Trh s krátkodobými půjčkami vzrostl za posledních pět let o celou čtvrtinu
| 12.3.2019 | Komerční článek | |
Česká ekonomika v posledních letech roste, v minulém cirka roce a půl přímo extrémně. Zažíváme období natolik silného růstu, jaký tu od obnovení samostatné České republiky ještě nebyl. Zaměstnanost je nyní nejvyšší od roku 1990, a přesto by trh práce potřeboval ještě další tisíce lidí. To samozřejmě zvedá platy. Ruku v ruce s nimi roste i touha spotřebitelů zvýšit svůj životní standard.
Češi chtějí luxusnější život okamžitě S vyššími příjmy a kýženým růstem životního standardu se přirozeně nesou i změny ve světě úvěrů, včetně krátkodobých. Češi totiž dlouho čekali na splnění snu o ekonomickém růstu. A tak když se teď růst stal realitou, chtějí zvýšit svůj životní standard, nejlépe ještě dnes. I proto se více obracejí na banky a nebankovní společnosti s žádostmi o půjčku. Nebývalý růst zaznamenávají jak dlouhodobé neúčelové půjčky a hypotéky, tak i úvěry krátkodobé. Jejich celkový objem roste a navyšuje se i průměrná půjčka na jednoho klienta. Rychlá půjčka na rychlý nákup S touhou po rychlém růstu životního standardu souvisí zejména krátkodobé zadlužování. Lidé spokojení s růstem příjmů a s vyšším pocitem ekonomické pohody často impulzivně nakupují zboží, na které aktuálně nemají dost financí, ale které je pro ně symbolem luxusu nebo splněné touhy. Proto je i impulz cílené reklamy na výhodnou krátkodobou půjčku stále častěji tím, co nové žadatele o půjčku a potenciální nové klienty přivede na stránky poskytovatele půjčky, mnohdy prostřednictvím affiliate odkazu vytvořeného affiliate sítí na půjčky. Podle údajů Czech Banking Credit Bureau (CNCB) činil nárůst u krátkodobých půjček v posledních pěti letech až neuvěřitelných 25 procent. Jen za rok 2018 se objem krátkodobých půjček navýšil o desetinu. Nyní je tedy to správné období pro ještě lepší zacílení marketingové strategie v oblasti krátkodobých půjček, a to včetně mikropůjček. Přes 470 miliard rozpůjčováno v krátkodobých půjčkách Přes 470 miliard, to je odhadovaný celkový objem krátkodobých půjček, které měli Češi koncem roku 2018. Oficiální čísla CNCB uvádějí pro konec září roku 2018 celkový objem krátkodobého dluhu českých domácností ve výši 464,7 miliardy korun. V září roku 2013, tedy před pěti lety, přitom činil celkový objem krátkodobého dluhu českých domácností 356 miliard korun. Velká změna se v posledních pěti letech odehrála i v průměrné výši krátkodobého dluhu na jednoho klienta. Ta narostla ze 140,3 tisíc korun na klienta v roce 2013 na současných 193,4 tisíce korun na jednoho klienta. Potěšující je fakt, že setrvale klesá objem ohroženého krátkodobého dluhu i počet dlužníků, jejichž dluh je ohrožen. Zatímco v září roku 2013 bylo nesplácením ohroženo 31,1 miliardy korun, což bylo 8,7 % z celkového krátkodobého dluhu, v září roku 2018 to bylo už jen 25,9 miliardy korun, tedy 5,5 % z celkového krátkodobého dluhu všech klientů. Je skvělý čas k využití affiliate sítě Affiliate marketing realizovaný affiliate sítí je dobře poskládaným nástrojem cíleného marketingu soustředěným na měřitelný výkon. Přináší možnost uplatnit strategii win-win-win, která nese ovoce všem zúčastněným stranám, tedy prodejci (v našem případě poskytovateli půjčky), affiliate síti a také partnerovi, skrze nějž je reklama cílena na přesně vybrané spektrum spotřebitelů. Přesné cílení je možné zejména díky specializovaným webovým portálům, které navštěvují úzce zaměřené skupiny spotřebitelů. Vzhledem k tomu, že často jde o webové portály soustředěné na zájemce o jistou oblast, je tu mnohem snazší vyvolat u čtenáře impulz vedoucí k nákupu pomocí konkrétní půjčky nebo splátek. Posléze se uplatní systém provize, ale jen za získání zákazníka, který si skutečně vezme půjčku nebo pořídí zboží na poskytovatelem zprostředkované splátky. Platí se jen za zrealizované obchody, jen za skutečně uzavřené půjčky, což je reklamní strategie s nejdokonaleji měřitelným přínosem. Vzhledem k rostoucímu trhu s krátkodobými půjčkami poroste i výsledná efektivita cíleného online marketingu prostředkovaného profesionály z affiliate sítě.
všechny články | |
Dále v rubrice
Aktuální data z hypotečního trhu: Průměrná sazba se stabilizovala, jaká je nabídka?
V září 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,6 miliardy Kč. Oproti srpnu aktivita objemově zesílila o 14 %, což potvrzují i sezónně očištěná čísla s odhadnutým objemem nových hypoték přes 31 miliard korun a více. Aktuální informace o novém...
|
Žebříček spotřebitelských úvěrů v říjnu: Trinity v čele, MONETA dotahuje
Na Finparádě.cz byl minulý týden zveřejněn nový aktualizovaný žebříček spotřebitelských úvěrů. Která půjčka zvítězila v době, kdy se průměrné úrokové sazby drží těsně nad 8 % p.a.? Podívejte se na pětici nejlépe hodnocených produktů v říjnu 2025...
|
Sazby hypoték jdou dolů: Říjen přinesl nejnižší sazby za poslední dva roky, kdo teď ušetří?
Pokles nabídkových sazeb hypotečních úvěrů přidal v říjnu na dynamice. Index Swiss Life Hypoindex klesl o 0,08 procentního bodu na 4,91 %. Říjnové sazby hypotečních úvěrů se tak dostaly na nejnižší úroveň od dubna 2022. Podívejte se, jaká je současná nabídka...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
všechny články v rubrice
|