Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Aktuality z pojišťoven: propojení Directu s čidly v domácnostech, UNIQA pojišťuje podle najetých kilometrů, výsledky AXA aplikace

16.10.2017  |  Zdeněk Bubák, zprávy pojišťoven
  


Pohybový senzor Direct pojišťovnyPřinášíme vám aktuality z pojistného trhu. Direct pojišťovna představila na své makléřské konferenci v Brně, která se konala 3. října 2017, kromě aktuálních výsledků i nový koncept služeb založený na internetu věcí. UNIQA zavádí variantu povinného ručení podle ujetých kilometrů. Současně tato pojišťovna oznámila, že za letní škody vyplatí 32 milionů korun. Nová aplikace AXA zkrátila dobu likvidace pojistné události u rizikového životního pojištění na polovinu. Poslední příspěvek se týká alkoholu za volantem, speciálně toho zbytkového. Jak jej nejlépe změřit?



Direct pojišťovna představila službu Direct domácnost



Direct pojišťovna chystá v rámci svého nového konceptu pojišťovny budoucnosti v prvním kvartálu příštího roku prodej v Česku zatím neexistující služby s názvem "Direct domácnost" postavené na nejnovějších senzorech s IoT technologií, které tato pojišťovna sama vyvinula. Direct tvrdí, že bude touto službou nejen pomáhat zákazníkům s následky škod, ale především umožní škodám předcházet. Podle Directu žádná jiná pojišťovna na trhu podobným směrem zatím nejde. Novinka byla oznámena na tradiční makléřské konferenci, která se koná v říjnu každoročně v Brně.
 
Pavel Řehák, ředitel pojišťovny, k nové službě uvedl: "Vyvinuli jsme senzory, které se umístí v domácnosti bez stavebních zásahů. Reagují na vodu a na pohyb a budou propojené s volně dostupnou aplikací na chytrém telefonu. Lze se tedy zabezpečit proti vytopení i vykradení." Senzory, postavené na technologii internetu věcí, by měly bez údržby vydržet pět až šest let. Bude možné k nim objednat i různou úroveň služeb – od klasického krytí škod až po SMS varování nebo zásah odborníků.

Direct senzor vodní Direct senzor pohybový
  Autor: Direct pojišťovna, senzor vodní a pohybový
 
Jejich předností by měla být také odolnost vůči rušení a detekci, nízké pořizovací náklady, snadné ovládání pomocí aplikace, která upozorní, když se něco stane a elegantní design.

Direct pojišťovna během dvou let existence získala podíl na trhu ve výši 1,2 procenta a předepsané pojistné zdvojnásobila na miliardu korun. Nyní má přes 200 000 klientů, což je meziroční růst o 100 %.

Pojišťovna funguje bez papírů a smlouvy spravuje online. Fotodokumentaci k havarijnímu pojištění lze nafotit přes mobilní aplikaci. Zde je instruktážní video:

Aplikace Nafoť a jeď od Directu
Autor: Direct pojišťovna


Rekapitulace novinek od Directu:


  • Inovované pojištění majetku spolu s pohybovým a vodním sensorem, které pojišťovna začne nabízet na začátku roku 2018
  • Jednoduchý sjednavač pro pojištění drobných podnikatelů:
    • online sjendání
    • vznik zaplacením
    • jednoduché balíčky, které se mohou měnit podle potřeby klienta
    • do 20 miliónů bez úpisu
    • osobní likvidátor
Životní pojištění Direct zatím neplánuje. Překážkou je prý zatím výše provizí a vysoká míra přetáčení smluv.

UNIQA zavádí variantu povinného ručení podle ujetých kilometrů



Od října 2017 lze v UNIQA sjednat povinné ručení, u něhož se pojistné odvíjí od individuálního nájezdu motoristy. Vedle individuálního pojistného získá řidič namontováním palubní jednotky do vozu další bezpečnostní výhody pro případ nehody nebo odcizení.

Díky systému SafeLine Easy platí motorista, který se rozhodne sjednat si tento druh povinného ručení, podle skutečně ujetých kilometrů. Sváteční řidiči s nájezdem do 8 000 km ročně zaplatí o čtvrtinu méně, než je jejich běžná sazba. Další slevy se vztahují na limity do 12 000 km (20 %), 16 000 km (15 %) a do 20 000 km (10 %). Naopak řidiči s nájezdem nad 30 000 kilometrů ročně musí počítat s vyšší sazbou, protože je-li vozidlo v provozu každý den, je také riziko nehody mnohem vyšší. Výhodou ale je, že kilometry na dálnici se započítávají jen z poloviny, protože jsou to statisticky nejbezpečnější komunikace. Ujeté kilometry se načítají automaticky na palubní jednotce.

Doposud nabízela UNIQA asistenční systém SafeLine v několika verzích spíše k havarijnímu pojištění. Nyní jde poprvé o telematiku určenou pro prosté povinné ručení. Motorista si tak může vybrat, k jakému druhu pojištění chce SafeLine pořídit.

Kromě spravedlivé individuální sazby získá motorista se systémem UNIQA SafeLine Easy k povinnému ručení více. Díky nárazovému čidlu na vozidle se asistenční centrála ihned dozví o nehodě vozu. Obratem volá řidiče na mobil, aby s ním specifikovala případnou pomoc. Nezdaří-li se kontakt, například jedná-li se o vážnou havárii, posílá na přesně lokalizované místo záchranáře okamžitě. Právě rychlost, s níž je UNIQA SafeLine schopna podobné nebezpečné situace řešit, může rozhodnout o životě a zdraví posádky havarovaného vozidla.

V případě, že motorista nenajde na ulici svůj zaparkovaný vůz, kontaktuje asistenční centrálu s hlášením o odcizení. Díky palubní jednotce SafeLine auto operátoři obratem lokalizují a za pomoci policie vrátí majiteli.

Stane-li se, že auto po cestě přestane poslouchat, je možné stisknout nouzové tlačítko na mobilní aplikaci SafeLine a přivolat asistenční službu, která defekt buď odstraní na místě, nebo se postará o odtah a náhradní řešení pro posádku. Tlačítko lze využít i pro případ náhlé nevolnosti řidiče nebo jiné situace, která vyžaduje okamžité řešení. Mobilní aplikaci SafeLine lze zdarma stáhnout v Google Play nebo AppStore.

Během zaváděcí akce poskytuje UNIQA palubní jednotky SafeLine Easy zdarma (běžná cena bude 990 korun ročně) a přidává také zvýhodněná doplňková krytí: úrazové pojištění, pojištění zavazadel, asistenční služby nebo pojištění skel.

Podobný systém uvedla na trh v roce 2016 Allianz pojišťovna, u ní však není nutné do auta montovat externí jednotku. O povinném ručení Allianz jsme psali zde: U Allianz budete nově platit za povinné ručení nebo za havarijní pojištění podle najetých kilometrů.

UNIQA vyplatí za škody v letní sezóně přes 32 milionů korun



Během letošní letní sezóny zahraničních dovolených od června do září nahlásili klienti UNIQA pojišťovně na 4 200 pojistných událostí z cestovního pojištění s celkovou odhadovanou částkou náhrad ve výši přes 32 miliónů korun. Nejvíce případů souviselo s ošetřením a léčbou v zahraničí, další případy se týkaly pojištění stornopoplatků, odpovědnostního pojištění a pojištění zavazadel. Velká část škod se pohybovala v řádu jednotek až několika desítek tisíc korun, nicméně stalo se i několik závažných neštěstí s úhradami v řádu několika milionů korun.

Z hlediska lokalit dominovaly události z přímořských letovisek (přes 50 %), nejčastěji v Chorvatsku, Řecku a Itálii. Oproti loňsku opět přibyly případy i v Turecku, Egyptě a v Tunisku. Bezmála 20 % nehod připadlo na horské a vysokohorské túry, přechody pohoří nebo treky. Nejvíce jich bylo na Slovensku a v západoevropských horách, ale přibyla hlášení škod i z Balkánu, konkrétně z Albánie a z Bosny a Hercegoviny. Závažné případy registrovala UNIQA letos v horách v Tádžikistánu a Kyrgistánu.

V posledních letech sleduje UNIQA růst počtu událostí z cestovního pojištění v zemích, které dříve byly v hledáčku našich turistů spíše ojediněle. K těm patří zejména Kambodža nebo Indonésie. Zvýšil se výrazně i zájem o severské země v Evropě, kde bývají pojistné události velmi drahé.

Charakter pojistných událostí zůstal i letos stejný. U léčebných výloh to byly převážně spáleniny od slunce, zažívací problémy, angíny, poranění od mořských ježků nebo medúz a alergické reakce. Mimo jiné postihlo klienty pojišťovny UNIQA v cizině ale také 6 infarktů a jedna mrtvice. U těchto závažných diagnóz nicméně průměrné výdaje z pojištění v posledních letech klesají, protože v případě včasné lékařské péče je jejich léčba mnohem rychlejší a úspěšnější než v minulosti.

Pojištění stornopoplatků využilo celkem 730 klientů, kteří neodjeli na zaplacenou dovolenou kvůli nemoci nebo úrazu. Několik zákazníků využilo i pojištění storna pro tzv. osobní důvody, kterými byly jednou rozvod, dvakrát ztráta zaměstnání a jednou onemocnění psa.

Nejzávažnějšími událostmi letošního léta byla komplikovaná zlomenina nohy klientky v USA s odhadovaným plněním ve výši 5 milionů korun, vysokohorská nemoc turisty v Tádžikistánu s pojistným plněním více než milion korun, a také zaviněná nehoda klientky v Itálii, která na přechodu pro chodce srazila a těžce zranila místního občana. Z pojištění odpovědnosti zaplatí UNIQA postiženému bezmála 2 miliony korun.

Asistenční službu kontaktovali klienti UNIQA v nesnázích ve více než 2 000 případech. U 80 případů repatriace byla vypravena speciální sanitka s lékařským doprovodem, třikrát byl využit letecký speciál vybavený pro transport těžce zraněných osob. Stalo se tak v případě klientky v Řecku, která si zlomila nohu. Na dovolené byla sama bez možnosti spolehnout se na pomoc blízkých. Také s ohledem na její věk přes 80 let a vzdálenost od domova bylo rozhodnuto o vyslání leteckého speciálu. Cena takové „letenky“ byla pro UNIQA 600 000 korun. Letadlo letělo extra i pro turistku na Sardinii, pod kterou se při túře v horách utrhlo podloží, a zřítila se dolů. Po stabilizaci stavu v místní nemocnici byl vypraven let do ČR, kde se dále podrobila operaci. Vyslání letadla přišlo na 350 000 korun.

U pojištění zavazadel řešila UNIQA asi stovku hlášení. Týkala se hlavně krádeží věcí turistů v hotelech nebo v zavazadlovém prostoru auta. Nejvíce kriminality tohoto druhu registruje UNIQA v Egyptě, Tunisku, v Turecku nebo v asijských zemích.

Nová online aplikace AXA zkrátila dobu likvidace pojistné události v životním pojištění až o polovinu

     

Po pilotním testování spustila AXA novou online aplikaci pro hlášení pojistných událostí v životním pojištění. O aplikaci jsme psali již zde. Jako jedna z prvních v ČR a na Slovensku umožňuje v rámci jednoho hlášení oznámit i více škod z různých rizik, které má klient smluvně pojištěny. Klienti aplikaci mohou obsluhovat přes internet ze svých tabletů, mobilních telefonů nebo počítačů. Doba vypořádání se díky aplikaci zkracuje až na polovinu, což potvrzují výsledky pilotního provozu, kdy byla každá třetí pojistná událost v životním pojištění hlášena právě prostřednictvím nové online aplikace.
 
Nový online způsob hlášení zkracuje vyřízení pojistných událostí z přibližně dvou týdnů na 5 pracovních dnů.* Klienti mohou ohlásit jednu i více událostí, pro které mají sjednané životní pojištění (např. hospitalizace, pracovní neschopnost, trvalé tělesné poškození, resp. chirurgický zákrok) online v rámci jednoho formuláře.

„Online formulář plně nahradí všechna papírová hlášení. Klientům šetří čas a garantuje maximální ochranu zadaných osobních i citlivých zdravotních údajů,“ říká Peter Socha, ředitel útvaru Životního pojištění a důchodového zabezpečení a člen vedení skupiny AXA v ČR/SR.

„Věříme, že aplikaci již tento rok využijí k nahlášení až 40 % nových pojistných událostí. Do čtyř let by se počet digitálních hlášení mohl vyšplhat až na 85 % všech pojistných událostí. Platí, že čím více budou klienti využívat naši další online novinku, tím snazší a rychlejší bude i vyřízení nároku na pojistné plnění,“ uzavírá Socha.

Při online hlášení škody klient na webových stránkách AXA vstoupí na podstránku Škody a pojistné události a klikne na Hlášení pojistných událostí. Po vyplnění všech údajů o pojistné události klient získá přehled o tom, jaké dokumenty je potřeba zaslat pro rychlý průběh šetření (lékařské zprávy, policejní protokol apod.). Dokumenty je možné zasílat přes aplikaci elektronickou cestou. Díky aplikaci má klient přehled o tom, jak vyřízení pojistné události postupuje. Tím odpadne nutnost opakovaně navštěvovat pobočku nebo kontaktovat makléře, pokud je potřeba něco doplnit.

* Doba uzavření standardních pojistných událostí, u kterých jsou doloženy všechny potřebné dokumenty. Podmínkou je mimo jiné i řádná identifikace klienta, ověření rozsahu pojištění prostřednictvím údajů zadaných v online formuláři a zaslání fotokopií všech příslušných potvrzení, dokumentů a zdravotní dokumentace, potřebných k uzavření jednotlivých pojistných událostí.

Řízení pod vlivem alkoholu se nevyplácí, škodu může napáchat i zbytkový alkohol



Podle statistiky nehodovosti za první pololetí roku 2017 v České republice zaznamenáno 1 863 dopravních nehod, přičemž při nich bylo usmrceno 10 osob. Tyto statistiky však zahrnují pouze ty případy, které vyšetřovala Policie České republiky. Řidičů pod vlivem alkoholu se ve skutečnosti pohybuje na našich silnicích daleko více, a ohrožují tak nás ale i sami sebe. Co s tím a jak se nestát jedním z nich, vám doporučí odborníci z portálu Spyshop24.cz.

Co na to české zákony?



Na lidský organismus působí alkohol vždy do jisté míry individuálně. Záleží na tělesné váze jedince a jeho zdravotním i psychickém stavu. Intenzita působení alkoholu je přímo úměrná jeho druhu a požitému množství. V každém případě jsou však účinky velmi podobné. I malé množství alkoholu prokazatelně ovlivňuje fyzický i psychický stav každého jedince. Zpomalují se reakce, je narušeno rozhodování a úsudek, zhoršuje se koordinace pohybů.

Z těchto důvodů není česká legislativa k alkoholu za volantem tolerantní v jakémkoliv množství. Od roku 2010 se za tímto účelem provádějí dechové zkoušky při každé silniční kontrole. Pokud řidič nadýchá méně než 0,5 promile, jedná se o přestupek, který je trestán pokutou do 20 000 Kč a odebráním až 7 bodů z bodového systému řidiče. Nadýchá-li více než 0,5 promile, je řidič vyzván k odběrům krve, které přítomnost alkoholu potvrdí nebo vyvrátí. Řidiči, kterému je prokázána více než 1 promile alkoholu, je odebrán řidičský průkaz až na 2 roky a udělena pokuta až 50 000 Kč. Nulová tolerance alkoholu za volantem je uplatňována kromě Česká také v dalších evropských zemích, jako jsou Slovensko, Chorvatsko, Rusko, Rumunsko, Ukrajina, Estonsko nebo Maďarsko.

Zbytkový alkohol, metla lidstva



Častým problémem řidičů bývá zbytkový alkohol. Po několikahodinovém spánku totiž může člověk i pro prohýřené noci nabýt přesvědčení, že je schopen usednout za volant, to se stává však málokdy, protože tělo se s alkoholem zkrátka vypořádává pomaleji, než se může zdát. Za normálních okolností klesá hladina alkoholu v krvi průměrně 0,2 promile za hodinu. I zbytkový alkohol může být příčinou zpomalených reakcí, snížené pozornosti a tím dopravních nehod. Nepřispívají tomu ani příznaky kocoviny jako jsou únava, bolest hlavy a nevolnost.

Jak zjistit, jestli jste připraveni řídit? Méně spolehlivým způsobem je využití nejrůznějších elektronických kalkulaček, které jsou k dispozici na internetu. Většinou nezohledňují velké množství důležitých faktorů, takže výsledek nemusí být úplně validní, a tak slouží pouze pro hrubou orientaci. Daleko lepší je využití alkohol testerů, které jsou již v dnešní době dostupné takřka každému.

Zbavování se zbytkového alkoholu můžete urychlit dostatečný přísun čisté vody, vitaminu C a káva. Pomoci mohou také minerální vody s vysokým obsahem hořčíku nebo konzumace potravin jako jsou kyselé okurky, zavináče nebo utopenci.

Datart s BNP Paribas nabízí nové pojištění Krimi



Datart ve spolupráci s BNP Paribas Cardif Pojišťovnou nabízí nové pojištění Krimi. Kryje elektroniku i další osobní věci: kabelku, peněženku, hodinky, šperky, hotovost do 2 tis. Kč, brýle, kosmetiku či náklady na znovupořízení dokladů a klíčů. Zahrnuje riziko kapesní krádeže, loupeže a vloupání do uzamčeného objektu, platí po celém světě a je bez spoluúčasti a amortizace. Jednoletý balíček s limitem 10 tis. Kč na jednu pojistnou událost vyjde na 499 Kč. U varianty Krimi+ je celkový limit 50 tis. Kč na pojistnou událost.


      
  



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce




všechny články
Dále v rubrice

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

Produktové novinky bank v březnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Produktové novinky Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz