Pojišťovna odmítla proplatit plnění za půjčení náhradního vozidla. Řidič se musel obrátit na právníka
2.8.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Sjednané připojištění náhradního vozidla panu Tomášovi nestačilo. Plnění za půjčené vozidlo po nehodě musel od pojišťovny vymáhat s pomocí právníka. Přinášíme vám další z příběhů klientů společnosti Vaše nároky.cz
Pan Tomáš z Uherského Hradiště měl sjednáno havarijní pojištění, ke kterému bylo ještě připojištění náhradního vozidla na 10 dní. Jednoho dne měl menší dopravní nehodu, při které došlo k poškození vozidla, auto proto dal opravit do smluvního servisu pojišťovny a po dobu opravy, která trvala 7 dní, používal náhradní vůz zapůjčený smluvním servisem. Když však pan Tomáš požádal o proplacení, pojišťovna mu plnění za náhradní vůz odmítla vyplatit. Jako důvod uvedla, že auto podle nich bezprostředně po nehodě nebylo nepojízdné, protože byl poškozen jen pravý zadní blatník. S tímto však pan Tomáš nemohl souhlasit, protože zapůjčení náhradního auta konzultoval s technikem pojišťovny, který fotil škodnou událost, a vše mělo být bez problému. Nespokojený klient se proto obrátil na Vaše nároky.cz. „Podle paragrafu 37 zákona č. 56/2001 Sb. odst. 1, písm. a) je silniční vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. V tomto případě tedy lze konstatovat, že poškození vozidla, byť nezpůsobilo nepojízdnost, učinilo vozidlo neprovozuschopným na pozemních komunikacích,“ okomentovat případ právník Petr Novák z Vaše nároky.cz. Právník případ převzal k řešení a protistraně zaslal předžalobní výzvu, ve které požadoval náhradu nákladů na zapůjčení náhradního vozidla ve výši 5 926,- korun. Pojišťovna naštěstí v reakci na výzvu do několika dní bez problému vyplatila požadovanou částku 5926 Kč, je však pravděpodobné, že bez pomoci právníka by se pan Tomáš svých peněz nikdy nedočkal.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Pojištění odpovědnosti u nemovitostí: kdy se hodí a před čím vás ochrání
Každý vlastník nemovitosti nese odpovědnost za škody, které jeho dům či byt může způsobit druhým. Ať už jde o pád střešní krytiny, únik vody nebo jiné nečekané situace, náklady na náhradu škody mohou být vysoké. Právě proto existuje pojištění odpovědnosti u nemovitosti...
|
Podpojištění hrozí i u aut. Jak se mu vyhnout?
Mnoho řidičů podceňuje správné nastavení hodnoty svého auta při sjednávání havarijního pojištění. Pokud je vozidlo pojištěno na nižší částku, než kolik skutečně stojí, hrozí podpojištění – tedy nižší pojistné plnění při nehodě či škodě. Podle pojišťoven se tento problém...
|
Pillow uvádí nové pojištění: Přichází pojištění všech rizik
Pojištění bytů a domů v Česku prochází zásadní proměnou. Pillow pojišťovna uvádí na trh nový produkt inspirovaný moderními trendy ze zahraničí. Přináší tři hlavní novinky: allriskové krytí stavebních součástí, možnost sestavit si pojištění skutečně na míru a odstranění zbytečných limitů...
|
všechny články v rubrice
|