Česká spořitelna spouští Platbu z účtu, první platební tlačítko pro internetové platby na bázi multibankingu
31.5.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny | |
Platba z účtu je prvním platebním tlačítkem pro internetové platby, které konzumuje PSD2 API ostatních bank na českém trhu a je tak defakto prvním multibankingovým platebním tlačítkem v ČR. Platba z účtu umožňuje klientům platit u internetových obchodníků bez použití karty přímo z jejich internetových bankovnictví, bez ohledu na to, u které banky mají zřízen účet. Platbu z účtu mohou nyní využívat klienti České spořitelny, Air Bank, ČSOB, Raiffeisenbank a Moneta Money Bank.
Do konce roku plánuje Spořitelna k Platbě z účtu připojit další banky. Novou službu již začali využívat pilotní internetoví obchodníci, zároveň je dostupná v rámci platební brány Global Payments. Platba z účtu je prvním využitím možnosti tzv. nepřímého platebního příkazu (PIS), který je součástí směrnice PSD2. Ta finančním institucím v Evropské unii nařizuje otevřít se třetím stranám v rámci tzv. otevřeného bankovnictví. Platba z účtu doplňuje v portfoliu internetových platebních řešení České spořitelny platební tlačítko Platba 24, které dominuje trhu internetových platebních tlačítek a realizuje se přes něj zhruba 70 % (4,7 miliardy korun za rok) všech plateb přes platební tlačítko v České republice. Platba přes platební tlačítko je platba, kdy klient na internetu neplatí za zboží a služby svou platební kartou, ale kliknutím na platební tlačítko platí přímo ze svého internetového bankovnictví, kde dojde s každou platbou k automatickému vygenerování platebního příkazu. Platební tlačítka jsou standardní součástí platebních bran většiny významných internetových obchodníků. Jakkoli přes platební tlačítka dnes proudí zhruba 5 % všech internetových plateb na českém internetu, jde o preferované řešení u stabilní skupiny klientů, kteří nechtějí na internetu přepisovat údaje ze svých platebních karet, ať už z důvodů bezpečnosti nebo z důvodu větší uživatelské pohodlnosti. „Pro internetové obchodníky je pochopitelně jednodušší nabízet svým klientům platbu přes jedno platební tlačítko, než je nutit hledat v platební bráně platební tlačítko právě jejich banky. Další výhodou pro obchodníky je úspora času i nákladů plynoucí ze správy pouze jednoho platebního tlačítka ve srovnání se správou platebních tlačítek jednotlivých bank,“ říká Martin Medek, šéf Otevřeného bankovnictví v České spořitelně a dodává: „K platebnímu tlačítku Platba z účtu jsme připojili již čtyři banky a předpokládáme, že do konce roku bude možné přes Platbu z účtu realizovat internetové platby z většiny velkých a středně velkých bank na českém trhu. Vzhledem k tomu, že Platbu 24 dnes využívá více než čtyři tisíce e-shopů, věřím, že jsme na dobré cestě prosadit se s multibankingovou Platbou z účtu na českém trhu.“ „Fakt, že Platba z účtu představuje vůbec první využití tzv. nepřímého platebního příkazu (PIS), který je součástí směrnice PSD2, znovu potvrzuje, že revoluci v otevřeném bankovnictví na českém trhu vedou zejména banky spíše než fintechové společnosti,“ doplnil Medek.
všechny články | |
Dále v rubrice
Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky
Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...
|
České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky
Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...
|
všechny články v rubrice
|