Ochrana při placení kartou. Co je to chargeback?
27.3.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Visa | |
Online nakupuje každým dnem čím dál více lidí a spousta aktivit se tím přesouvá přímo do našich domovů. Místo návštěvy kina filmy streamujeme, týdenní nákupy potravin nebo jídla z restaurací nám dovezou před dům. Je však důležité, abychom nezapomněli na to, že je třeba nakupovat bezpečně.
Právě samo placení debetní nebo kreditní kartou by vám mělo nově ochránit samo o sobě. Visa připravila řešení, díky kterému vám mohou banky pomoci získat zpět peníze za nedoručené zboží a služby, za které jste zaplatili kartou Visa. Například pokud po online nákupu dostanete špatný produkt, který nelze vrátit, nebo při zrušení letu, když letecká společnost zkrachuje. V takových situacích je nejprve třeba kontaktovat obchodníka, prodejce nebo cestovní kancelář, u nichž nákup proběhl, abyste zjistili, zda se na vás vztahuje pojistné plnění. Pokud tomu tak není, nebo byste touto cestou získali jen částečnou či žádnou kompenzaci, můžete se domluvit s bankou, která vaši kartu vydala a vyzkoušet další možnosti. Co je to chargeback? Chargeback (neboli zpětná platba) je způsob, jakým může banka, která vaši kartu vydala, získat zpět peníze od banky prodejce, pokud nedostanete to, za co jste zaplatili. A to i v případě, že prodejce nebo dodavatel ukončili podnikatelskou činnost. Chargeback není zákonnou povinností, ale pokud jste platili debetní nebo kreditní kartou Visa, měli byste o chargeback zažádat u banky, která vaši kartu vydala, a ta může následně podat žádost bance prodejce. Postup řízení těchto pohledávek podléhá nařízením společnosti Visa (tj. pravidlům, která tato společnost stanovila pro finanční instituce, které chtějí vydávat či přijímat karty Visa). Banka žádost objektivně posoudí, přestože není jisté, že zvládne peníze prostřednictvím chargebacku získat zpět. Požadovaná částka k vrácení nesmí překročit hodnotu původní transakce. Pokud již došlo k částečné refundaci, další chargeback se bude vztahovat už jen na zbývající částku transakce. reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky
Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...
|
Novinky v Partners Bance: Nulové kurzy, akce na spoření a levnější hypotéky v říjnu
Partners Banka vstoupila do podzimu se silnou kombinací hned tří novinek, které cílí na úspory klientů v oblasti každodenních financí. Kromě hlavní výhody v podobě trvale nulové kurzové přirážky u plateb kartou, kde klienti platí kurzem ECB, spustila banka...
|
všechny články v rubrice
|