Česká spořitelna spustila jako první společnost v ČR ověřování klientů pomocí hlasu
| 11.6.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny | |
Česká spořitelna spustila dvě nové metody sloužící k ověření totožnosti klientů na dálku, a to ověření hlasem (hlasová biometrie) a ověřené volání (aplikace George klíč). Pomocí hlasové biometrie budou klienti, volající na zákaznickou linku, ověřeni pouze na základě svého hlasu. Mobilní aplikace George klíč naopak klientům umožňuje autorizované a zabezpečené volání na linku přímo z chytrého telefonu a to bez nutnosti hlasového ověřování.
Česká spořitelna spouští jako první společnost v České republice tzv. hlasovou biometrii tedy ověřování identity klientů na základě uložených hlasových vzorků. Službu budou moci využívat všichni klienti, kteří budou souhlasit s uložením nahrávky svého hlasu. Mimo hlasové biometrie mají klienti Spořitelny nově k dispozici také aplikaci George klíč pro chytré telefony, která umožňuje zabezpečené a autorizované volání na zákaznickou linku bez nutnosti ověření hlasem nebo heslem. Klienti, kteří budou ověřováni pomocí hlasové biometrie nebo skrze aplikaci George klíč, budou moci po telefonu realizovat standardní bankovní služby, jako jsou zjištění zůstatku na účtu, zadání platebního příkazu nebo změnu nastavení služeb. Hlasová biometrie Ověření hlasem je postaveno na technologii hlasové biometrie a je bezpečnostní metodou, která se používá k jednoznačné identifikaci volajícího klienta. Technologie snímá hlas volajícího, porovnává ho s jeho uloženým hlasovým vzorkem, a následně určí, jestli jsou oba hlasy shodné. Hlasový vzorek obsahuje více než 100 unikátních fyzických a behaviorálních charakteristik. Například délku hlasivkové štěrbiny, nosního průchodu, ale také výšku hlasu, tempo, akcenty apod. Nezávislé výzkumy prokázaly, že hlas je u každého člověka stejně jedinečný jako otisk prstů. Oproti běžně užívaným prvkům ověření totožnosti při volání na zákaznické linky přináší ověření hlasem vyšší úroveň zabezpečení. “Ověření hlasovou biometrií nebo aplikací George klíč přináší klientům především výrazně větší komfort při ověřování totožnosti. Klienti si nemusí pamatovat heslo pro telefonní bankovnictví, a přesto bezpečně identifikujeme jejich totožnost,” říká Filip Zeman, ředitel digitálního bankovnictví České spořitelny a dodává “Penetrace chytrých telefonů se dnes v ČR pohybuje okolo 80 %, proto předpokládáme, že mimo ověřování hlasem bude většina klientů pro volání na zákaznickou linku využívat mobilní aplikaci George klíč. Ověřování hlasem pak bude pro klienta důležité například v situaci, kdy dojde k odcizení jeho telefonu a on bude potřebovat rychle zablokovat platební kartu.” Zákaznickou linku České spořitelny dnes pro služby tzv. telefonního bankovnictví (zjištění zůstatku na účtu, zadání platebního příkazu…) pravidelně využívá zhruba 70 tisíc klientů a čtvrtina z nich využívá výlučně telefonní bankovnictví, tedy nevyužívá internetové bankovnictví ani pobočky. Žebříček bankovních účtů na Finparádě najdete zde George klíč Aplikace George klíč je novou bezpečnostní metodou, která klientům usnadňuje nejenom volání na zákaznickou linku a využívání služeb tzv. telefonního bankovnictví, ale především používání nového digitálního bankovnictví George na internetu a v mobilním telefonu. George klíč klienty ověřuje osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George ať už v počítači nebo v mobilu. Následná autorizace plateb v Georgi probíhá pomocí osobního autorizačního PINu. George klíč tak nahrazuje stávající potvrzování přihlášení a plateb prostřednictvím SMS zpráv. Přihlašování a zejména platby samotné jsou díky George klíči rychlejší, pohodlnější a také bezpečnější. “George klíč představuje výrazné zvýšení bezpečnosti platebních transakcí, protože klienti již platby nemusí potvrzovat pomocí sms zpráv, u nichž stále existuje určité riziko, že mohou být zneužity hackery při phishingu,” říká Zeman a doplňuje „Předpokládáme, že aplikaci George klíč začne pro využívání našeho nového bankovnictví George postupně používat většina ze stávajících 1,5 milionů klientů našeho digitálního bankovnictví.“
všechny články | |
Dále v rubrice
Aplikace KB+ má už přes 1,5 milionu klientů. Komerční banka slaví úspěch a chystá další vylepšení
Aplikace KB+ od Komerční banky překročila hranici 1,5 milionu uživatelů a patří k nejrychleji rostoucím bankovním platformám na českém trhu. Banka dostala od uživatelů už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, což vedlo ke stovkám vylepšení...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Co pro vás nabízejí?
I v listopadu banky stále udržují atraktivní nabídky pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2025?
Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 17. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2025. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici ze Scott & Rose vyhodnocují...
|
všechny články v rubrice
|