Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny vydělávají na totální škodě

27.9.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz
  


Havárie automobiluTotální škoda na nabouraném vozidle by měla znamenat, že pojišťovna vyplatí celou hodnotu vozu před havárií. Pojišťovny však často plnění krátí a neoprávněně vyplácí méně peněz. Pokud například znalecký posudek prokázal, že cena vozu byla vyšší, měl by se poškozený klient pojišťovny obrátit na soud. Přinášíme vám příběh klientky pojišťovny, která se nakonec obrátila na společnost Vaše nároky.cz, a ta ji pomohla se bránit.


Totální škoda se může na první pohled zdát jako nejjednodušší typ pojistné události. Auto je úplně na odpis a pojišťovna klientovi vyplatí jeho plnou hodnotu. Není potřeba se hádat, jak moc je auto poškozené a na kolik peněz vlastně poškozený má či nemá nárok. Realita je ale trochu jiná. I při totální škodě totiž pojišťovny často vyplácí méně peněz, než je skutečná hodnota vozu. Dá se proti tomu ale bránit.

reklama

Spořicí účet+ spoření s výhodnou sazbou 1,00 % ročněvíce
NEObyčejný účet - úroková sazba 0,65 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 1,6 % ročněvíce



Boj právníkem



Vladimíra Marousková měla v červnu 2016 zaparkovaný svůj vůz před domem. Jiné nezabrzděné auto do něj však zezadu narazilo a nárazem zničilo i vedle stojící přívěsný vozík a poškodilo fasádu domu. „Nehodu jsme ohlásili pojišťovně viníka, která stanovila, že na autě a vozíku došlo k totální škodě a vyplatila mi za vozík sedm tisíc korun a za auto 74 tisíc korun. Hodnota vozu ale byla vyšší,“ vzpomíná Marousková.

Její vůz byl před nehodou v dobrém stavu a požadovala tedy od pojišťovny doplatit dalších 12 500 korun. Sama nebyla úspěšná, obrátila se proto na právníka společnosti Vaše nároky.cz, která se zabývá pomocí poškozeným klientům pojišťoven.

Přehled autopojištění najdete zde

Právník poslal pojišťovně žádost o doplacení plnění a Marousková své peníze nakonec skutečně dostala. „Klientce bylo kráceno pojistné plnění, na které měla nárok. Hodnota vozu byla prokazatelně vyšší, než tvrdila pojišťovna, takže o nároku nebylo pochyb,“ doplnil právník Petr Novák.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

Pomůže znalecký posudek



Právě zapojení právníka je většinou klíčovým bodem zvratu, pojišťovny jsou si totiž vědomy, že by v případném soudním sporu prohrály, takže raději klientům vše zaplatí. Jen společnost Vaše nároky.cz řeší každoročně zhruba dvacítku podobných případů.

„Jiné klientce byl kupříkladu v roce 2015 ohodnocen zničený vůz na 87 000 korun. Klientka s tím nesouhlasila a pojišťovna částku navýšila na 100 000. Když ale cenu přezkoumal znalec, určil ji na 132 000 korun, klientka se tak zbylých peněz musela domáhat za pomoci právníka. V jiných případech si klienti nechávají hodnotu auta určit na trhu či ji dokládají nabídkami srovnatelných vozů na inzertních serverech,“ popisuje právník.

Jak postupovat?



Proti rozhodnutí pojišťovny je potřeba se odvolat. „Nachystejte si odůvodnění skutečné ceny, tedy důvod, proč se domníváte, že vám bylo přiznáno méně, než mělo,“ radí právník. Pokud ani tehdy poškozený klient pojišťovny neuspěje, může si nechat vypracovat znalecký posudek. Pokud je posudek ve prospěch poškozeného klienta, zvyšuje se šance na výhru u soudu.


      
  


Související články:
Inovované pojištění nahodilého poškození a odcizení telefonů, tabletů a počítačů

Aktuality z pojišťoven na přelomu května a června. Na co by měli myslet vodáci a nové autopojištění

Cestovní pojištění ke kartám Komerční banky platí nyní i v České republice. Pojištění pro ČR má nově i ČSOB

Jak se v době koronaviru starat o automobil? Vir v autě přežije i 72 hodin

Novinka pro řidiče v celé Evropě: Barva tzv. zelené karty se od července změní na bílou



všechny články
Dále v rubrice

Inovované pojištění nahodilého poškození a odcizení telefonů, tabletů a počítačů

Obrázek: Rozbitý telefon BNP Paribas Cardif Pojišťovna představila se společností HP Tronic novou generaci produktu Pojištění nahodilého poškození a odcizení zaměřeného na křehká a na rozbití náchylná mobilní zařízení, jako jsou...

Aktuality z pojišťoven na přelomu května a června. Na co by měli myslet vodáci a nové autopojištění

Obrázek: Žena v autě Přinášíme vám aktuální informace od pojišťoven. Na co mají pamatovat vodáci při provozování své zájmové činnosti? Vodácká sezóna se právě rozjíždí a je třeba myslet na všechna rizika, která milovníkům

Cestovní pojištění ke kartám Komerční banky platí nyní i v České republice. Pojištění pro ČR má nově i ČSOB

Obrázek. Dovolená Do konce letošního září mohou klienti Komerční banky využít cestovní pojištění ke kartám i pro dovolenou v České republice. Mimořádná nabídka KB se vztahuje na držitele debetních a kreditních...

Jak se v době koronaviru starat o automobil? Vir v autě přežije i 72 hodin

Obrázek: Autoservis Po zavedení mimořádných opatření a karantény kvůli pandemii koronaviru se mnoho podniků potýká s nejistotou budoucností. Také autoservisy, které zůstaly až na výjimky otevřené, ovlivnil úbytek zakázek...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz