Kupující přes půl roku neustále reklamoval lednici. Za pravdu mu dal nakonec až soud
2.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Pan František vedl dlouhých sedm měsíců nepříjemnou konverzaci s online prodejcem elektroniky, u kterého si pořídil lednici. I přes nespočet vyměněných emailů a telefonátů nechtěl prodejce uznat odstoupení od smlouvy. Pomohl až advokát, který prostřednictvím soudu pro klienta získal téměř 27 000 korun. Přinášíme vám příběh klienta společnosti Vaše nároky.cz.
Do svého obchůdku si pan František z Brna potřeboval koupit kvalitní lednici. Přes internet si objednal spotřebič u dobře hodnoceného prodejce, i přesto hned po doručení objevil závady. „Po rozbalení jsem zjistil, že doručená lednice byla už zřejmě použitá a neodborně opravená, a navíc velmi hlučná,“ komentoval situaci obchodník František. Kupující proto telefonoval na zákaznický servis obchodu, kde mu byla nabídnuta výměna za lepší značkovou lednici. Nově nabídnutá lednice byla však dražší než původní. Pan František tedy doplatil rozdíl v ceně, ale při rozbalování nové lednice znovu zjistil drobné vady. Kupující si proto opět vyměnil spoustu telefonátů s prodejcem a napotřetí mu bylo zboží dodáno již opravdu nové. „Po drobném problému s namontováním madla se zdálo, že tato lednice už bude v pořádku. Dokud jsem po měsíci provozu nezjistil, že zabudovaný teploměr ukazuje teplotu asi o 6 °C nižší, než je skutečná teplota,“ uvádí pan František. Pomocí několika dalších teploměrů se mu podařilo nastavil přístroj tak, aby teplota uvnitř dosáhla 4 °C. Avšak po dvou měsících provozu se na zadní stěně lednice vytvořila námraza asi 3 cm, která se dle tvrzení e-shopu měla automaticky odmrazit. Pan František tímto objevil další lež, kterou mu prodejce tvrdil. Znovu tedy musel lednici reklamovat. Dostal vysvětlení, že lednice je určena ke skladování nápojů a že si měl lépe přečíst návod. V tomto návodu bylo však uvedeno: „Přístroj je vhodný výlučně k chlazení potravin“. To už panu Františkovi přetekly nervy a obrátil se na společnost Vaše nároky.cz. „Jednalo se o skrytou vadu, kterou pan František řádně oznámil. V tomto případě nebyla splněna ujednaná jakost zboží, tedy je věc z právního hlediska vadná,“ řekl k případu advokát společnosti Vaše nároky.cz. Celý případ byl nakonec řešen u soudu, ten po několika soudních jednáních skončil smírem obou stran. Pan František získal přes 20 000 korun, což byla cena, kterou za lednici zaplatil, plus dostal i přes 6 000 korun na úrocích z prodlení. Prodejce navíc musel zaplatit bezmála 48 000 korun za náklady soudního řízení.
všechny články | |
Dále v rubrice
Finanční produkt roku 2024 stále rezonuje: Jak se o vítězích psalo v médiích?
Jsme potěšeni, že soutěž Finparáda.cz - Finanční produkt roku si získala takový odborný kredit a výsledky soutěže jsou pravidelně publikovány v předních médiích. Je to důkaz, že hodnocení a doporučení finančních produktů na tomto portálu jsou pro veřejnost a odborníky přínosné...
|
Jak zhodnotit své peníze investováním?
Možností, jak investovat a tím zhodnotit své peníze je mnoho. Každý si musí uvědomit, jaký typ investora je a zda je ochotný přijmout riziko, které z investování plyne. V článku se zaměříme na možnost nákupu nemovitostí, investování do podílových fondů...
|
O dotační program Oprav dům po babičce je zájem
Úvěry z dotačního programu Oprav dům po babičce lámou rekordy. Z programu lze získat výhodný úrok, jehož průměrná výše je již pod 3 %. Aktuální čísla a kde lze úvěr získat, zjistíte v našem článku...
|
Aktuální data z hypotečního trhu
Pokles sazeb hypotečních úvěrů a zvýšení průměrné hypotéky na 4 mil. Kč. Co vše přinesl nový ČBA Hypomonitor? Aktuální informace a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|