Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Omezení provozní doby poboček bank, pojišťoven a dalších finančních společností v období epidemie

18.3.2020  |  aktualizováno 11.5.2020  |  Zdeněk Bubák, zprávy bank
  


Obrázek: BankyNěkteré banky v současné době, kdy platí omezení volného pohybu osob kvůli epidemii koronaviru, zkracují provozní hodiny svých poboček, případně menší pobočky úplně zavírají. Jak reagují jednotlivé banky na vládou vyhlášenou "karanténu"? Každopádně banky své klienty vyzývají, aby co nejvíce transakcí prováděli na dálku, přes internetové nebo mobilní bankovnictví, a pobočky nenavštěvovali, pokud to není úplně nezbytné. V následujícím textu najdete reakce bank i pojišťoven. Na začátek článku jsme nově doplnili přehlednou tabulku s otvírací dobou bankovních poboček. Připojili jsme i změny v otevírací době poboček pojišťoven (zde) a stavebních spořitelen (zde).


Přinášíme vám prohlášení bank a pojišťoven, která se týkají provozu poboček a poskytování služeb v období omezení volného pohybu osob, které platí od pondělí, 16. března 2020.

Aktuality:

18.5.2020 - Sedm poboček Direct pojišťovny se po více než dvouměsíční pauze opět otevírá v pondělí 18. května. Klienty budou chránit dezinfekce, čističky vzduchu a plexiskla. Kromě toho Direct spouští i cestovní pojištění. Nebude se ale vztahovat na epidemie a nebude možné pojistit storno cesty.

11.5.2020 - Sberbank obnovila běžný provoz všech svých poboček a firemních center, které tak mají otevřeno dle původní otevírací doby.

11.5.2020 - Všechny pobočky Air Bank se vrátily k běžné pracovní době.

7.5.2020 - Všechny pobočky Equa bank se postupně vrací k běžnému provozu. Všech 15 poboček, které má Equa bank v obchodních centrech, se od 11. května vrací ke standardní otvírací době, která je totožná s provozní dobou obchodních center, a to včetně víkendů. Ostatní pobočky Equa bank byly a jsou i nadále po celou dobu preventivních opatření otevřeny od pondělí do pátku od 9.00-17.00 hodin. Informace o otvírací době konkrétní pobočky: https://www.equabank.cz/adresy-pobocek

5.5.2020 - Od 4. května je již celá pobočková síť České spořitelny opět dostupná pro klienty. Zároveň končí týdenní střídavý provoz zaměstnanců na pobočkách. Nadále při návštěvě poboček platí zvýšená hygienická opatření a doporučení nosit roušku.   

4.5.2020 - Provozní doba poboček UNIQA pojišťovny se postupně vrací do obvyklých časů. S ohledem na situaci však je možné, že dočasně bude otvírací doba zatím upravena nebo zkrácena. Proto je vhodné si ji vždy ověřit předem na webové stránce https://www.uniqa.cz/kontakty/, kde je pravidelně aktualizována v souladu s vývojem. Více zde
.

Hlasujte v naší anketě zde

Banky s omezením otevíracích hodin poboček:



Banky, které pobočky nezavírají, ale jen omezují provozní dobu: Air Bank, Banka Creditas, ČSOB, mBank, Sberbank a UniCredit Bank. Komerční banka některé pobočky dočasně zavřela a u ostatních omezila provoz.

Banky bez omezení provozní doby poboček pro veřejnost:



Banky, které vysloveně neoznámily, že by provozní dobu poboček omezovaly (i když se může v individuálních případech úprava otevíracích hodin projevit): Česká spořitelna (pobočky jsou od 4.5.2020 opět otevřeny), Equa bank, Fio banka, Moneta Money Bank, Raiffeisenbank a Trinity Bank.

Vždy si před návštěvou pobočky (pokud je nezbytně nutná) ověřte otevírací hodiny pobočky na webu banky.

Tabulka s provozními hodinami poboček bank v období epidemie



Banka Provozní doba pobočky
Air Bank Všechny pobočky mají od 11.5.2020  běžnou pracovní dobu.
Banka CREDITAS Upravený provoz, více na stránkách banky
Česká spořitelna Pobočky jsou od 4.5.2020 opět otevřeny jako před epidemií
ČSOB Omezený provoz 9:00 - 16:00, pátek do 15:00 (hodinová polední přestávka na hygienickou úpravu pobočky)
Equa bank Od 11.5.2020 jsou otevřeny i pobočky v obchodních centrech, ostatní od pondělí do pátku 9:00-17:00 (více zde)
Expobank Běžná provozní doba
Fio banka Omezení provozu poboček, pobočky s pokladnou uzavřeny mezi 12:00 - 13:00, aktuální informace na stránkách banky
Hello bank! Omezený provoz 9:00 - 17:00, kiosky v OC jsou uzavřeny
Hypoteční banka Omezený provoz, přístupné po předchozí domluvě
ING Bank Otevřena pobočka Praha 1, Purkyňova 3, zbylé pobočky uzavřeny
J&T Banka Omezený provoz poboček Brno a Ostrava 9:00 - 14:30
Komerční banka Větší pobočky otevřeny, menší pobočky byly dočasně uzavřeny
mBank Aktuální informace o omezeních provozu na stránce banky
MONETA Money Bank  Pobočky otevřeny až na pár vyjímek, aktuální informace na stránkách banky
Oberbank Omezení otevírací doby poboček do 12:00
PPF Banka Omezený provoz 8:00 - 17:00
Raiffeisenbank  Aktuální informace o omezeních provozu na stránce banky
Sberbank  Sberbank od pondělí 11. května 2020 obnovila běžný provoz všech svých poboček a firemních center, které tak mají otevřeno dle původní otevírací doby.
Trinity Bank Pobočky v provozu bez omezení
UniCredit Bank  Omezený provoz 10:00 - 14:00
Zdroj: Scott & Rose

Air Bank



Všechny pobočky Air Bank se 11.5.2020 vrátily k běžné pracovní době.

Air Bank na svých stránkách nabádá klienty, pokud nutně nemusí na pobočku, ať využívají služeb banky raději online. "Myslíme především na zdraví Vaše i našich zaměstnanců," ujišťuje banka na svých webových stránkách.

Většina poboček je nyní v pracovní dny otevřená v omezeném režimu od 9 do 16 hodin a hlavně pro případy, které nejde vyřídit na dálku a o víkendu jsou zavřené.

Aktuální otevírací doba všech poboček je zde
.

Pár doporučení pro klienty Air Bank


  • Naučte se služby banky používat pohodlně z domova
    • Naprostou většinu služeb banky můžete ovládat i bez návštěvy pobočky. K ruce Vám je jak internetové bankovnictví, tak mobilní aplikace My Air.
  • Plaťte kartou nebo mobilem
    • Kvůli hygieně plaťte všude, kde můžete, kartou nebo prostřednictvím svého mobilu.
Pokud budete chtít s něčím poradit, zastavte se v nové webové poradně banky. Nebo napište zprávu a banka se Vám brzy ozve zpět.

Banka Creditas



Pobočky Banky Creditas zůstávají nadále otevřené, z důvodu preventivní ochrany zdraví je ale upraven jejich provoz. Před návštěvou konkrétní pobočky si proto ověřte její otevírací dobu.

Zvažte prosím, zda váš požadavek nelze vyřešit bez osobního kontaktu. K dispozici je kontaktní centrum banky 800 888 009.

Vše můžete řešit pohodlně také ve svém internetovém bankovnictví, produkty Banky CREDITAS si můžete založit i online.

Obrázek: Banka Creditas
Autor: Banka Creditas

Česká spořitelna



V souvislosti s postupným uvolňováním nouzového stavu Česká spořitelna ukončila dočasné uzavření části své pobočkové sítě. Od 4. května je již celá pobočková síť opět dostupná pro klienty. Zároveň končí týdenní střídavý provoz zaměstnanců na pobočkách. Nadále při návštěvě poboček platí zvýšená hygienická opatření a doporučení nosit roušku.   

ČSOB



ČSOB se rozhodla v zájmu ochrany zdraví klientů a zaměstnanců dočasně upravit provoz poboček. Od 23. března jsou pobočky otevřené od pondělí do čtvrtka od 9:00 do 16:00 a v pátek od 9:00 do 15:00 (zveřejněno 20.3.2020). Součástí otevírací doby je hodinová přestávka na oběd a  na dezinfekci dotykových míst, jejíž čas si pobočky nastavují individuálně dle svého provozu a vytíženosti. O víkendu budou přístupné tři pobočky v pražských nákupních centrech - https://bit.ly/3b3f2Om. Aktuální přehled o provozu poboček naleznou klienti na webu ČSOB - https://bit.ly/2UdcVRa.

ČSOB reaguje na aktuální opatření a doporučení týkající se karantény, protože zdraví lidí je na prvním místě. Situace se rychle mění, neustále je monitorována a postupy upravovány podle doporučení oficiálních autorit, tedy hygieniků a ministerstva zdravotnictví.

Pro celou Českou republiku platí povinnost nosit na veřejných místech roušky nebo jinou vhodnou ochranu zakrývající nos a ústa. Platí to i pro pobočky ČSOB a klienty, kteří do nich přichází.

ČSOB současně posílila podporu svých online služeb, bezhotovostního placení i telefonních linek. Prostřednictvím internetového bankovnictví, mobilní aplikace Smartbanking nebo po telefonu lze zvládnout z domova všechny běžné transakce, ale i pojištění, žádost o půjčku nebo založení spořicího účtu. Zde je kompletní seznam online služeb  - https://www.csob.cz/portal/lide/otevreno-online. Zároveň jsou pro klienty připraveny speciální stránky, které obsahují souhrn těch nejzásadnějších informací, které souvisí se současnou situací. Naleznou zde odpovědi na nejčastější otázky, informace o fungování poboček, žádost o odklad splátek půjček a důležité kontakty. Více informací zde - https://www.csob.cz/portal/aktualni-informace/covid/

ČSOB dále zaslala svým klientům následující sdělení:

Připravili jsme pro Vás několik důležitých informací a tipů, jak řešit bankovní služby, aniž byste museli na pobočku.
 

Řadu věcí vyřídíte i z domova



Účet i většinu produktů můžete spravovat jednoduše online prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilní aplikace Smartbanking, kde zadáte i všechny platby.

Kromě všech běžných transakcí si můžete naše produkty online i sjednat. Připravili jsme pro Vás přehled všech online služeb.

Můžete se také obrátit na naše Klientské centrum na bezplatném čísle 800 300 300. Využít můžete i službu “Zpětné zavolání” v internetovém bankovnictví či Smartbankingu (ikonka telefonu v horní liště). Ozveme se Vám zpět, jakmile to bude možné. Spojit se s námi můžete i přes soukromé zprávy na sociálních sítích a komunikátorech (Facebook, Skype, WhatsApp)

Jednodušší dotazy ohledně účtu nebo půjček Vám zodpoví chatbot Radim.
 

Doporučujeme nakupovat online a platit bezkontaktně


 
Pokud budete nakupovat online a ještě jste na internetu neplatili, povolte si platby v internetovém bankovnictví (sekce “Moje produkty > Karty > Nastavit platby na internetu”) nebo ve Smartbankingu (sekce “Platební karty > Ochrana 3D Secure“).

Nákupy v kamenných obchodech je lepší a snadnější platit bezkontaktně. Stačí přiložit platební kartu, mobilní telefon či chytré hodinky k platebnímu terminálu. Při platbě mobilem nebo hodinkami dokonce nezadáváte na terminálu ani PIN. Bezkontaktně už v řadě měst zaplatíte i jízdenky v MHD.
 

Bankomaty jsou v provozu, máme i vkladové


 
Pokud nutně potřebujete hotovost, místo našich poboček nebo přepážek pošty je lepší využívat bankomaty. Máme jich více než tisícovku po celé republice.

Pokud potřebujete vložit na účet větší obnos peněz (zejména podnikatelé), využijte vkladové bankomaty.

V nezbytně nutných případech (zejména senioři) si můžete na čísle 800 300 300 objednat donášku hotovosti ze svého běžného účtu až domů – buď jednorázově, nebo jako pravidelnou měsíční donášku.
 

Stav provozu poboček si prosím nejdříve ověřte


 
Pokud potřebujete některé z našich obchodních míst nezbytně navštívit, sledujte prosím na webu aktuální informace o stavu provozu:
 
Naše pobočková síť (aktuální stav provozu najdete u jednotlivých poboček) a Novinky na webu

Česká pošta

Chystáme úlevy ve splácení hypoték a půjček



Vzhledem k aktuální situaci připravujeme možné cesty, jak poskytnout úlevy ve splácení hypoték nebo spotřebitelských úvěrů. Velmi brzy přineseme bližší detaily.
 

Důležité kontakty



Infolinka: 800 300 300
Web: www.csob.cz
           

Bezpečnostní upozornění



E-mailem nikdy nevyžadujeme důvěrné informace, např. číslo platební karty, heslo nebo PIN, ani neposíláme odkazy na internetové stránky, kde jsou tyto údaje požadovány.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Equa bank



7.5.2020 – Všech 15 poboček, které má Equa bank v obchodních centrech, se od 11. května vrací ke standardní otvírací době, která je totožná s provozní dobou obchodních center, a to včetně víkendů. Ostatní pobočky Equa bank byly a jsou i nadále po celou dobu preventivních opatření otevřeny od pondělí do pátku od 9.00-17.00 hodin.

Provoz na pobočkách je upraven tak, aby byla dodržena hygienická opatření: bankéři mají roušky, je zde k dispozici dezinfekce, od klientů jsou bankéři odděleni plexisklovými zástěnami.

Equa bank má 58 obchodních místech po celé České republice, přičemž jejich dostupnost mají klienti z kteréhokoliv místa v ČR do 30 minut běžnou dopravou.

Informace o otvírací době konkrétní pobočky lze nalézt na webu Equa bank: https://www.equabank.cz/adresy-pobocek


Equa bank vydala 7 doporučení jak přistupovat k financím v období epidemie

  1. Obsluhujte své finance pomocí mobilní aplikace či internetového bankovnictví. Naprostou většinu operací lze u Equa bank provést online bez návštěvy pobočky, a to včetně založení  běžného účtu.
  2. Pokud přesto musíte na pobočku, ověřte si nejdříve aktuální otvírací dobu vaší pobočky zde: https://www.equabank.cz/adresy-pobocek
  3. Na pobočkách je k dispozici dezinfekce rukou a zaměstnanci jsou vybavováni rouškami.
  4. Banka doporučuje platit bezhotovostně, a to ať již bezkontaktní kartou nebo mobilním telefonem prostřednictvím Apple Pay a Google Pay.
  5. Pokud potřebujete hotovost, vybírejte, pokud možno, z bezkontaktních bankomatů. Výběr ze všech bankomatů mají klienti Equa bank zdarma, takže nejsou při jejich výběru limitováni. Bankomaty obsluhujte v rukavicích nebo si bezprostředně po výběru umyjte ruce.
  6. Pokud se vinou mimořádné situace způsobené epidemií koronaviru ocitnete ve finanční tísni, která by vám neumožnila hradit splátky úvěrů (spotřebitelská půjčka, kreditní karta, kontokorent, hypotéka), kontaktujte co nejdříve svou banku. Equa bank je připravena vyjít svým klientům vstříc.
  7. Pokud máte více půjček, doporučujeme ve svízelné finanční situaci konsolidovat (sloučit) půjčky do jednoho úvěru a snížit si tak výši měsíčních splátek. To může být v současné situaci výrazná úspora pro rodinné finance.
O nutnosti řešit problémy aktivně a požádat o pomoc – třeba odborníky na finance – svědčí i doporučení psychologa, jak přistupovat k potížím a nejistotám v současné krizové době: „V těchto chvílích je důležité zůstat v realitě a uvědomovat si, co se děje „teď a tady“. Odlišovat od skutečnosti naše představy a fantazie. Jestli to je alespoň trochu možné, aktivně vyhledávejte pomoc – osobně, telefonicky, on-line apod. Nezůstávejte s nejasnostmi a otázkami sami. Pátrejte a aktivně využívejte i možnosti kolem sebe – příbuzné, kamarády, známé, kolegy. Nepřetěžujte se a co nezvládáte nebo nemusíte udělat raději odložte. Buďte upřímní a vyjádřete všechny vaše obavy a nejistoty, v krizové situaci není potřebné si na něco hrát a nasazovat si masku. Tak vám lépe porozumí i okolí a je šance, že vám nabídne adekvátní pomoc,“ řekl pro Equa bank Boris Štepanovič, psycholog a terapeut.

Fio banka



Fiobanka prohlásila, že se rozhodnutí vlády jejích poboček nedotýká. Prosí však klienty, aby návštěvu důkladně zvážili. Pokud na pobočku přeci musí, měli by si zkontrolovat na webu banky, zda nemá daná pobočka omezenou otevírací dobu. Nejaktuálnější info klienti najdou na webu v sekci Kontakty.

Většinu věcí vyřídí klienti Fio banky v Internetbankingu. Například si online mohou změnit PIN ke kartě, upravit limity, založit nový nebo další účet, požádat o kontokorent, debetní nebo kreditní kartu. Online/telefonicky také mohou obchodovat s akciemi či nakupovat/prodávat podílové fondy.

Pokud budete mít dotazy, které se přímo týkají vašeho účtu, karty nebo třeba plateb, napište přes Fio servis z Internetbankingu nebo Smartbankingu (symbol obálky vpravo nahoře).


reklama

Spořicí účet+ spoření s výhodnou sazbou 1,00 % ročněvíce
Spořicí účet HIT - úrok až 1,00 % p.a.více
ING Konto - úroková sazba 1 % na tři měsícevíce
RePůjčka - ušetříte v průměru více než 20 000 Kčvíce
mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce



Komerční banka



Více než 260 poboček KB zůstává otevřeno. Výjimku tvoří 60 menších poboček, které se banka vzhledem k aktuálnímu vývoji rozhodla dočasně uzavřít. Aktuální informace, týkající se pobočkové sítě, jsou k dispozici na adrese Pobočky a bankomaty

Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel KB, uvedl: „Velká většina našich poboček zůstává otevřená. Přesto bych chtěl klienty požádat, aby preferovali on-line možnosti komunikace s bankou, maximálně využívali internetové, mobilní nebo telefonické bankovnictví a přispěli tak ke snížení rizika šíření koronaviru Covid 19.“ Klienti Komerční banky mají možnost řešit řadu běžných bankovních operací z domova s využitím internetového nebo mobilního bankovnictví. Komunikovat s bankou je možné prostřednictvím Kontaktního centra (800 521 521). Banka klientům doporučuje více preferovat bezhotovostní platby např. kartou nebo mobilem před hotovostí.

Komerční banka nově také omezuje otevírací dobu poboček, zejména těch menších. Chce tak snížit počet interakcí s klienty, kteří by ji měli navštěvovat pouze v nejvážnějších případech.
Obrázek: Otevírací doba poboček
Autor: Komerční banka

Aktuální otevírací hodiny vaší pobočky Komerční banky najete zde

Dále banka žádá klienty, kteří navštíví některou z jejích poboček, aby byli ohleduplní a nosili roušky. "Neohrozíte sebe, naše zaměstnance, ani ostatní klienty. Děkujeme. Vždy zvažte nutnost návštěvy a raději vše vyřiďte online," uvádí na svém Twitterovém účtu Komerční banka.

mBank



Důležité informace a doporučení pro klienty mBank:
  1. Své finance řešte z pohodlí domova přes mobilní aplikaci nebo internetové bankovnictví.
  2. Pokud je to možné, nákupy a platby provádějte online. Pro větší pohodlí banka doporučuje aktivovat mobilní autorizaci mKlíč.  Díky ní nemusíte ztrácet čas čekáním na doručení komplikovaných SMS kódů a jejich následným přepisováním. Stačí jeden klik v mobilní aplikaci.
  3. V obchodech plaťte bezkontaktně – kartou, telefonem, nebo hodinkami. Při platbě telefonem nebo hodinkami se nemusíte dotýkat platebního terminálu ani při částkách nad 500 Kč. Platbu jednoduše potvrdíte na svém telefonu. Z bankomatu také můžete vybírat bezkontaktně jen přiložením karty nebo telefonu, pokud to daný bankomat umožňuje.
  4. Buďte opatrní. V souvislosti s aktuální situací se mohou objevit pokusy o vylákání peněz (charitativní sbírky, podvodné e-shopy se zdravotními rouškami, apod.), které vás budou vyzývat k zadání citlivých údajů (tzv. PHISHING). Jakmile pocítíte i jen sebemenší podezření, že jste se mohli stát obětí podvodu, ihned kontaktujte mLinku na čísle 222 111 999. Rady, jak se bránit phishingu.   
V souvislosti s vývojem situace ohledně výskytu koronaviru v ČR může dojít k úpravě otevírací doby našich poboček a dalším opatřením. Na tomto místě naleznete pravidelně aktualizované informace.

Aktuální otevírací doba poboček. Informace na této stránce banka průběžně aktualizuje. Poslední aktualizace: 17. března 2020, 16:55

Banka připomíná, že většinu finančních operací vyřídíte v mobilní aplikaci mBank nebo v internetovém bankovnictví. Přečtěte si, co všechno vyřešíte z pohodlí domova.

Moneta Money Bank



Pobočky Moneta Money Bank zůstávají až na výjimky v provozu, aby bylo zajištěno fungování platebního styku a dostupnost služeb. Před návštěvou pobočky zkontrolujte web https://www.moneta.cz/kontakt#mapa-pobocek-section, abyste si ověřili otevírací dobu. Pro správu financí využijte Internet Banku a Smart Banku.

Raiffeisenbank



Banka na svých webových stránkách uvádí: "S ohledem na aktuální situaci vás prosíme, abyste v rámci ochrany zdraví dočasně omezili návštěvy poboček. Většinu bankovních činností již provedete z domova, přímo z vašeho mobilního či internetového bankovnictví. V případě možnosti vždy plaťte bezhotovostně kartou nebo mobilem. Pokud situace vyžaduje osobní návštěvu bankéře, předem si ověřte aktuální otevírací dobu pobočky."

Banka prosí o dodržování následujících pravidel na jejích pobočkách.
  • Dočasně omezte osobní návštěvy pobočky na nejnutnější případy – snižujete tak riziko přenosu nákazy.
  • Než se v případě neodkladných záležitostí vydáte na pobočku, přečtěte si odpovědi na nejčastější dotazy na našich webových stránkách.
  • Pokud situace opravdu vyžaduje osobní návštěvu bankéře, nezapomeňte si předem ověřit aktuální otevírací dobu pobočky.
  • Při případné návštěvě pobočky vstupujte vždy s rouškou, nebo jinou ochranou obličeje.
Sledujte aktuální otevírací doby poboček 

Související články:
Komerční banka, Česká spořitelna, ČSOB a Moneta spustily příjem žádostí o vstup do programu Covid III

Cestovní pojištění ke kartám Komerční banky platí nyní i v České republice. Pojištění pro ČR má nově i ČSOB

Změny v cenících bank na začátku května

Odklady splátek úvěrů podle nového zákona. Jak postupovat u jednotlivých bank a dalších společností?

Komerční banka spolupracuje s Fintech společnostmi a má již konkrétní výsledky. Jak funguje KB - Zaplaceno.cz?


Sberbank



11.5.2020 - Sberbank od pondělí 11. května 2020 obnovila běžný provoz všech svých poboček a firemních center, které tak mají otevřeno dle původní otevírací doby. Klienti nadále mohou řešit i většinu svých potřeb přes internetového bankovnictví, webové stránky Sberbank.cz nebo call centrum 800 133 444.

Trinity Bank



Všechny pobočky Trinity Bank jsou v provozu bez omezení. V souvislosti s aktuální situací a opatřeními stanovenými vládou ČR banka však prosí klienty o upřednostnění telefonické a online komunikace. Současně banka prosí, aby se klienti kromě nejnutnějších případů vyhnuli osobní návštěvě jejích poboček. "Je v maximálním zájmu Trinity Bank ochránit klienty i zaměstnance před šířením koronaviru. Většinu služeb lze hladce zajistit pomocí internetového bankovnictví či telefonicky ve spolupráci s našimi bankéři, kteří jsou pro klienty k dispozici.," uvádí banka ve svém sdělení veřejnosti.

UniCredit Bank



UniCredit Bank uvádí: "Naší nejvyšší prioritou je ochrana zdraví a bezpečnost vás i našich zaměstnanců. Abychom zajistili chod našich služeb a operací jako obvykle, zavedli jsme na našich pobočkách preventivní opatření.

Rádi bychom vás požádali, abyste přistupovali na pobočku jednotlivě dle pokynu personálu. Zároveň prosím dodržujte vzdálenost alespoň dvou metrů mezi vámi a zaměstnanci pobočky a mezi ostatními klienty. Toto opatření je platné jak uvnitř pobočky, tak i venku při vstupu do budovy. Chráníte tak sebe i své okolí.

Současně od 17.3.2020 omezujeme otevírací dobu poboček, a to v pracovní dny od 10:00 do 14:00 hodin.

Naše stávající zásady a postupy jsou v souladu s nařízením Bezpečnostní rady státu a pokyny vydanými Světovou zdravotnickou organizací.
 
Běžné bankovní operace můžete jednoduše a rychle provádět z pohodlí domova prostřednictvím digitálních kanálů UniCredit Bank, tedy Online Bankingu a mobilního Smart Bankingu. Doporučujeme také používat naše mobilní mobilní platby Apple Pay, Google Pay, abyste minimalizovali manipulaci s hotovostí.
 
V případě, že potřebujete poradenské služby svého bankéře, domluvte si s ním schůzku telefonicky nebo se můžete obrátit na zákaznický servis na čísle 800 14 00 14, který je k dispozici od pondělí do neděle od 7:00 do 22:00.
 
Situaci nadále aktivně monitorujeme a snažíme se jednat vždy v nejlepším zájmu jak našich zaměstnanců, tak i vás našich klientů."

Finanční skupina Wüstenrot



„V tento okamžik se ve Wüstenrot plně soustředíme na eliminaci šíření viru, na ochranu zdraví našich zaměstnanců a klientů a na zajištění chodu banky a dostupnosti služeb. Pečlivě monitorujeme a vyhodnocujeme situaci spojenou s výskytem koronaviru COVID-19 na českém území. „I proto v první řadě jsme přijali přísné hygienické a provozní opatření s cílem omezit případné šíření nákazy. Od pondělí 16. března jsme dočasně omezili provoz na našich kontaktních a poradenských centrech a přesunuli maximální možnou obsluhu a vyřizování požadavků klientů do oblasti telefonické a e-mailové komunikace. Hlavní prioritou je pro nás zajištění ochrany zdraví našich klientů a zaměstnanců včetně poradců a zároveň i zajistit chod banky/společnosti,“ uvedl Michael Pupala, generální ředitel finanční skupiny Wüstenrot.

Pomoc klientům v tíživé finanční situaci



Michael Pupala také řekl: „Jsme si plně vědomi toho, že klienti se mohou díky aktuálním omezením dostat v budoucnu do tíživé finanční situace. Tak jako doposud, každou žádost a situaci budeme řešit maximálně citlivě a individuálně a společně s klienty hledat vhodná řešení pomoci. A to bez ohledu, zda toto bylo způsobeno aktuální situací kolem koronaviru nebo jinou životní situací. Individuální řešení složité situace klienta bylo, je a bude pro nás standardem. Vhodným řešením může být odklad splátek, rozložení splátek v čase či další varianty dle situace klienta. V případě potřeby prosím využijte, prosíme, standardní emailovou adresu kontakt@wuestenrot.cz uvedenou na https://www.wuestenrot.cz/kontakty-centrala“. 


Wüstenrot pracuje na hledání dalších řešení nastalé situace, o kterých bude informovat v nejbližších dnech prostřednictvím internetových stránek. Sledujte prosím https://www.wuestenrot.cz/aktualni-informace-k-situaci-zpusobene-koronavirem

Obrázek: Jak se chránit u bankomatu

Pojišťovny



Generali Česká pojišťovna



Pojišťovna na svém webu uvádí: "Provoz Generali České pojišťovny zůstává stabilní. Můžete se tak spolehnout, že i v této mimořádně náročné době nadále poskytujeme náš servis v co nejširším možném rozsahu. To platí zejména pro klíčové oblasti sjednání pojištění, nahlášení a likvidaci pojistných událostí. Mezi zásadní opatření, ke kterému jsme aktuálně z bezpečnostních a zdravotních důvodů přistoupili, patří omezení provozu na pobočkách, a to minimálně do 24. března 2020."

Dočasně omezená otevírací doba:
  • pondělí 8-11 hod.
  • středa 14-17 hod.
Platby jsou po tuto dobu přijímány pouze bezhotovostní formou.

Řadu úkonů, které jste dosud mohli realizovat na pobočkách, si můžete ve většině případů vyřídit z domova. Klientům jsou k dispozici tři komunikační kanály:
  • webové stránky www.generaliceska.cz vč. online chatu,
  • klientská linka 241 114 114 (non-stop),
  • Klientská zóna (non-stop).
Prostřednictvím těchto kanálů je možné zejména:
  • sjednání pojištění motorových vozidel, neživotního, úrazového a cestovního pojištění,
  • nahlášení a sledování pojistné události,
  • zaplacení pojistné smlouvy.
Ke kontaktu s pojišťovnou vám tak v řadě případů stačí chytrý telefon, tablet nebo počítač s připojením k internetu.

Likvidace pojistných událostí podle pojišťovny v tuto chvíli dále plynule probíhá - registrují se i vyřizují nové škody, pokračuje řešení již nahlášených škod. Pro hlášení pojistných událostí v tuto chvíli využívejte, primárně webové formuláře na webových stránkách pojišťovny.

Prohlídky mobilními techniky budou řešeny s nejvyšší možnou mírou eliminace osobního kontaktu – postup si vždy individuálně domluvíte s pracovníkem pojišťovny.

Kooperativa rozšiřuje počet otevřených kanceláří



Od 14. dubna 2020 Kooperativa významně rozšířila počet kanceláří v regionech, které jsou přístupné klientům. Prioritou je pro nás bezpečnost klientů i našich poradců. Proto budou otevřené ve zpřísněném bezpečnostním režimu.

„V poslední době jsme zaznamenali zvýšený zájem klientů o návštěvu našich kanceláří Přestože nabízíme on-line řešení prakticky pro všechny potřebné procesy, mnozí klienti preferují osobní kontakt s poradcem. Zájmu našich klientů si velmi vážíme, proto jsme se po dohodě s našimi týmy v regionech rozhodli postupně naše pobočky zpřístupnit. Klienti budou do kanceláří moci vstupovat jednotlivě a pouze s potřebnými ochrannými pomůckami“, vysvětluje postup Kooperativy Zuzana Trejdlová, ředitelka Úseku interního obchodu.     

Zároveň jsou i poradci Kooperativy vybaveni ochrannými prostředky a na pobočce je pro klienty dostupná desinfekce. Na všech otevřených pobočkách jsou pak nainstalovány speciální průhledné stěny pro bezpečný vzájemný kontakt s klienty. Otevírací doba kanceláří bude od pondělí do čtvrtka 9-13 a 14-17 hodin, v pátek pak od 9 do 13 hodin.

UNIQA obnovuje provoz své pobočkové sítě



4.5.2020 - Provozní doba poboček UNIQA pojišťovny se postupně vrací do obvyklých časů. S ohledem na situaci však je možné, že dočasně bude otvírací doba zatím upravena nebo zkrácena. Proto je vhodné si ji vždy ověřit předem na webové stránce https://www.uniqa.cz/kontakty/, kde je pravidelně aktualizována v souladu s vývojem.

UNIQA dodrží hygienické požadavky: jednací místa byla vybavena ochrannými skleněnými přepážkami a na místě jsou k dispozici dezinfekční prostředky.

Na všech obchodních místech je možné sjednat všechny druhy pojištění jako před koronavirovou krizí. Pokud se chtějí klienti i nadále vyvarovat fyzického kontaktu, lze se spojit s pojišťovacím poradcem na telefonu. Telefonní kontakty na všechna obchodní místa jsou aktualizovány a uvedeny na webu 
https://www.uniqa.cz/kontakty/, kde lze na mapě rovněž vybrat konkrétní místně příslušnou pobočku.

Kromě toho lze sjednat většinu retailových produktů on-line na stránce www.uniqa.cz, na chytrých telefonech v aplikaci UNIQA a případně i v call centru na telefonu 488 125 125.

Pro škodní hlášení se doporučuje nadále využívat v režimu 24/7 webovou službu na https://skody.uniqa.cz/, popřípadě telefonní kontakt na call centrum 488 125 125 v pracovních dnech od 8 do 18 hodin. Škody zákazníků se vyřizují v běžných lhůtách a bez osobního kontaktu: veškerou dokumentaci je možné poslat naskenovanou nebo vyfocenou přes webové hlášení, případně lze provést videoprohlídku v aplikaci v chytrém telefonu.

UNIQA pojišťovna uzavřela svoji pobočkovou síť z preventivních důvodů 16. března, aby zabránila fyzickému kontaktu pojišťovacích poradců a klientů. V mezidobí však byla k dispozici stále on-line, případně na telefonu.

Přehled hlavních možností, jak využít služby nebo jak kontaktovat UNIQA pojišťovnu v době vyhlášeného nouzového stavu:

ČSOB Pojišťovna



ČSOB Pojišťovna od pondělí 20. dubna opět otevírá většinu svých poboček a obchodních míst v mimořádném režimu. Z celkového počtu 218 jich zůstane zavřených už jen padesát, zbylých 168 bude za zvýšených bezpečnostních a hygienických opatření opět přístupná klientům. „Stále ale zůstává distanční možnost obsluhy, při které může klient on-line, po telefonu nebo mailem vyřídit většinu svých požadavků. Stejně tak je stále k dispozici i speciální webová stránka, infolinka či Klientská zóna,“ uvedl Jiří Střelický, generální ředitel ČSOB Pojišťovny.

Pobočky a obchodní místa uzavřela ČSOB Pojišťovna 16. 3. z důvodů prevence a ochrany zdraví svých klientů i obchodníků. „Nyní už jsou místa vybavena speciálním průhlednými přepážkami a obchodníci vybaveni dostatkem ochranných pomůcek,“ doplnil Jiří Střelický. Otevřeno bude na všech zmiňovaných pobočkách v republice (jejich seznam naleznete ZDE) ve stejnou dobu, a to v pondělí a ve středu vždy od 9 do 12 a od 13 do 17 hodin. Mimo tuto dobu zůstává v ostatní dny v týdnu v platnosti možnost distanční obsluhy.

Direct



Sedm poboček Direct pojišťovny se po více než dvouměsíční pauze opět otevírá v pondělí 18. května. Klienty budou chránit dezinfekce, čističky vzduchu a plexiskla. Kromě toho Direct spouští i cestovní pojištění. Nebude se ale vztahovat na epidemie a nebude možné pojistit storno cesty.

Stavební spořitelny



Raiffeisen stavební spořitelna



Provoz v sídle RSTS*  Provoz Call Centra
Den Otevírací doba Den Otevírací doba
Pracovní dny 8:00–13:00 Pracovní dny 8:00–14:00
* Koněvova 2747/99, Praha 3
 
Co se týče poboček, klienti by se s finančními poradci měli dopředu telefonicky domluvit na termínu schůzky, aby byli klienti na pobočkách vždy jednotlivě.

Kdo bude potřebovat neodkladně vyřešit své záležitosti osobně na centrále RSTS, může. Všichni zaměstnanci, se kterými by klienti mohli přijít do kontaktu, jsou vybaveni rouškami. Hned u vchodu je k dispozici antibakteriální gel a v rámci zachování zdraví všech spořitelna prosí klienty o zakrývání nosu a úst. 

Nejlepším způsobem, jak nyní RSTS kontaktovat, je buď e-mailem na adrese rsts@rsts.cz, nebo zavolat na call centrum 800 11 22 11.


ČMSS



Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) nabízí online uzavření smlouvy o stavebním spoření s prémií až 2000 Kč pro cílové částky do 200 tisíc korun. Obchodní zástupci ČMSS jsou klientům nadále k dispozici, nicméně v současné situaci chce Liška co nejvíce zjednodušit klientům i obchodním zástupcům vzájemný kontakt a přístup k založení bezpečného spoření.

„Síť téměř 1800 obchodních zástupců ČMSS je nadále připravena řešit veškeré otázky našich klientů spojených s bydlením. Chceme ale v maximální míře chránit zdraví našich klientů i obchodních zástupců, proto bychom rádi ještě více zvýhodnili obchody uzavírané v on-line prostředí,“ uvedl místopředseda představenstva ČMSS Jochen Maier.

Anketa



Hlasujte u své banky (kde máte účet, úvěr nebo spoření), pokud jste byli spokojeni s tím, jak funguje/fungovala během koronavirové krize, případně obecně v roce 2020:

Pozn.: Váš hlas se zobrazí po obnovení stránky.


Air Bank (22 %)
Banka Creditas (6 %)
Česká spořitelna (7 %)
ČSOB (6 %)
Equa bank (11 %)
Expobank (1 %)
Fio banka (2 %)
Hello bank! (7 %)
Hypoteční banka (1 %)
ING Bank (5 %)
Komerční banka (5 %)
mBank (3 %)
Moneta Money Bank (11 %)
Oberbank (0 %)
Poštovní spořitelna (0 %)
Raiffeisenbank (4 %)
Sberbank (3 %)
Trinity Bank (1 %)
UniCredit Bank (2 %)
Wüstenrot hypoteční banka (2 %)



      
  




všechny články
Dále v rubrice

Jaké jsou časté skryté nástrahy při získání hypotéky?

O hypotéku většinou lidé žádají jednou za život a předem je dobré vědět, čemu se vyhnout, aby byla schválena. Získání hypotéky je přitom poměrně složitý proces. Často totiž jen finanční bonita pro získání...

Klienti mBank si mohou na své kartě zablokovat DCC i Surcharge fee

Obrázek: Platební karty Lidé by si v zahraničí měli dát pozor na službu s názvem Dynamic Currency Conversion, kterou nabízí provozovatelé bankomatů nebo terminálů. S vysokou pravděpodobností bude totiž kurz, který bude...

Kam došlo mobilní bankovnictví za devět let od první aplikace? Za poslední roky se rozvoj dokonce zrychlil

Obrázek: Mobil Mobilní bankovnictví pro chytré mobilní telefony, často nazývané jako smartbanking, se v Česku objevilo poprvé před devíti lety. Na možnost ovládat svůj účet odkudkoliv přes mobilní zařízení si Češi...

Komerční banka, Česká spořitelna, ČSOB a Moneta spustily příjem žádostí o vstup do programu Covid III

Obrázek: Komerční banka Komerční banka začala nabízet firmám a podnikatelům nové financování s podporou Českomoravské záruční a rozvojové banky (ČMZRB) - Covid III. Program navazuje na předchozí projekty COVID I...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Allianz - Produkt roku 2019
Allianz Život a Allianz cestovní pojištění
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz