Rizikoví řidiči si mohou v současnosti na povinném ručení připlatit až 80 procent
| 31.1.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva Broker Consulting | |
Na konci roku 2019 se hodnota tzv. POV Indexu, která odráží průměrnou cenu nejobvyklejšího povinného ručení, dostala na hodnotu 7 655, což je nevyšší hodnota za období, po které společnost Broker Consulting daný index vyhodnocuje, tj. od srpna 2019. V průměru došlo ke zdražení některých pojišťoven o 2 procenta, zvýšení cen se týkalo zejména menších měst. Za částku 7 655 korun bylo možné podle Broker Consulting POVIndex sjednat povinné ručení pro nový vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, typický vůz, kterým jezdí české domácnosti.
V prosinci pokračovalo zmenšování rozdílů výše povinného ručení mezi Prahou a menšími městy velikosti Benešova. K hodnotě POVIndexu má hlavní město +10,4 % a menší města -13,2 %. Jedná se o průměrné sazby, u jednotlivých pojišťoven se mohou ceny lišit. „Pokud se zpětně ohlédneme za celým rokem 2019, tak se povinné ručení zvýšilo v průměru o 4 procenta. Patrný je také trend, kdy se jednotlivé pojišťovny stále více snaží o rozlišení klientů a hledají cesty, jak penalizovat rizikové skupiny a nižší cenou naopak odměňovat řidiče, kteří jezdí bezpečně. Rizikoví motoristé si mohou připlatit až 80 % navíc,“ shrnuje vývoj Jiří Váchal, analytik neživotního pojištění Broker Consulting. Z povinného pojištění z provozu vozidla se ročně uplatňuje 300 tisíc škod. U osobních vozidel dochází ke škodě v průměru u 36 řidičů na každých 1000 pojištěných vozidel. U mladých řidičů je riziko daleko vyšší. Vezme-li věkovou skupinu 18 let, tak nehodovost se objevuje u každého pátého motoristy. Finanční objem škod v roce 2019 byl téměř 11 miliard korun, což za pět let znamená nárůst o 7 miliard korun. „Novinkou počátku roku 2020 je, že řidiči, respektive majitelé a provozovatelé vozidel mají menší možnost výběru při sjednávání povinného ručení a to z jedenácti pojišťoven na trhu. Došlo k dlouho očekávanému sloučení dvou velkých hráčů pod značku Generali Česká pojišťovna. Vznikl tak konglomerát mající pod křídly nejvíce pojištěních vozidel na českém trhu,“ upozorňuje Jiří Váchal. | Broker Consulting POVIndex ukazuje průměrnou cenu za typické povinné ručení pro nový vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW. Typ vozu byl vybrán proto, že je typickým zástupcem vozů, které používají české domácnosti. Pojištění zahrnutá do POVIndexu obsahují nejvyšší možné krytí. | Pojištění dostupná na trhu ale nemají úplně identický rozsah krytí. Vždy je potřeba posuzovat nejenom cenu, ale také rozsah benefitů (zejména asistenčních služeb) ve vztahu k potřebám řidiče (Jak moc jezdí? Jaké vzdálenosti? Jak si představuje servis od pojišťovny v případě nehody?). Rozdíly v pojištěních jsou například v limitech pro opravu na místě, v limitech pro vzdálenost hrazeného odtahu, případně v možnostech náhradního vozidla.
všechny články | |
Dále v rubrice
Průměrná cena povinného ručení v září nepatrně klesla
Broker Consulting Index povinného ručení, který sleduje vývoj průměrných nákladů na zákonné pojištění vozidel pro řidiče, zaznamenal v září mírný pokles. Průměrná hodnota Indexu klesla ze srpnových 7 482 Kč na 7 416 Kč. V meziročním srovnání však zůstávají...
|
Když nemoc udeří podruhé: Nové pojištění NN nabízí opakované výplaty
Závažná onemocnění mohou zasáhnout kdykoliv – a kromě zdraví ohrozit i finanční stabilitu celé rodiny. Novinka od NN Životní pojišťovny přináší širší pojistnou ochranu, která zůstává v platnosti i po vyplacení pojistného plnění. Klienti tak mohou čerpat finanční podporu...
|
Telematika mění autopojištění: pojišťovny odměňují řidiče za styl jízdy
Telematika už dávno neslouží jen k vyšší bezpečnosti posádky. Dnes pojišťovnám pomáhá hodnotit jízdní styl a podle něj upravovat cenu autopojištění. Řidiči tak mohou získat výrazné slevy nebo vrácení části pojistného pokud jezdí zodpovědně a s rozvahou...
|
Jak funguje pojištění ztráty zaměstnání a kdy ho sjednat
Pojištění ztráty zaměstnání může pomoci překlenout období bez příjmu, nejčastěji při splácení hypotéky nebo úvěru. Nejde však o univerzální záchrannou síť, kryje jen určité situace, má čekací dobu a řadu omezení. Podívejte se, jak přesně funguje, komu dává smysl a kolik stojí...
|
všechny články v rubrice
|