty přes internet je pro většinu Čechů zcela přirozené a na pobočky chodí spíše kvůli požadavkům bank.



Spotřebitelský průzkum ING ukázal, že většina (83 %) Čechů nemá problém s tím založit si ani běžný či spořicí účet v bance bez návštěvy pobočky. Vadilo by to jen 17 % dotázaných. Každý druhý (51 %) Čech vůbec nepotřebuje chodit do banky a svůj účet zvládne ovládat pouze přes internet. Dalších 40 % si vystačí s internetem na běžné situace, ve složitějších situaci si poradí jinak, např. zavolá na zákaznickou linku.

„Devět z deseti Čechů se alespoň jednou týdně přihlásí do internetového bankovnictví. Naopak zavolat do banky alespoň jednou za rok se rozhodne jen třetina lidí. Nejčastějším důvodem, proč volají, je to, že chtějí řešit svůj požadavek s „živým člověkem, ale nechce se jim chodit na pobočku, případně jsou zvyklí řešit věci po telefonu,“ vysvětluje Radek Sedlář, ředitel retailové sekce banky ING Česká republika.

Téměř polovina Čechů (47 %) nezajde ani jednou za rok na pobočku své banky, pětina (22 %) jednou za rok a další pětina (20 %) maximálně několikrát do roka. Zároveň však téměř tři čtvrtiny (71 %) dotázaných uvádějí, že na pobočku jdou jen proto, že to vyžaduje jejich produkt nebo služba, jinak by na pobočku nešli.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Polovina Čechů již dnes do banky nechodí



Téměř každý druhý Čech (48 %) ovládá již nyní své veškeré bankovní služby pouze on-line. Třetina dotázaných (32 %) by preferovala osobnější způsob správy svých financí v případě složitějšího produktu. 18 % dotázaných by se obávalo použít on-line prostředí v případě větší částky peněz z důvodu strachu o bezpečnost dat. Jen 7 % dotázaných uvedlo, že o svých penězích bude chtít vždy jednat s fyzickým člověkem.

Banka ING ČR, která před 19 lety jako první přivedla na český trh spořicí účet, se zaměřuje výhradně na digitální kanály prodeje a případně na přímý prodej. Na základě analýz chování svých zákazníků, trendů, které pozoruje na jiných vyspělých trzích, kde působí, i průzkumu spotřebitelského chování vyhodnotila, že nepotřebuje pobočkovou síť.

„Analyzovali jsme výsledky naší pobočkové sítě a zjistili, že více než 80 % kapacity našich kiosků a poboček sloužilo pouze k informování či obsluze našich stávajících zákazníků, a toto číslo dlouhodobě rostlo. Vzhledem k našemu stávajícímu produktovému portfoliu, které zatím tvoří spořicí účet a podílové fondy, které si klient také může založit on-line, jsme vyhodnotili, že prostřednictvím digitálních technologií a zákaznického call-centra jsme schopni obsloužit klienty lépe a efektivněji,“ potvrzuje Radek Sedlář, ředitel retailové sekce banky ING Česká republika.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




      
  





všechny články
Dále v rubrice

Češi přesouvají platby do digitálu. S bezhotovostní revolucí roste ale i počet podvodů

Obrázek: Placení digitalizace Bezhotovostní platby se v České republice staly standardem a jejich význam stále roste. Podle aktuálního průzkumu je dnes již 59 % plateb realizováno bezhotovostně, zatímco hotovost představuje pouze 41 %. S rostoucí oblibou digitálních plateb však bohužel...

Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...

Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky

Obrázek: Hodiny a peníze V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...

MONETA rozšiřuje Smart Banku o sekci s výhodami pro podnikatele

Obrázek: Pobočka MONETA Money Bank MONETA připravila pro živnostníky a podnikatele ve své mobilní aplikaci Smart Banka novou sekci s názvem Chytré služby a slevy. V té nově naleznou exkluzivní nabídku zaměřenou na podporu jejich podnikání – například cenové zvýhodnění na kurýrní služby...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies