Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny v květnu varují před začátkem motorkářské a cyklistické sezóny, nabízejí rozšířené pojištění domácnosti a stavby a další novinky

2.5.2017  |  Zdeněk Bubák, zprávy pojišťoven
  


PojištěníPřinášíme vám aktuální informace z pojistného trhu. Kooperativa začíná nabízet rozšířené služby u majetkového pojištění. Česká pojišťovna poskytne 1 000 korun na vyšetření klíštěte na boreliózu, které rodiče nalezli zakousnuté na těle jejich dítěte. NN Životní pojišťovna má nové televizní a video spoty, které nás učí si užívat života. Na pobočkách Raiffeisenbank si klienti mohou již sedmým rokem pořídit životní pojištění od UNIQA pojišťovny. Jak jde dohromady nabídka pojištění s bankovními produkty? UNIQA pojišťovna upozorňuje na nebezpečí, která hrozí na začátku motrokářské a cyklistické sezóny začínající v květnu. Allianz bilancovala výsledky své asistenční služby.



Majetkové pojištění od Kooperativy přináší rozšířené služby



Pojišťovna Kooperativa na začátku května modernizovala nabídku svého pojištění domácnosti a nemovitostí. To kryje zcela nová rizika, poskytuje nový, podle pojišťovny unikátní, benefit a má rozšířené asistenční služby.

Benefit OBNOVA získají klienti, kteří si sjednají pojištění domácnosti nebo nemovitosti ve variantě KOMFORT. Týká se automaticky všech velkých škod, které přesáhnou 75 % z pojistné částky. „Benefit OBNOVA zaručuje k pojistnému plnění navíc až 50 tisíc korun na obnovu poškozeného či zničeného majetku. Touto paušální částkou chceme ještě účinněji pomáhat klientům, jejichž majetek postihla fatální událost, například v důsledku požáru nebo povodně,“ vysvětluje Tomáš Reitermann, vedoucí Odboru pojištění občanů.

V rámci připojištění elektronických a strojních zařízení budov jsou nově kryty i škody způsobené hackerskými útoky. „Současným trendem jsou ucelená řešení zařízení napojených na centrální systém budovy, která lze sledovat a ovládat on-line. Tyto komfortní programovatelné systémy na dálkové ovládání však mohou být napadeny prostřednictvím škodlivého software, například počítačového viru či malware,“ upozorňuje Tomáš Reitermann.

Kooperativa rozšířila nabídku připojištění k pojištění domácností a k pojištění nemovitostí. Majitelům nemovitostí se může hodit nové připojištění rostlin a porostů na pozemku, které zabezpečí ošetření či znovuobnovení rostlin postižených živelní událostí či vandaly, automaticky je kryto i odcizení pojištěných rostlin. Další novinkou je pojištění hrobu či hrobky, které zahrnuje všechny stavební součásti a příslušenství – včetně těch, jež mají uměleckou či historickou hodnotu.

Nové připojištění prodloužené záruky pro domácí spotřebiče je určeno pro klienty, kteří mají domácnost vybavenou zánovními spotřebiči, na něž se již nevztahuje záruka od výrobce. Pro případ poruchy lze připojistit například tzv. bílou techniku, ale třeba i kotel, bojler či televizor. „Naše nabídka prodlužuje záruku o tři roky, vztahuje se tedy na spotřebiče do stáří 5 let od koupě. Při poruše klientovi zaplatíme opravu spotřebiče, v případě zničení jeho časovou hodnotu, a to až do ročního limitu 30 tisíc Kč,“ představuje novinku Tomáš Reitermann.

Kooperativa rozšiřuje i asistenční služby, které klientům zdarma pomohou například při zabouchnutí či zablokování vstupních či interiérových dveří, garážových vrat nebo vjezdových bran a vstupních branek na pozemek. „Nově zařídíme asistenci i v případě hrozby způsobené včelami, vosami nebo sršni. A zajímavé jsou i tzv. IT konzultace, které našim klientům pomohou při problémech s výpočetní technikou,“ doplňuje Tomáš Reitermann.

Česká pojišťovna nabízí 1 000 korun pro dítě na prevenci boreliózy



V rámci prevence závažných onemocnění nabízí Česká pojišťovna nový benefit. Tím je až 1 000 korun na vyšetření klíštěte v odborné laboratoři. Nárok na benefit má každé dítě pojištěné na smlouvách životního pojištění Můj život uzavřených v období od 1. května do 30. září 2017.

„Klíšťata jsou pro rodiče bohužel známým tématem. Děti s nimi mohou přijít do styku prakticky kdekoliv a snad každý rodič se setkal se situací, kdy se jeho dítě vrátilo z pobytu v přírodě s tímto přisátým parazitem,“ uvádí Markéta Filová, manažer Útvaru produktového managementu životního pojištění České pojišťovny. 

Klíšťata jsou jedním z nejčastějších přenašečů neuroinfekcí v našem regionu a bakteriemi, které způsobující lymeskou boreliózu je nakažena až třetina z nich. Nakažené klíště pak pochopitelně může přenést infekci na člověka. Onemocnění lze předcházet nejen očkováním, ale také včasnou léčbou. „Včasné podchycení této nebezpečné nemoci je velmi důležité a pro léčbu klíčové. Proto chceme rodičům nabídnout pomoc ve formě úhrady nákladů na otestování vyjmutého klíštěte,“ vysvětluje Markéta Filová.

Nárok na benefit má každé pojištěné dítě, pro které je v pojistné smlouvě sjednáno pojištění dětských závažných onemocnění s pojistnou částkou alespoň 100 000 korun. Pro uplatnění tohoto benefitu je třeba odeslat vyjmuté klíštěte do odborné laboratoře a předložit pojišťovně doklad o provedení vyšetření.

NN rozjíždí marketingovou kampaň: Život se má žít!



Společnost NN 1. května odstartovala novou marketingovou kampaň zaměřenou na zvýšení povědomí o značce a na propagaci nových asistenčních služeb k životnímu pojištění. Hlavním mottem kampaně je: „Život se má žít. Nevzdávejte se věcí, které máte rádi.“ NN uvádí na trh také produktová vylepšení. Hlavní cílovou skupinou jsou rodiny s dětmi.

NN se do budoucna chce odlišit od tradiční komunikace pojišťovnictví, které pracuje se strachem. „Chceme se posunout od vysvětlování technických parametrů životního pojištění a zaměřit se na přidanou hodnotu našich služeb. I když k životu patří dobré i špatné věci a člověk by na ně určitě měl být připravený, nemá smysl kvůli tomu žít ve stresu. Život bychom si měli umět užívat,“ komentuje kampaň Kateřina Štěrbová, členka představenstva NN zodpovědná za marketing a produktový vývoj.

Televizní spoty jsou sestřihem různých důležitých životních okamžiků, přičemž důraz je kladen na jedinečnost každého člověka. To shrnuje slogan NN: Na vás záleží. Záběry natočila reklamní agentura Khanna \ Reidinga v Nizozemí, poté je agentura Saatchi&Saatchi upravila na míru českému trhu. Spoty se snaží připomenout odkaz na značku Nationale-Nederlanden, která vstoupila na český trh před 25 lety. Spoty o délce 20 vteřin poběží celý květen na kanálech skupiny Prima. Sponzorské 10vteřinové vzkazy poběží u pořadů na TV Prima a TV Nova. Na Youtube jsou k vidění už nyní.

Televizní spot:

Jarní kampaň 2017: TV 20s
Autor: NN Životní pojišťovna


Součástí on-line kampaně jsou kromě bannerů i čtyři videa z dílny digitální agentury Nydrle, která staví na vtipu a pozitivním přístupu k životu. Námětem jsou běžné situace, ve kterých se rozhodujeme mezi věcmi, které děláme rádi, ale mohou být riskantní, a bezpečným řešením, při kterém si nevychutnáme plnost života. Všechny on-line spoty jsou dostupné již nyní na Youtube. Kampaň bude mít podporu v tisku, na sociálních sítích a oblíbených zpravodajských portálech.

On-line spoty:
Jarní kampaň 2017: On-line, verze „Lodičky“
Autor: NN Životní pojišťovna

Jarní kampaň 2017: On-line, verze „Květiny“
Autor: NN Životní pojišťovna

Jarní kampaň 2017: On-line, verze „Longboard“
Autor: NN Životní pojišťovna


24. května NN představí nové asistenční služby a výsledky průzkumu zaměřeného na finanční zodpovědnost matek malých dětí. Následovat bude série článků, rozhovorů, poraden a chatů s odborníky především v life-stylových médiích.

Životní pojištění UNIQA na pobočkách Raiffeisenbank



Podle studie výzkumné agentury Market Vision, která nedávno testovala prodej životního pojištění celkem u třinácti velkých finančních institucí, se umístila v hodnocení kvality na druhém místě Raiffeisenbank, což je neobvyklé, protože jde o banku a ne o pojišťovnu. Ta už sedmým rokem nabízí svým klientům produkt z dílny UNIQA pojišťovny. Po šestiletém nabízení životního programu DIVIDENDA byla ve spolupráci banky a UNIQA letos nasazena nová verze DOMINO Invest, která podle protagonistů lépe reaguje na současné potřeby zákazníků.

DOMINO Invest dává vyšší důraz na rizikové složky. Klient si může vybrat ochranu pro rizika se zásadním dopadem na jeho život, jako je krytí pro případ velmi závažných diagnóz nebo potřeby dlouhodobé péče v případě omezené soběstačnosti, ale i zabezpečení rizik dočasného charakteru, jako je pobyt v nemocnici nebo pracovní neschopnost. produkt nabízí až šestinásobnou progresi pojistného plnění u trvalých následků úrazů, které vyžadují velké investice do úpravy dosavadního životního stylu i bydlení. Takto lze čerpat z pojištění až částku 18 milionů korun. Novinkou je možnost pojištění občanské odpovědnosti s plněním až do výše 1,5 milionu korun. Zajímavé je i pojištění pro případ ztráty řidičského oprávnění ze zdravotních důvodů. V rámci jedné smlouvy může být zajištěna celá rodina; smlouvu lze v průběhu pojištění měnit dle aktuální potřeby.

Během dosavadní spolupráce UNIQA pojišťovny a Raiffeisen bylo sjednáno na 25 000 smluv životního pojištění. V oblasti pojištění je UNIQA dlouhodobým partnerem banky rovněž v pojištění majetku, odpovědnosti a podnikatelských rizik, pojištění schopnosti splácet závazky, pojištění platebních karet a pojištění k retailovým i podnikatelským účtům.

Řidiči pozor: motorkáři a cyklisté vyjíždějí



Měsíce květen a srpen jsou ve statistikách UNIQA pojišťovny spojeny s největším množstvím karambolů motocyklistů. Odškodnění za škody na zdraví těchto motoristů jsou o desítky procent vyšší než v jiných segmentech. I když na silnicích ČR loni výrazně klesl v této skupině počet smrtelných nehod, stále jsou pro ně naše komunikace jedny z nejnebezpečnějších v EU. V červenci a srpnu kulminují počty nehod cyklistů. Těch přibývá meziročně dvojciferným tempem. Za vývojem kolizí jednostopých vozidel stojí rostoucí obliba, nedodržování předpisů, přecenění schopností a v neposlední řadě i alkohol.

Motorkářů stále přibývá. UNIQA registruje v posledních pěti letech každoročně nárůst počtu pojištěných motocyklů přibližně o 7-8 %. Odbytu nahrávají aktuální nižší ceny strojů i obliba městských skútrů. Přispívá i fakt, že s běžným řidičákem „B“ lze řídit i motocykly do 125 ccm. S rostoucím počtem těchto vozidel přibývá i nehod, nicméně za poslední rok klesl počet usmrcených i těžce zraněných osob. Ukazuje se, že motorkáři si pořizují kvalitní výstroj s integrovanými chrániči, která zabrání fatálním následkům. Nehod pomaleji jedoucích skútrů přibývá rychle, ale následky jsou méně závažné. Klesající ceny ovšem motivují často k nákupu silnějších strojů, u nichž je naopak riziko těžkých havárií velmi vysoké.

Relativně čerstvým fenoménem je pro pojišťovny i obliba zapůjčení skútru nebo menšího motocyklu na dovolené za účelem snadnějšího poznání destinace. Motorkářem se v létě stávají i lidé, kteří normálně jezdí jen autem. Samozřejmě nemají potřebnou bezpečnou výstroj a vyrážejí někdy doslova v kraťasech a žabkách. Svoji roli hraje i neznalost místních dopravních předpisů a jiné zvyklosti v provozu. UNIQA pojišťovna vyřizovala v posledních třech letech z cestovního pojištění několik desítek nehod klientů, hlavně v Řecku, na Sicílii a ve Vietnamu.

Naši motocyklisté vyrážejí zpravidla na silnice v květnu. Mohou využít sezónní pojištění na letní sezónu, které je výhodnější cenově, a hlavně není třeba mimo sezónu odhlašovat z registru vozidel. V UNIQA využívá této možnosti zhruba každý sedmý motorkář. Těmto jezdcům se ovšem doporučuje na startu nové sezóny konat spíše kratší a pomalejší projížďky, aby se s motorkou nejprve sžili a zvykli si na její specifika. Podle statistik UNIQA je nejvíce nehod právě v měsíci květnu, kdy motocyklisté vytáhnou stroje z garáže po zimě. Na tento měsíc připadá některé roky až třetina škod z období od května do října.

Nejvíce nehod se přihodí nováčkům, kteří vlastní motocykl teprve jeden nebo dva roky. Na tuto skupinu připadá podle údajů Policie ČR více než pětina karambolů. Ukazuje se také, že český motorkářský „gang“ stárne. Každoročně se zvyšuje podíl aktivních milovníků motocyklů nad 45 let. Za tímto číslem je jednak skutečné stárnutí motorkářů, ale také nižší ceny, které dovolují především „pánům v letech“ splnit si dávný dětský sen. I když přibývá žen motorkářek, jejich rizikovost je stále ve srovnání se silnějším pohlavím nízká. UNIQA řeší každý rok jen několik málo nehod, v nichž figurují ženy.

Cyklista bez přilby je hazardér



Za posledních dvacet let enormně vzrostla obliba cyklistiky. Podobně jako v některých zemích EU platí u nás povinnost nosit přilbu na kolo pro cyklisty do 18 let, i když podle Týmu silniční bezpečnosti by se na základě návrhu předpis mohl po roce 2020 vztahovat na všechny bez omezení věku. Vhodná helma dokáže redukovat riziko těžkých úrazů hlavy o více než polovinu, úrazů obličeje až o třetinu (závěry australské studie pro konferenci SAFETY 2016).

UNIQA každoročně řeší desítky událostí se zraněním cyklistů, přičemž úrazy hlavy a páteře vybočují i několikanásobnou výší náhrad z úrazového pojištění. Často ve spojení s dalšími újmami, jako jsou zlomeniny rukou, žeber a klíčních kostí z adrenalinových sjezdů nebo náročných single treků.

Před sezónou se vyplatí nechat si kolo odborně zkontrolovat a seřídit. Podle porce kilometrů a náročnosti tras by se měla údržba opakovat do podzimu ještě několikrát. Nejčastějšími závadami jsou zablokování kola, například spadlým řetězem nebo vklíněním cizího předmětu, dále defekt pneumatiky, ale i zlomená vidlice nebo lom rámu. Samozřejmostí na každý výlet by měla být malá lékárnička pro akutní první pomoc.

Asistenční službu podle Allianz využije každé 83. auto



Asistenční službu Allianz pojišťovny využije každý měsíc přibližně tisícovka řidičů. Základní asistenční služby má u Allianz každé pojištěné vozidlo. V praxi to znamená, že každý řidič tak může využít minimálně asistenci v hodnotě 3 tisíce korun.

„Jednoznačně „vede“ odtah nepojízdného vozidla. Dále pak jeho oprava na místě a zapůjčení náhradního osobního automobilu. Naše asistenční služby se nevztahují pouze na nehody, ale i na poruchy a chyby řidičů,“ říká metodik autopojištění Allianz pojišťovny Václav Dub.

Častým šoférským omylem je představa, že asistenční služby jsou spojené pouze s havárií, případně zapůjčením náhradního vozu. Řidiči však mohou asistenci využít třeba i k řešení takového problému, jakým je prázdná nádrž a nejbližší čerpací stanice ještě třeba 10 kilometrů daleko. Dalším typickým příkladem, kdy se bez asistence neobejdeme, jsou zabouchnuté klíče uvnitř auta. Vždy je ale potřeba počítat s tím, že řidič má asistenční služby pojištěné jen do určitého limitu. Standardně jsou to tři tisíce, ale lze získat i variantu vyššího krytí 15 tisíc korun a nebo dokonce bezlimitní asistenční služby. Nadstandardní asistenci přitom využívá přibližně třetina řidičů.

„Přestože některé zásahy limit tří tisíc korun nepokryje, motoristé jsou spokojení s tím, že nemusí platit celou částku ze svého. Navíc oceňují, že jim stačí zavolat jedno telefonní číslo, kde domluví s operátorem na řešení vzniklé situace bez toho, aby museli sami shánět opraváře, případně odtah nepojízdného vozidla,“ doplňuje Václav Dub.

V loňském roce vyplatila Allianz za asistenční služby 96 miliónů korun, ve více než 80 procentech případů byly asistence spojené právě s odtahem vozidla.


      
  


Související články:
Slavia pojišťovna představila nové pojištění PRO Zdraví

Produkt veřejnosti 2021 na Finparádě. Hlasujte pro váš oblíbený finanční produkt

Kooperativa nabízí digitální asistenční kartu s meteovarováním. K pojištění majetku ji klienti získají zdarma

Kooperativa k pojištění majetku přidává asistenci pro cyklisty

Kooperativa nabízí pojištění sportovního vybavení

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde





všechny články
Dále v rubrice

Slavia pojišťovna představila nové pojištění PRO Zdraví

Obrázek: Žena Slavia pojišťovna představila nové pojištění úrazu a nemoci nazvané PRO Zdraví. V případě onemocnění chrání jak jednotlivce, tak i celé rodiny, a to již po dvou měsících od uzavření pojistné smlouvy...

Produkt veřejnosti 2021 na Finparádě. Hlasujte pro váš oblíbený finanční produkt

Obrázek: Cena veřejnosti Finparáda.cz ve spolupráci s analytickou společností Scott & Rose bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2021. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii...

Česká spořitelna digitalizuje pojistné produkty

Obrázek: Žena s mobilem Česká spořitelna za poslední rok posílila na poli digitalizace a zrychlila a zjednodušila proces uzavírání produktů životního a neživotního pojištění. Jednotlivé produkty zaměřené na pojištění lze sjednat přímo v digitálním...

Jak si správně pojistit auto a co dělat v případě autonehody?

Obrázek: Volant Na silnici se dennodenně setkáváme s nečekanými situacemi, které mohou – ať řídíme sebevíc opatrně – zkřížit naše plány. Riziko dopravních nehod se navíc s blížícím se podzimem nemilosrdně zvyšuje. I proto je na čase...

všechny články v rubrice










   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz