Ochrana při placení kartou. Co je to chargeback?
| 27.3.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Visa | |
Online nakupuje každým dnem čím dál více lidí a spousta aktivit se tím přesouvá přímo do našich domovů. Místo návštěvy kina filmy streamujeme, týdenní nákupy potravin nebo jídla z restaurací nám dovezou před dům. Je však důležité, abychom nezapomněli na to, že je třeba nakupovat bezpečně.
Právě samo placení debetní nebo kreditní kartou by vám mělo nově ochránit samo o sobě. Visa připravila řešení, díky kterému vám mohou banky pomoci získat zpět peníze za nedoručené zboží a služby, za které jste zaplatili kartou Visa. Například pokud po online nákupu dostanete špatný produkt, který nelze vrátit, nebo při zrušení letu, když letecká společnost zkrachuje. V takových situacích je nejprve třeba kontaktovat obchodníka, prodejce nebo cestovní kancelář, u nichž nákup proběhl, abyste zjistili, zda se na vás vztahuje pojistné plnění. Pokud tomu tak není, nebo byste touto cestou získali jen částečnou či žádnou kompenzaci, můžete se domluvit s bankou, která vaši kartu vydala a vyzkoušet další možnosti. Co je to chargeback? Chargeback (neboli zpětná platba) je způsob, jakým může banka, která vaši kartu vydala, získat zpět peníze od banky prodejce, pokud nedostanete to, za co jste zaplatili. A to i v případě, že prodejce nebo dodavatel ukončili podnikatelskou činnost. Chargeback není zákonnou povinností, ale pokud jste platili debetní nebo kreditní kartou Visa, měli byste o chargeback zažádat u banky, která vaši kartu vydala, a ta může následně podat žádost bance prodejce. Postup řízení těchto pohledávek podléhá nařízením společnosti Visa (tj. pravidlům, která tato společnost stanovila pro finanční instituce, které chtějí vydávat či přijímat karty Visa). Banka žádost objektivně posoudí, přestože není jisté, že zvládne peníze prostřednictvím chargebacku získat zpět. Požadovaná částka k vrácení nesmí překročit hodnotu původní transakce. Pokud již došlo k částečné refundaci, další chargeback se bude vztahovat už jen na zbývající částku transakce.
všechny články | |
Dále v rubrice
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
Nová éra poradenství: Spořitelna spouští pobočku s asistencí umělé inteligence
Česká spořitelna otevírá první pobočku Future Lab, kde se tradiční poradenství propojuje s umělou inteligencí. Klientům je k dispozici AI avatar, který dokáže pomoci se správou financí i běžnými operacemi kdykoliv během dne...
|
Revolut rozšiřuje své cestovní služby: spouští partnerství s platformou Booking.com
Revolut a Booking.com uzavřely globální platební partnerství, které milionům cestovatelů umožní platit za ubytování přes Revolut Pay. Nové řešení přináší rychlejší a bezpečnější platby, automatické přesměrování do aplikace a bonusové RevPoints...
|
Aplikace KB+ má už přes 1,5 milionu klientů. Komerční banka slaví úspěch a chystá další vylepšení
Aplikace KB+ od Komerční banky překročila hranici 1,5 milionu uživatelů a patří k nejrychleji rostoucím bankovním platformám na českém trhu. Banka dostala od uživatelů už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, což vedlo ke stovkám vylepšení...
|
všechny články v rubrice
|