Většina lidí si dnes raději půjčuje peníze přes internet. Co lidi u půjček zajímá?
3.10.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Home Credit | |
Jaké mají klienti požadavky na půjčku? Nejde jim jen o nízké úročení, ale zajímají se i o to, jak rychle bude půjčka vyřízena, zda je dostupná a nechtějí příliš velkou administrativu. Těmto požadavkům nejčastěji vyhovují tzv. online půjčky. Podle aktuáního průzkumu společnosti Home Credit* má s nějakou hotovostní půjčkou zkušenost sedm z deseti Čechů. I když část lidí považuje za podstatné domluvit si půjčku osobně na pobočce, pro více než dvě třetiny z dotázaných je důležitá možnost půjčit si peníze online.
Většina Čechů si již v minulosti vzala půjčku. Dříve bylo vždy nutné přijít osobně na pobočku banky nebo jiného poskytovatele úvěrů. V současnosti už jsou běžné půjčky sjednané online. „Jestliže v minulosti bylo samozřejmostí si jakoukoliv půjčku vyřídit na pobočce banky nebo nebankovní společnosti, v současnosti lidé začínají preferovat online produkty i v této oblasti. Z našeho průzkumu vyplývá, že možnost dohodnout si půjčku na pobočce je důležitá pro 54 procent lidí, zatímco příležitost vyřídit ji online je podstatná pro 68 procent. U našich východních sousedů Slováků je počet lidí, kteří mají zájem půjčit si peníze online, ještě o dvanáct procent vyšší,“ uvádí manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit Miroslav Zborovský. Dřívější výslech na pobočce nahradilo příjemné jednání „Minulostí jsou formální schůzky ve finančních institucích, které mohly evokovat spíše výslech, a vyvolávat tak pocit stresu. Dnes je pro společnosti důležité příjemné vystupování, maximální vstřícnost a kvalitní poradenství. Najdete už i pobočky, kde vám nabídnou kávu nebo vás uvítají i se čtyřnohým mazlíčkem. Případně na pobočku ani nemusíte, úvěr si můžete vyřídit nejen online, ale už i v supermarketu,“ říká Zborovský. Kolik celkově zaplatím? Poplatky nechci Podle čeho se občané Česka rozhodují, když si vybírají půjčku? Nejdůležitějším parametrem, a to pro více než 80 procent lidí, je to, kolik celkově zaplatí, a také informace, jestli peníze dostanou bez poplatku za jejich poskytnutí. Tolik důležité už pro žadatele o půjčku nejsou informace o pojištění půjčky. „Při výběru konkrétní půjčky je třeba se rozhodovat zodpovědně a brát do úvahy co nejvíce parametrů. Na trhu je totiž obrovské množství produktů s diametrálně odlišnými podmínkami. Existují i úvěry, které jsou plně flexibilní a dokáží se přizpůsobit životní situaci člověka. Například může splácet, kolik chce, stačí posílat měsíčně aspoň minimální splátku, a také celý úvěr splatit bez jakýchkoliv pokut,“ popisuje Zborovský. Srovnání bankovních i nebankovních půjček najdete zde Svou poslední zkušenost s hotovostní půjčkou hodnotilo jako vynikající 51 procent lidí. Naopak za úplně nedostačující ji označila 3 procenta dotázaných. „Z vyjádření respondentů vyplynulo, že na celkovou spokojenost v oblasti poskytování půjček mělo největší vliv to, že lidé dostali úvěr za férovou cenu a měli srozumitelné a dostatečné informace o úvěru. Také oceňovali možnost mimořádné splátky nebo předčasného doplacení celého úvěru zdarma a velmi vysoko hodnotili též solidní jednání v případě problémů se splácením,“ dodává Zborovský. Minimální vliv na klienty má například zasílání novinek ze strany banky, blahopřání k svátkům, soutěže pro klienty či komunikace s nimi na sociálních sítích. V případě negativní zkušenosti si pětina nespokojených zákazníků stěžuje oficiálním dopisem nebo e-mailem konkrétnímu poskytovateli úvěru. Svému blízkému okolí si postěžují dvě pětiny nespokojených lidí. * Průzkum probíhal od 18. do 24. května 2018 metodou CAWI na reprezentativním vzorku české populace. Odpovídalo 400 respondentů ve věku 18–60 let.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v srpnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu srpna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka, mBank...
|
Banky loví nové klienty mezi dětmi a studenty. Nabízejí tisíce i dárky
V září přicházejí banky s novými finančními odměnami, slevami i různými soutěžemi pro nové i stávající klienty. Co zajímavého pro své klienty banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních akcí, které banky v září nabízejí...
|
Nový asistent v bance: Jak umělá inteligence zrychluje schvalování hypoték
Digitální bankovnictví zažívá revoluci, v jejímž čele stojí umělá inteligence. Technologie, kterou si spojujeme hlavně s chatboty, se stává klíčovým nástrojem, který přináší zásadní změny. Banky díky ní urychlují schvalování hypoték, efektivněji bojují proti podvodům...
|
Prázdniny zastavily pokles sazeb hypoték. Kolik banky aktuálně nabízejí?
Hypoteční sazby v červenci opět u některých bank mírně zamířily vzhůru a potvrdily rostoucí trend. Průměrná sazba nově sjednaných hypotečních úvěrů Swiss Life Hypoindex vzrostla na srpnových 5,05 %. Podívejte se, jaká je současná nabídka hypotečních...
|
všechny články v rubrice
|