Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Fincentrum jako první finančně poradenská skupina nabízí klientům portál s informacemi o jejich bankovních účtech

15.8.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Fincentra
  
  


Obrázek: PenízeOd září Fincentrum a Swiss Life Select jako první finančně poradenská skupina na českém trhu nabídnou klientům portál s výhodami, které pro ně plynou ze směrnice Evropské unie PSD2. Díky klientskému portálu budou mít přístup na všechny své běžné bankovní účty, a tedy i kompletní a aktuální přehled o své finanční situaci.


PSD2 (Payment Services Directive) je směrnice EU, která významně mění a ovlivňuje způsob provádění online plateb a poskytování informací v platebním styku. Má přinést konkurenci na bankovním trhu s cílem zlepšit úroveň finančních služeb zákazníkům.

Finančně poradenská skupina Fincentrum a Swiss Life Select jako první nebankovní subjekt na českém trhu na to reagovala spuštěním klientského portálu, díky němuž budou mít klienti na jednom místě informace o stavu a pohybech na všech svých běžných účtech u bank v ČR. V tuto chvíli uvidí na portálu klienti své účty u vybraných bank (Česká spořitelna, Air Bank a ČSOB). Postupně budou zpřístupněny účty i ve zbývajících bankách.

Ve druhé fázi vývoje portálu budou moci klienti z jednoho místa zadávat jednorázové platební příkazy na kterýkoliv ze svých bankovních účtů. Zároveň, prostřednictvím aplikace, bude možné spravovat finance i z mobilních zařízení. Výhoda pro klienta je tedy zřejmá – ušetří čas a na jednom místě bude mít kompletní přehled o svých účtech.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


„Jsem rád, že jsme první poradenskou skupinou u nás, která svým poradcům a klientům umožní využití tohoto nástroje, který zásadně ovlivní budoucnost práce finančního poradce,“ řekl Filip Duchoň, generální ředitel společnosti Fincentrum. „Jde opravdu o revoluční nástroj – klienti získají unikátní možnost správy svých financí a poradci nástroj, jak rychleji a přesněji reagovat na potřeby klientů. Věřím, že díky tomu máme jedinečnou konkurenční výhodu před ostatními poradenskými sítěmi,“ dodává Filip Duchoň.

Výhodou portálu pro klienta je i kategorizace výdajů. Jeho platby – ať už prostřednictvím příkazů nebo realizované kartou – jsou na klientském portálu Fincentra a Swiss Life Select roztříděny do kategorií, jako jsou bydlení, zábava, potraviny atd. Díky tomu klient uvidí, za co a kolik utrácí. To mu umožní mít přehled o svých financích. Pokud klient umožní svému poradci náhled na svůj účet, poradce získá přesné informace, které mu umožní velmi rychle navrhnout klientovi optimální řešení pro jeho finance.

„Zásadní výhodou našeho klientského portálu v porovnání s bankami je, že banky ve svém systému nevidí informace o pojistných nebo investičních produktech od jiných zprostředkovatelů. U nás však budou mít klienti kompletní přehled,“ řekl Karel Šulc, generální ředitel Swiss Life Select Česká republika.

Poznámka redakce: I banky dnes nabízejí ve svých "bankovnictvích", ať už pro desktopy nebo mobilní telefony, informace o účtech v jiných bankách, a to právě na základě směrnice PSDS. Přehled najdete zde.




Pro klienta tedy znamená PSD2 možnost získat služby připravené na míru, protože s přístupem k bankovním datům bude finanční poradce znát přesně jeho finanční situaci. Bude to ale také vyžadovat vyšší kvalifikovanost finančních poradců.

„Pro poradce to bude mnohem zajímavější práce. Budou se moci více věnovat finanční analýze potřeb klientů. Bude to znamenat i mnohem užší vztah s klientem. Na druhou stranu si to vyžádá další vzdělávání finančních poradců. A to povede k tomu, že se bude český finančně-poradenský trh diverzifikovat a příležitost budou mít zejména kvalitní poradci,“ dodává Karel Šulc.

Klientský portál, který reaguje na směrnici EU PSD2, je jednou z prvních společných aktivit Fincentra a Swiss Life Select, které klienti zaznamenají. Necelý rok po akvizici společnosti Fincentrum švýcarskou skupinou Swiss Life totiž dochází ke sloučení aktivit skupiny v České republice pod jednu společnost. Klienti i poradci tak budou profitovat z širší nabídky služeb, produktů a know-how.

Přehled multibankingu v Českých bankách


  • Air Bank: Česká spořitelna, Equa bank, Komerční banka, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank
  • Banka CREDITAS: Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB (včetně Poštovní spořitelny), Equa bank, Fio banka, J&T Banka, Komerční banka, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank, Wüstenrot a Tatra banka (SK)
  • ČSOB: Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, Equa bank, Komerční banka, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank
  • MONETA Money Bank: Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, mBank
  • Komerční banka: Air Bank, Banka CREDITAS (v nejbližší době), Česká spořitelna, ČSOB (v nejbližší době), Equa bank, J&T Banka a Raiffeisenbank (v nejbližší době), Wüstenrot a Tatra banka (SK)
Stav k červenci 2019


      
  


Související články:
Jak dopadl duel: Česko vs. Slovensko ve výši poplatků za bankovní účty po 27 letech od rozdělení společného státu

Je nutné mít v současnosti u sebe nějakou hotovost?

Výsledky českých bank za rok 2019

V Air Bank platí mobilem každý čtvrtý klient

Finanční společností roku 2019 se podle úspěšnosti v soutěži Finanční produkt roku stala Banka Creditas



všechny články
Dále v rubrice

Jak dopadl duel: Česko vs. Slovensko ve výši poplatků za bankovní účty po 27 letech od rozdělení společného státu

Obrázek: Peníze Na letošní leden připadlo 27. výročí rozdělení společného státu Čechů a Slováků na dva samostatné celky. Zajímalo nás, jak se vyvíjela cena a případně i struktura poplatků bank na obou oddělených...

Je nutné mít v současnosti u sebe nějakou hotovost?

Obrázek: Peníze Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Euronet 41 procent Čechů platí hotovostí několikrát týdně, 13 procent jednou denně a 15 procent spotřebitelů používá hotovost k zaplacení útraty několikrát za den...

Výsledky českých bank za rok 2019

Obrázek: Banka Přinášíme vám informaci o ekonomických a obchodních výsledcích bank působících v Česku za rok 2019. Postupně budeme přidávat informace za další banky tak, jak je budou jednotlivé společnosti...

V Air Bank platí mobilem každý čtvrtý klient

Obrázek: Placení mobilem Air Bank informovala, že téměř rok od spuštění Apple Pay v Česku platí u této banky tímto způsobem 100 000 lidí. Banka nabízí svým klientům pro placení i další aplikace, které využívají další desetitisíce klientů...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Allianz - Produkt roku 2019
Allianz Život a Allianz cestovní pojištění
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz