Kupující přes půl roku neustále reklamoval lednici. Za pravdu mu dal nakonec až soud
2.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Pan František vedl dlouhých sedm měsíců nepříjemnou konverzaci s online prodejcem elektroniky, u kterého si pořídil lednici. I přes nespočet vyměněných emailů a telefonátů nechtěl prodejce uznat odstoupení od smlouvy. Pomohl až advokát, který prostřednictvím soudu pro klienta získal téměř 27 000 korun. Přinášíme vám příběh klienta společnosti Vaše nároky.cz.
Do svého obchůdku si pan František z Brna potřeboval koupit kvalitní lednici. Přes internet si objednal spotřebič u dobře hodnoceného prodejce, i přesto hned po doručení objevil závady. „Po rozbalení jsem zjistil, že doručená lednice byla už zřejmě použitá a neodborně opravená, a navíc velmi hlučná,“ komentoval situaci obchodník František. Kupující proto telefonoval na zákaznický servis obchodu, kde mu byla nabídnuta výměna za lepší značkovou lednici. Nově nabídnutá lednice byla však dražší než původní. Pan František tedy doplatil rozdíl v ceně, ale při rozbalování nové lednice znovu zjistil drobné vady. Kupující si proto opět vyměnil spoustu telefonátů s prodejcem a napotřetí mu bylo zboží dodáno již opravdu nové. „Po drobném problému s namontováním madla se zdálo, že tato lednice už bude v pořádku. Dokud jsem po měsíci provozu nezjistil, že zabudovaný teploměr ukazuje teplotu asi o 6 °C nižší, než je skutečná teplota,“ uvádí pan František. Pomocí několika dalších teploměrů se mu podařilo nastavil přístroj tak, aby teplota uvnitř dosáhla 4 °C. Avšak po dvou měsících provozu se na zadní stěně lednice vytvořila námraza asi 3 cm, která se dle tvrzení e-shopu měla automaticky odmrazit. Pan František tímto objevil další lež, kterou mu prodejce tvrdil. Znovu tedy musel lednici reklamovat. Dostal vysvětlení, že lednice je určena ke skladování nápojů a že si měl lépe přečíst návod. V tomto návodu bylo však uvedeno: „Přístroj je vhodný výlučně k chlazení potravin“. To už panu Františkovi přetekly nervy a obrátil se na společnost Vaše nároky.cz. „Jednalo se o skrytou vadu, kterou pan František řádně oznámil. V tomto případě nebyla splněna ujednaná jakost zboží, tedy je věc z právního hlediska vadná,“ řekl k případu advokát společnosti Vaše nároky.cz. Celý případ byl nakonec řešen u soudu, ten po několika soudních jednáních skončil smírem obou stran. Pan František získal přes 20 000 korun, což byla cena, kterou za lednici zaplatil, plus dostal i přes 6 000 korun na úrocích z prodlení. Prodejce navíc musel zaplatit bezmála 48 000 korun za náklady soudního řízení.
všechny články | |
Dále v rubrice
Žebříček spotřebitelských úvěrů v říjnu: Trinity v čele, MONETA dotahuje
Na Finparádě.cz byl minulý týden zveřejněn nový aktualizovaný žebříček spotřebitelských úvěrů. Která půjčka zvítězila v době, kdy se průměrné úrokové sazby drží těsně nad 8 % p.a.? Podívejte se na pětici nejlépe hodnocených produktů v říjnu 2025...
|
Sazby hypoték jdou dolů: Říjen přinesl nejnižší sazby za poslední dva roky, kdo teď ušetří?
Pokles nabídkových sazeb hypotečních úvěrů přidal v říjnu na dynamice. Index Swiss Life Hypoindex klesl o 0,08 procentního bodu na 4,91 %. Říjnové sazby hypotečních úvěrů se tak dostaly na nejnižší úroveň od dubna 2022. Podívejte se, jaká je současná nabídka...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky
Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...
|
všechny články v rubrice
|