Díky novému partnerství budou mít k akceptaci karetních plateb malé firmy blíže
29.7.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Mastercard | |
Společnosti Mastercard a SumUp oznámily vytvoření nového partnerství, jež povede ke zvýšení počtu míst, kde bude možné platit elektronicky. V příštích pěti letech Mastercard a SumUp společně umožní několika milionům evropských malých a středních podniků ve 27 členských zemích EU, přijímat platby kartou, a to i v České republice.
Firmy budou mít díky platebním terminálům společnosti SumUp přístup k elektronickým platbám uskutečňovaným prostřednictvím platebních karet a elektronických zařízení, jako jsou chytré telefony, hodinky a náramky. Podnikům to umožní nabízet lepší služby a možnost platit způsobem, který zákazníci preferují. „Jsme nesmírně potěšeni možností spolupracovat se společností SumUp. Jedná se o přední, inovativní firmu v oblasti platebních terminálů a souvisejícího vybavení pro malé podniky. Chystaný rozsah našeho partnerství bude znamenat výrazné rozšíření akceptace elektronických plateb v Evropě. Podniky, od velmi malých po středně velké, jsou páteří evropského hospodářství a naše společná iniciativa jim umožní zlepšit své služby díky širokému výběru platebních možností. Těším se na další prohlubování naší vzájemné spolupráce,“ řekl Jason Lane, výkonný viceprezident společnosti Mastercard zodpovědný za rozvoj evropského trhu. Ve velké části Evropy se stále ještě značný podíl platebních transakcí uskutečňuje hotově, především transakce s nízkou hodnotou ve prospěch drobných podniků. Použití hotovosti však představuje poměrně neefektivní a nedostatečně zabezpečený způsob úhrady. Pro drobné podniky mohou být skryté náklady spojené s manipulací s hotovostí citelné. Příjem plateb v hotovosti s sebou nese celou řadu nevýhod, ať již se jedná o náklady spojené s přepravou peněz, jejich zabezpečením, počítáním, kontrolou zůstatků, rizikem podvodů či výskytem falešných bankovek. Společnosti Mastercard a SumUp proto chtějí drobným podnikům umožnit používat bezpečnější, jednodušší a pohodlnější způsob přijímání plateb. Ukázalo se také, že možnost platit elektronicky vede k růstu obratu, což se pochopitelně pozitivně projevuje na hospodářském výsledku. Podle údajů společnosti SumUp mohou malé podniky po zavedení možnosti zaznamenat růst až o 60 procent. Průzkumy společnosti Mastercard ukazují, že po zavedení akceptace elektronických plateb dochází k nárůstu hodnoty i objemu transakcí v průměru o 10 až 15 procent, jelikož zákazníci nejsou omezeni množstvím hotovosti, které momentálně u sebe mají. To je zvlášť významné zejména pro majitele malých obchodů ve venkovských oblastech, kde je obvykle obtížnější přístup k bankomatům a k hotovosti. Elektronické platby podle společnosti Mastercard také zlepšují cashflow, umožňují včasné připisování plateb, navíc s výhodou záruky platby, což odstraňuje nutnost vymáhat úhrady nezaplacených faktur a dlužných částek. reklama

|
 „Ve schopnosti přijímat elektronické platby existuje určitá mezera, která má svůj původ v tom, že tradiční poskytovatelé platebních řešení se drobným podnikům historicky nijak zvlášť nevěnovali. Alespoň 10 procent jakékoliv skupiny obyvatel by mělo mít možnost hradit platby kartou, ve skutečnosti je však tento podíl mnohde pouze jednoprocentní. A právě odstranění tohoto nedostatku je cílem partnerství mezi společnostmi SumUp a Mastercard,“ Marcel Schneider, výkonný viceprezident pro Evropu a obchodní ředitel ve společnosti SumUp.
všechny články | |
Dále v rubrice
Zahraniční karta Air Bank: Klíč k výhodným platbám a výběrům po celém světě
Cestování, nákupy na zahraničních e-shopech či výběry hotovosti mimo Českou republiku – to jsou dnes běžné finanční situace, kdy dochází k platbám v cizích měnách. Mnozí klienti však doposud museli hledat řešení mimo svou hlavní banku, aby se vyhnuli...
|
Produktové novinky bank v červnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu června letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, mBank...
|
Banky i v létě lákají klienty na odměny a soutěže
Banky se i v letních měsících snaží zaujmout nové i stávající klienty prostřednictvím finančních odměn, slev i různých soutěží. Některé nabídky koncem června sice skončily, ale jiné naopak začaly. Přinášíme vám přehled aktuálních akcí, které banky nabízejí...
|
Do kdy sjednat spořicí účet s výhodnou úrokovou sazbou?
Na konci června 2025 se konalo zasedání České národní banky, kde se rozhodlo o ponechání hlavní úrokové sazby beze změny. Přinášíme vám srovnání úrokových sazeb na spořicích účtech u bank, které garantují tuto výši sazby do určitého data...
|
všechny články v rubrice
|