Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Kdo jsou klienti Air Bank? Mírně převažují muži, dvě třetiny klientů má méně než 40 let

23.11.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank
  


Air BankAir Bank oslavila včera, tj. 22. listopadu 2018, sedmé výročí svého vzniku a působení na českém bankovním trhu. K tomuto výročí banka poskytla informace o tom, jací klienti používají její služby. Mimo jiné zveřejnila, že mezi jejími klienty mírně převažují muži, dvě třetiny z nich mají pod 40 let a nejvíce klientů je z Prahy a Jihomoravského kraje, což je nejspíš dáno příslušností Brna, které je druhým největším městem v Česku, k tomuto kraji.



Po sedmi letech má Air Bank 666 666 klientů. Air Bank tak patří mezi nejrychleji rostoucí banky na českém trhu.

Přestože podle Českého statistického úřadu v populaci mírně převažuje počet žen nad počtem mužů, v Air Bank je to naopak. 54 % klientů jsou muži, 46 % jsou ženy.

Běžný účet si u Air Bank může nyní otevřít klient od 18 let věku. Horní hranice není omezena, nejstaršímu klientovi banky je 100 let.

61 % klientů Air Bank je méně než 40 let, 39 % klientů už 40. narozeniny oslavilo.

Informace o jednotlivých bankách působících v Česku najdete zde

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


Nejvíce klientů pochází z Prahy a Jihomoravského kraje. Na třetím místě je Středočeský kraj, a to přesto, že tam má Air Bank jen jednu pobočku – v Kladně. Otevřít účet si lidé mohou nejen fyzicky na pobočce, ale také online.

Klienti mají možnost nechat si převést svůj běžný účet z jedné banky do druhé díky procesu zvanému bankovní mobilita. Tímto způsobem k Air Bank za sedm let přišlo už téměř 123 000 klientů. Přes mobilitu k Air Bank nejčastěji přicházeli klienti České spořitelny, ČSOB a Komerční banky.

Klienti Air Bank za měsíc kartou zaplatí v průměru 12krát. To je více, než kolik je průměr na celém bankovním trhu (podle statistik SBK platí český klient kartou jen 7,6krát za měsíc). Klientky Air Bank platí kartou častěji než muži.

Naopak více mužů než žen má mobilní aplikaci My Air. Celkově má aplikaci už 50 % všech klientů banky. Internetové bankovnictví má 100 % klientů.



Co znamená v bankovnictví pojem MOBILITA klientů?


  • Převedení běžného účtu z jedné banky do druhé na základě přání klienta.
  • Klientovi stačí navštívit pobočku nové banky, kde sdělí číslo účtu původní banky, od které chce převést svůj běžný účet do nové banky.

Jak dlouho trvá proces převedení bankovního účtu pomocí mobility?


  • 13 pracovních dní

Jak může nová banka klientovi usnadnit přechod z jiné banky?


  • Nastavení trvalých příkazů
    • Banka může na novém běžném účtu na přání klienta nastavit všechny trvalé příkazy, které měl i na původním účtu. 
    • Anebo může nastavit jen některé příkazy, které klient chce mít i na novém účtu.
  • Nastavení inkasních příkazů a SIPO plateb
    • Banka může na novém běžném účtu na přání klienta nastavit inkasní příkazy nebo SIPO platby. 
    • Klient ale musí sám informovat společnost, pro kterou je inkaso povolené, aby jí oznámil, že má nové číslo bankovního účtu.

A co ještě může nová banka pro klienta udělat?


  • Nová banka může za klienta zažádat o výpis pravidelně se opakujících příchozích plateb (nejméně 3× se opakující příchozí platby za posledních 13 měsíců). Klient tak nezapomene na žádného odesílatele, kterého by měl upozornit na změnu účtu.
  • Nová banka může také zařídit převedení aktuálního zůstatku peněz z původního účtu na nový běžný účet k datu, které si klient sám určí. Nejpozději bude ale zůstatek převeden na nový účet k datu uzavření původního účtu.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Češi přesouvají platby do digitálu. S bezhotovostní revolucí roste ale i počet podvodů

Obrázek: Placení digitalizace Bezhotovostní platby se v České republice staly standardem a jejich význam stále roste. Podle aktuálního průzkumu je dnes již 59 % plateb realizováno bezhotovostně, zatímco hotovost představuje pouze 41 %. S rostoucí oblibou digitálních plateb však bohužel...

Kdo s kým hýbe: velké banky v cizích rukách, střední v zahraniční expanzi

Obrázek: Banka CREDITAS České banky a pojišťovny mění role: zatímco velké patří zahraničním vlastníkům, menší skupiny expandují za hranice. Posledním příkladem je Banka CREDITAS, která dokončila...

Žebříček penzijních fondů v září: NN předběhla konkurenci, Conseq je těsně za ní

Obrázek: Spořící důchodce Doplňkové penzijní spoření je jedním z klíčových nástrojů, jak si v České republice zajistit finanční rezervu na důchod. Stát jej podporuje nejen daňovými úlevami, ale i příspěvky. Na penzijní spoření navíc mohou přispívat i firmy svým zaměstnancům. Jaký je aktuální...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies