Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny vydělávají na totální škodě

27.9.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz
  
  


Havárie automobiluTotální škoda na nabouraném vozidle by měla znamenat, že pojišťovna vyplatí celou hodnotu vozu před havárií. Pojišťovny však často plnění krátí a neoprávněně vyplácí méně peněz. Pokud například znalecký posudek prokázal, že cena vozu byla vyšší, měl by se poškozený klient pojišťovny obrátit na soud. Přinášíme vám příběh klientky pojišťovny, která se nakonec obrátila na společnost Vaše nároky.cz, a ta ji pomohla se bránit.


Totální škoda se může na první pohled zdát jako nejjednodušší typ pojistné události. Auto je úplně na odpis a pojišťovna klientovi vyplatí jeho plnou hodnotu. Není potřeba se hádat, jak moc je auto poškozené a na kolik peněz vlastně poškozený má či nemá nárok. Realita je ale trochu jiná. I při totální škodě totiž pojišťovny často vyplácí méně peněz, než je skutečná hodnota vozu. Dá se proti tomu ale bránit.




Boj právníkem



Vladimíra Marousková měla v červnu 2016 zaparkovaný svůj vůz před domem. Jiné nezabrzděné auto do něj však zezadu narazilo a nárazem zničilo i vedle stojící přívěsný vozík a poškodilo fasádu domu. „Nehodu jsme ohlásili pojišťovně viníka, která stanovila, že na autě a vozíku došlo k totální škodě a vyplatila mi za vozík sedm tisíc korun a za auto 74 tisíc korun. Hodnota vozu ale byla vyšší,“ vzpomíná Marousková.

Její vůz byl před nehodou v dobrém stavu a požadovala tedy od pojišťovny doplatit dalších 12 500 korun. Sama nebyla úspěšná, obrátila se proto na právníka společnosti Vaše nároky.cz, která se zabývá pomocí poškozeným klientům pojišťoven.

Přehled autopojištění najdete zde

Právník poslal pojišťovně žádost o doplacení plnění a Marousková své peníze nakonec skutečně dostala. „Klientce bylo kráceno pojistné plnění, na které měla nárok. Hodnota vozu byla prokazatelně vyšší, než tvrdila pojišťovna, takže o nároku nebylo pochyb,“ doplnil právník Petr Novák.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

Pomůže znalecký posudek



Právě zapojení právníka je většinou klíčovým bodem zvratu, pojišťovny jsou si totiž vědomy, že by v případném soudním sporu prohrály, takže raději klientům vše zaplatí. Jen společnost Vaše nároky.cz řeší každoročně zhruba dvacítku podobných případů.

„Jiné klientce byl kupříkladu v roce 2015 ohodnocen zničený vůz na 87 000 korun. Klientka s tím nesouhlasila a pojišťovna částku navýšila na 100 000. Když ale cenu přezkoumal znalec, určil ji na 132 000 korun, klientka se tak zbylých peněz musela domáhat za pomoci právníka. V jiných případech si klienti nechávají hodnotu auta určit na trhu či ji dokládají nabídkami srovnatelných vozů na inzertních serverech,“ popisuje právník.

Jak postupovat?



Proti rozhodnutí pojišťovny je potřeba se odvolat. „Nachystejte si odůvodnění skutečné ceny, tedy důvod, proč se domníváte, že vám bylo přiznáno méně, než mělo,“ radí právník. Pokud ani tehdy poškozený klient pojišťovny neuspěje, může si nechat vypracovat znalecký posudek. Pokud je posudek ve prospěch poškozeného klienta, zvyšuje se šance na výhru u soudu.


      
  


Související články:
Tři způsoby, jak se pasivitou připravit o peníze

Česká pojišťovna a pojišťovna Generali vytvoří největší pojišťovnu na českém trhu

Češi nerozumí životnímu pojištění, skoro polovina jich žádné nemá

Zvířecí pojištění PetExpert nově i na MALL.cz

Nejčastější příčinou závažných úrazů vedoucích k pracovní neschopnosti je špatně odhadnuté riziko



všechny články
Dále v rubrice

Tři způsoby, jak se pasivitou připravit o peníze

Obrázek: Prázdná peněženka Průzkumy, které mapují znalosti Čechů o financích a obecně o jejich nakládání s penězi, nevyznívají úplně lichotivě. Úroveň finanční gramotnosti u nás dosahuje podle České bankovní asociace jen...

Česká pojišťovna a pojišťovna Generali vytvoří největší pojišťovnu na českém trhu

Obrázek: ČP a Generali se spojí V Česku vznikne nová pojišťovna, a to spojením České pojišťovny a pojišťovny Generali. Obě pojišťovny jsou součástí celosvětově působící pojišťovací skupiny Generali, která je řízena z Itálie. Nový název...

Češi nerozumí životnímu pojištění, skoro polovina jich žádné nemá

Obrázek: Invalida Životní pojištění nemá sjednáno 43,2 % lidí. U žen jde o rovnou polovinu, u lidí žijících o samotě pak dokonce o více než dvě třetiny. Zároveň mají Češi o životním pojištění velmi malé povědomí – půlka...

Zvířecí pojištění PetExpert nově i na MALL.cz

Obrázek: Pojištění pro psy a kočky Na MALL.cz si nyní můžete nově pojistit i vašeho psa a kočku. Online zdravotní a úrazové pojištění psů a koček PetExpert zahajuje spolupráci s e-shopem MALL.cz. Od pondělí, 2. září 2019, mají zákazníci...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz