Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Nová Pillow pojišťovna tvrdí, že přináší nejsrozumitelnější a nejférovější autopojištění

27.11.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Pillow pojišťovny
  
  


Obrázek: Pillow pojišťovnaPillow pojišťovna je nová značka pojištění, která vznikla přejmenováním První klubové pojišťovny. Ta jako první na světě nabídla klientům systém hospodaření s podílem na zisku pro všechny klienty. Tento princip zůstává zachován i do budoucna. Zároveň se po 4 letech pojišťovna rozhodla k významným změnám, mezi které kromě změny názvu patří otevření se všem klientům a s tím spojené zrušení povinnosti stát se členem klubu před uzavřením pojištění, nová řada pojištění a další zjednodušení pro klienty pomocí moderních technologií.



Polštář byl zvolen jako symbol pohodlí a bezpečí



Nový název pojišťovny vysvětluje Jakub Strnad, zakladatel nové pojišťovny: „Nemyslíme si, že vztah pojišťovny a klienta musí být nerovný. Naopak věříme ve férovost, a proto přenášíme naši značku do osobní roviny, která je pro pojišťovnictví tak netypická. Zvolili jsme si „polštář“ jako symbol příjemnosti, pohodlí, ale i ochrany, který zmírňuje náraz nečekaných situací.“

Pojištění vozidel s cenou za kilometr



Prvním z nové řady produktů je pojištění vozidel. Jeho konstrukce vychází ze zkušeností a požadavků klientů. Protože potřeby každého klienta jsou individuální, pojištění se skládá z 11 samostatných částí tzv. polštářů. Každý klient je může libovolně kombinovat a vybírat.

Mezi nejoblíbenější vlastnosti bude podle pojišťovny patřit automatické stanovení ceny vozidla pojišťovnou. Klient tak nebude riskovat obvyklé sankce za stanovení chybné ceny z důvodu tzv. podpojištění. Dalšími parametry budou bezlimitní pojištění všech skel vozidla, možnost  nulové spoluúčasti u nezaviněných škod nebo pojištění pořizovací ceny pro nová vozidla pro libovolnou kombinaci "polštářů".

„I kdyby si řidič pojistil své nové auto jen pro případ krádeže bez dalších částí havarijního pojištění, stejně mu v případě odcizení vozidla zaplatíme tolik, kolik ho nové auto stálo. Výplatu nové ceny vozidla jako jediná pojišťovna nepodmiňujeme sjednáním té nejkomplexnější varianty havarijního pojištění“, upozorňuje Martin Podávka, spoluzakladatel pojišťovny.

Novinkou na českém trhu je i stanovení ceny pojištění. Pillow standardně zohledňuje bezeškodní průběh svých klientů, ale zároveň bere v úvahu i počet najetých kilometrů. Stanovuje cenu za každý kilometr mimo předpokládaný roční nájezd. Marcel Beno, spoluzakladatel a matematický expert: „Každý klient tak dopředu přesně ví, kolik mu pojišťovna vrátí, když najede méně a naopak. To, co znají klienti již desítky let u placení za elektřinu, vodu či plyn, konečně dorazilo i do pojištění.“ Zcela nová na českém trhu je i sleva, která zohledňuje nižší riziko škody pro garážovaná auta v případě krádeže, vandalismu nebo přírodního nebezpečí.

Důraz na jednoduchost a srozumitelnost



Pojištění je klienty oprávněně vnímáno jako složitý produkt s nesrozumitelnými podmínkami, jazyk naprosté většiny podmínek je složitý, plný odborných a právních výrazů. Podmínky jsou dlouhé a společně se všemi povinnými dokumenty dosahuje 50 a více stran hustého textu. Výluky bývají uvedeny na více místech a pochopení všech vlastností produktu je pro průměrného spotřebitele prakticky nemožné.

Pillow pojišťovna podmínky pojištění tedy zjednodušila. Samotnou pojistnou smlouvu s přehledem všech důležitých parametrů získá klient na jediné straně A4 a společně s podmínkami je celkový rozsah smlouvy 10 stran. „Vytvořili jsme první pojištění, kterému budou klienti skutečně rozumět. Je přece normální podepisovat pouze takovou smlouvu, kterou jsem si přečetl a souhlasím s ní. Nic takového až dosud nebylo pro běžného spotřebitele možné. Jde o skutečnou klientskou revoluci.“ uvádí Martin Podávka, který má na starost spokojenost klientů Pillow pojišťovny.

Moderní technologie šetřící čas a peníze



Standardní vstupní prohlídka pojišťovaného vozidla je nahrazena nafocením vozidla v mobilní aplikaci, kterou zvládne každý klient během 5 minut. Odpadá plánování a návštěva prohlídkového místa nebo čekání na příjezd technika na smluvené místo. Stejně snadno pomocí aplikace zašle klient jednou ročně stav ujetých kilometrů. Celé focení nezabere více jak 1 minutu.

Aplikace je volně dostupná v obchodě s aplikacemi a každý zájemce o Pillow pojištění si sám může vyzkoušet, jak jednoduché je nafotit vozidlo nebo tachometr s kilometry.

Obrázek: Pillow pojišťovna

Odpovědi na otázky, které by mohly v souvislosti se startem pojišťovny padnout



Jaké má Pillow zajištění?



"Máme špičkové zajištění od světové Hannover Re (rating AA- od Standard and Poor's) v pozici zajistného leadera. Jeho followeři jsou: R+V (AA- SnP), XL Catlin (A+), Partner Re (A+), Deutsche Rück (A+), SCOR (AA-). Shrnuto: náš lídr je dvoj-áčkový, ze zbytku jsou všichni také áčkoví, takže jsme super zajištění."

Jak je na tom Pillow kapitálově?



"Nejenže Pillow splňuje všechny podmínky dané zákony a kontrolované Českou národní bankou, dokonce má více kapitálu vůči pojištěnému riziku než většina velkých tradičních pojišťoven."

Proč konec „klubovosti“?



"Pro nabídku srozumitelného a férového pojištění není třeba vyžadovat členství klientů v klubu. Ukázalo se, že pojištění není produkt, o kterém by se lidé ve volných chvílích bavili se svými přáteli a zvali je „do klubu“. Doba klubu skončila (pro některé již v 19. století), nemá být výhoda jen pro někoho, nabídka má být stejná pro všechny."

Proč ponecháváte podíl na zisku?



"Princip férového podílu na zisku, který později použila i americká Lemonade, se osvědčil. Klienti pochopili, že nejde ani tak o výši vrácených peněz jako o pojistku férové výplaty škody.  Pojišťovna nemá důvod krátit pojistné plnění, protože „ušetřené“ peníze jí nezůstanou, ale musí se o ně stejně podělit se svými klienty."

Co se bude dít se smlouvami stávajících klientů?



"Změna názvu a nová nabídka stávající smlouvy neovlivní. Smlouvy pokračují dál se stejným rozsahem pojištění a stejnou cenou.  Pokud budou klienti přejít na novou generaci produktů, mohou tak udělat kdykoliv. Sami jim k výročí jejich smlouvy nabídneme nové podmínky a bude jen na nich, zda je přijmou nebo ne."

V čem konkrétně je Pillow revoluční? A v čem je revoluční první produkt?



Inovace platné pro všechny nové smlouvy jsou:
  • Nejsrozumitelnější podmínky s nejméně výlukami na trhu (nejméně výluk = nejvíce plnění)
  • Pojistka férového přístupu: dopředu omezené náklady pojišťovny a nárok na podíl na zisku
  • Maximální využití digitálních technologií – například na prohlídku auta není třeba nikam jezdit
  • Nejjednodušší placení: platba všech smluv na jediný účet a tedy více smluv jednou ranou platbou
Inovace v autopojištění:
  • Cena na kilometr přesně, za neprojeté kilometry vracíme peníze
  • Automaticky stanovená cena, žádné riziko podpojištění
  • Bezlimitní skla, nikdy není třeba doplácet kvůli nízkému limitu
  • Žádná procentní spoluúčast, jen pevná částka nebo nic (nula)
  • Nejjednodušší prohlídka vozidla pomocí mobilní aplikace 
  • GAP pro libovolnou kombinaci rizik. Jediný na trhu
  • Žádné zbytečné balíčky, nepřibalíme nic, co nechcete

Pro jaké klienty jste vytvořili nové autopojištění?


  • Pro ty, kteří jezdí málo a zbytečně u své současné pojišťovny doplácí na ty, kteří jsou na silnicích od rána do večera a pravděpodobnost bouračky je u nich vyšší.
  • Pro ty, kteří se nechtějí bát nesmyslných a nečekaných výluk skrytých ve složitých podmínkách.
  • Pro ty kteří nechtějí svému pojištění slepě důvěřovat, nám totiž mohou i rozumět.


      
  


Související články:
Znáte specifika havarijního pojištění a povinného ručení?

Pět tipů jak se pojistit na sjezdovku

Pojišťovna AXA v Česku končí. Její aktivity přebírá UNIQA pojišťovna

Pojistné podvody v roce 2019

Rizikoví řidiči si mohou v současnosti na povinném ručení připlatit až 80 procent



všechny články
Dále v rubrice

Znáte specifika havarijního pojištění a povinného ručení?

Obrázek. Auto Pojištění automobilu je základ, který nám dokáže ušetřit mnoho nepříjemností. V případě, že způsobíte nehodu, škoda nepůjde za vámi, ale část zodpovědnosti převezme pojišťovna. I přesto brázdí české...

Pět tipů jak se pojistit na sjezdovku

Obrázek: Lyžování Tuzemská zima letos zatím milovníky zimních sportů moc nepotěšila, sněhu je na našich horách nejméně za 20 let. O to více vyrážejí Češi na zahraniční sjezdovky. Většina lidí, kteří vyjedou...

Pojišťovna AXA v Česku končí. Její aktivity přebírá UNIQA pojišťovna

Obrázek: AXA AXA pojišťovna opouští trhy Česka, Slovenska a Polska. Dceřinné společnosti AXA v uvedených zemích kupuje koncern UNIQA. Mezi oběma mezinárodními pojišťovnacími domy tak dojde k výměně...

Pojistné podvody v roce 2019

Obrázek: Prázdná peněženka V těchto týdnech postupně jednotlivé pojišťovny uvolňovaly informace o tom, jaké podvody zachytily v loňském roce. Pojišťovací domy se shodují na tom, že meziročně stoupla zejména hodnota podvodů...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Allianz - Produkt roku 2019
Allianz Život a Allianz cestovní pojištění
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz