Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Ochrana při placení kartou. Co je to chargeback?

27.3.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Visa
  


Obrázek: Platební kartaOnline nakupuje každým dnem čím dál více lidí a spousta aktivit se tím přesouvá přímo do našich domovů. Místo návštěvy kina filmy streamujeme, týdenní nákupy potravin nebo jídla z restaurací nám dovezou před dům. Je však důležité, abychom nezapomněli na to, že je třeba nakupovat bezpečně.



Právě samo placení debetní nebo kreditní kartou by vám mělo nově ochránit samo o sobě. Visa připravila řešení, díky kterému vám mohou banky pomoci získat zpět peníze za nedoručené zboží a služby, za které jste zaplatili kartou Visa. Například pokud po online nákupu dostanete špatný produkt, který nelze vrátit, nebo při zrušení letu, když letecká společnost zkrachuje.

V takových situacích je nejprve třeba kontaktovat obchodníka, prodejce nebo cestovní kancelář, u nichž nákup proběhl, abyste zjistili, zda se na vás vztahuje pojistné plnění. Pokud tomu tak není, nebo byste touto cestou získali jen částečnou či žádnou kompenzaci, můžete se domluvit s bankou, která vaši kartu vydala a vyzkoušet další možnosti.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Co je to chargeback?



Chargeback (neboli zpětná platba) je způsob, jakým může banka, která vaši kartu vydala, získat zpět peníze od banky prodejce, pokud nedostanete to, za co jste zaplatili. A to i v případě, že prodejce nebo dodavatel ukončili podnikatelskou činnost.

Chargeback není zákonnou povinností, ale pokud jste platili debetní nebo kreditní kartou Visa, měli byste o chargeback zažádat u banky, která vaši kartu vydala, a ta může následně podat žádost bance prodejce. Postup řízení těchto pohledávek podléhá nařízením společnosti Visa (tj. pravidlům, která tato společnost stanovila pro finanční instituce, které chtějí vydávat či přijímat karty Visa). Banka žádost objektivně posoudí, přestože není jisté, že zvládne peníze prostřednictvím chargebacku získat zpět.

Požadovaná částka k vrácení nesmí překročit hodnotu původní transakce. Pokud již došlo k částečné refundaci, další chargeback se bude vztahovat už jen na zbývající částku transakce.




      
  


Související články:
Během dubna si oproti začátku roku přidalo kartu do mobilu nebo hodinek více klientů mBank

Raiffeisenbank zavádí bezpečnější ověřování plateb na internetu

Bezkontaktní výběry umožňuje již 1000 bankomatů České spořitelny

Česká spořitelna spustila nového chatbota. Klientům pomůže s osobními financemi přímo na webu banky

Sberbank nabízí k účtu odměnu 1234 korun každý rok za věrnost



všechny články
Dále v rubrice

Během dubna si oproti začátku roku přidalo kartu do mobilu nebo hodinek více klientů mBank

Obrázek: mBank mBank u svých klientů na konci dubna zaznamenala nárůst počtu karet přidaných do mobilu nebo hodinek v porovnání se začátkem roku. Překvapili především uživatelé služeb Garmin Pay a Fitbit Pay...

Raiffeisenbank zavádí bezpečnější ověřování plateb na internetu

Obrázek: Raiffeisenbank Raiffeisenbank zavádí v souladu s regulací PSD2 silné ověření klienta prostřednictvím vlastní aplikace RB klíč, která nově umožňuje i potvrzování internetové platby otiskem prstu nebo Face ID...

Bezkontaktní výběry umožňuje již 1000 bankomatů České spořitelny

Obrázek: Bankomat Bezkontaktně lze vybírat hotovost na již více než 1000 bankomatech České spořitelny. Stačí k tomu použít bezkontaktní platební kartu, mobilní telefon, chytré hodinky nebo jiné zařízení s technologií NFC...

Česká spořitelna spustila nového chatbota. Klientům pomůže s osobními financemi přímo na webu banky

Obrázek: Česká spořitelna Nejen na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví George, ale i na hlavní stránce České spořitelny pro osobní finance mohou klienti nově využít chatbota George, který pomůže s nejčastějšími...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Allianz - Produkt roku 2019
Allianz Život a Allianz cestovní pojištění
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz