Kupující přes půl roku neustále reklamoval lednici. Za pravdu mu dal nakonec až soud
2.9.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Pan František vedl dlouhých sedm měsíců nepříjemnou konverzaci s online prodejcem elektroniky, u kterého si pořídil lednici. I přes nespočet vyměněných emailů a telefonátů nechtěl prodejce uznat odstoupení od smlouvy. Pomohl až advokát, který prostřednictvím soudu pro klienta získal téměř 27 000 korun. Přinášíme vám příběh klienta společnosti Vaše nároky.cz.
Do svého obchůdku si pan František z Brna potřeboval koupit kvalitní lednici. Přes internet si objednal spotřebič u dobře hodnoceného prodejce, i přesto hned po doručení objevil závady. „Po rozbalení jsem zjistil, že doručená lednice byla už zřejmě použitá a neodborně opravená, a navíc velmi hlučná,“ komentoval situaci obchodník František. Kupující proto telefonoval na zákaznický servis obchodu, kde mu byla nabídnuta výměna za lepší značkovou lednici. Nově nabídnutá lednice byla však dražší než původní. Pan František tedy doplatil rozdíl v ceně, ale při rozbalování nové lednice znovu zjistil drobné vady. Kupující si proto opět vyměnil spoustu telefonátů s prodejcem a napotřetí mu bylo zboží dodáno již opravdu nové. „Po drobném problému s namontováním madla se zdálo, že tato lednice už bude v pořádku. Dokud jsem po měsíci provozu nezjistil, že zabudovaný teploměr ukazuje teplotu asi o 6 °C nižší, než je skutečná teplota,“ uvádí pan František. Pomocí několika dalších teploměrů se mu podařilo nastavil přístroj tak, aby teplota uvnitř dosáhla 4 °C. Avšak po dvou měsících provozu se na zadní stěně lednice vytvořila námraza asi 3 cm, která se dle tvrzení e-shopu měla automaticky odmrazit. Pan František tímto objevil další lež, kterou mu prodejce tvrdil. Znovu tedy musel lednici reklamovat. Dostal vysvětlení, že lednice je určena ke skladování nápojů a že si měl lépe přečíst návod. V tomto návodu bylo však uvedeno: „Přístroj je vhodný výlučně k chlazení potravin“. To už panu Františkovi přetekly nervy a obrátil se na společnost Vaše nároky.cz. „Jednalo se o skrytou vadu, kterou pan František řádně oznámil. V tomto případě nebyla splněna ujednaná jakost zboží, tedy je věc z právního hlediska vadná,“ řekl k případu advokát společnosti Vaše nároky.cz. Celý případ byl nakonec řešen u soudu, ten po několika soudních jednáních skončil smírem obou stran. Pan František získal přes 20 000 korun, což byla cena, kterou za lednici zaplatil, plus dostal i přes 6 000 korun na úrocích z prodlení. Prodejce navíc musel zaplatit bezmála 48 000 korun za náklady soudního řízení.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v dubnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu dubna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
Končí vám letos fixace hypotéky? Podívejte se, jaké úrokové sazby aktuálně banky nabízejí
Rok 2025 přináší pro řadu majitelů nemovitostí, kteří splácejí hypotéku, konec fixace úrokové sazby jejich úvěru. Odhaduje se, že v tomto roce bude končit pětiletá fixace hypoték z roku 2020 a sedmi a osmileté fixace z let 2017 a 2018. V důsledku toho může dojít...
|
Air Bank vrací podnikatelům za platby kartou
Air Bank nově přichází s výhodou pro podnikatele. Vrátí jim 1 % z plateb provedených podnikatelskou debetní kartou. Jaké další bonusy a slevy banky nabízejí, se dočtete v našem článku...
|
Banky snižují úrokové sazby u hypoték
Air Bank snížila k 18. 4. 2025 úrokové sazby hypoték u všech nabízených fixací. O pár dní dříve přistoupila ke snížení úrokových sazeb u vybraných fixací i Komerční banka. Další bankou, která od 25. 4. 2025 snižuje úrokové sazby, je UniCredit Bank...
|
všechny články v rubrice
|