Ochrana při placení kartou. Co je to chargeback?
27.3.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Visa | |
Online nakupuje každým dnem čím dál více lidí a spousta aktivit se tím přesouvá přímo do našich domovů. Místo návštěvy kina filmy streamujeme, týdenní nákupy potravin nebo jídla z restaurací nám dovezou před dům. Je však důležité, abychom nezapomněli na to, že je třeba nakupovat bezpečně.
Právě samo placení debetní nebo kreditní kartou by vám mělo nově ochránit samo o sobě. Visa připravila řešení, díky kterému vám mohou banky pomoci získat zpět peníze za nedoručené zboží a služby, za které jste zaplatili kartou Visa. Například pokud po online nákupu dostanete špatný produkt, který nelze vrátit, nebo při zrušení letu, když letecká společnost zkrachuje. V takových situacích je nejprve třeba kontaktovat obchodníka, prodejce nebo cestovní kancelář, u nichž nákup proběhl, abyste zjistili, zda se na vás vztahuje pojistné plnění. Pokud tomu tak není, nebo byste touto cestou získali jen částečnou či žádnou kompenzaci, můžete se domluvit s bankou, která vaši kartu vydala a vyzkoušet další možnosti. Co je to chargeback? Chargeback (neboli zpětná platba) je způsob, jakým může banka, která vaši kartu vydala, získat zpět peníze od banky prodejce, pokud nedostanete to, za co jste zaplatili. A to i v případě, že prodejce nebo dodavatel ukončili podnikatelskou činnost. Chargeback není zákonnou povinností, ale pokud jste platili debetní nebo kreditní kartou Visa, měli byste o chargeback zažádat u banky, která vaši kartu vydala, a ta může následně podat žádost bance prodejce. Postup řízení těchto pohledávek podléhá nařízením společnosti Visa (tj. pravidlům, která tato společnost stanovila pro finanční instituce, které chtějí vydávat či přijímat karty Visa). Banka žádost objektivně posoudí, přestože není jisté, že zvládne peníze prostřednictvím chargebacku získat zpět. Požadovaná částka k vrácení nesmí překročit hodnotu původní transakce. Pokud již došlo k částečné refundaci, další chargeback se bude vztahovat už jen na zbývající částku transakce. reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Revolut k ochraně zákazníků před podvody s kartami začal využívat AI
Revolut oznámil spuštění pokročilé funkce detekce podvodů, která pomáhá chránit zákazníky před podvody s kartami. Zákazníci Revolutu mohou už nyní pocítit přidanou vrstvu bezpečnostní ochrany, nad rámec již zavedené technologie pro odhalování podvodů APP...
|
Co pro klienty připravila Raiffeisenbank ve své mobilní aplikaci?
Co připravila Raiffeisenbank pro své klienty v mobilní aplikaci? Nová verze Raiffeisen bankovnictví nabízí například zahraniční platby z mobilu nebo zadání trvalého...
|
Produktové novinky bank v únoru aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB...
|
Placení mobilem na horách, farmářském trhu, u řemeslníka, kadeřníka. Cvak startuje!
Air Bank přichází s unikátním řešením bezhotovostního placení u mikro podnikatelů v Česku. Nové platební řešení by mohlo navázat na Polskou službu Blik, prostřednictvím které se denně realizuje 6 milionů transakcí a funguje již od roku 2015. Služba Cvak používá...
|
všechny články v rubrice
|