Více než polovina Evropanů je zvyklá nakupovat přes mobilní telefon
8.6.2015 | Veronika Dusová, zpráva ING Bank | |
Více než polovina Evropanů, kteří vlastní chytrý telefon nebo tablet, uskutečnila za poslední rok nákup přes toto zařízení. V Čechách takto nakoupilo 47 % uživatelů smartphonů. Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení a elektroniku. Informace vyplynuly z mezinárodního průzkumu ING.
Z průzkumu ING bylo zjištěno, že více než polovina Evropanů (58 %), kteří vlastní chytrý telefon nebo tablet, provedla za poslední rok nákup přes toto zařízení. V Čechách takto nakoupilo 47 % uživatelů smartphonů. reklama

|
 Evropané za pomoci mobilu nejčastěji nakupují oblečení a elektroniku, dále pak hry, potraviny a hudbu. Klasickým uživatelem je muž ve věku 25–34 let. „Mobilní nakupování jde ruku v ruce s využíváním mobilního bankovnictví. Z těch Evropanů, kteří v uplynulém roce provedli nákup přes mobilní telefon, jich čtyři pětiny používá zároveň i mobilní bankovnictví. Obdobně jsme na tom i u nás v Čechách, kde mobilní banku využívá 74 % dotazovaných, kteří realizují nákupy přes mobilní zařízení,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank. Nejvíce používají mobil k nakupování Turci (až 84 % dotazovaných), naopak v Belgii takto nakupují jen necelé dvě pětiny respondentů. Američané jsou na tom s 58% využíváním mobilů k nakupování stejně jako průměrný Evropan. Češi jako jedni z mála nakupují přes mobilní zařízení nejvíce elektroniku. Provedli jste v posledních 12 měsících nákup prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu? (Ti, kteří odpověděli „ANO“)  Zdroj: ING Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení (35 %) a elektroniku (32 %). Zatímco u žen nákup oblečení (37 %) jasně vede před elektronikou (25 %), u mužů tak výrazný rozdíl nepanuje (39 % vs. 33 % ve prospěch elektroniky). Častými objekty zájmu nakupujících přes mobilní zařízení jsou hry, hudba a potraviny, ale nezanedbatelný podíl má i nákup dovolené nebo donáška jídla (15 %). Ve Spojených státech jsou čísla za mobilní nákupy v jednotlivých segmentech oproti Evropě vyrovnanější. Velká Británie je pak jedinou sledovanou zemí, kde nad oblečením a elektronikou vítězí mobilní nákup potravin. 55 % Evropanů také přiznalo, že pokud obchod uloží jejich platební údaje, mají později tendenci v něm nakupovat, protože je to jednodušší a rychlejší. V USA to potvrdilo dokonce 61 % dotázaných.
všechny články | |
Dále v rubrice
Do kdy sjednat spořicí účet s výhodnou úrokovou sazbou?
Na konci června 2025 se konalo zasedání České národní banky, kde se rozhodlo o ponechání hlavní úrokové sazby beze změny. Přinášíme vám srovnání úrokových sazeb na spořicích účtech u bank, které garantují tuto výši sazby do určitého data...
|
Plaťte chytře i na cestách: Novinky od bank pro pohodlnější dovolenou
Léto je za rohem a s ním i hlavní sezóna cestování. Banky na to reagují novými produkty a službami, které usnadní placení v zahraničí a nabídnou více komfortu. Ať už vyrážíte na dovolenou k moři, nebo plánujete výlet do metropole, novinky od...
|
Chystáte se do zahraničí? Takhle ušetříte při placení kartou nebo výběrech
Letní dovolené se blíží a s nimi i otázka, jak v zahraničí co nejbezpečněji a nejvýhodněji platit. Česká bankovní asociace přináší praktické rady, jak při cestách nepřijít o peníze kvůli nevýhodné směně měny, zbytečným poplatkům nebo ztrátě karty. V článku se dozvíte...
|
Prázdniny bez otřesů: Česká národní banka drží sazby na stejné úrovni.
Podle očekávání dnes bankovní rada ČNB ponechala svoji hlavní úrokovou sazbu beze změny. Dvoutýdenní repo tak zůstává na úrovni 3,50 %, a je tak o 150 bazických bodů výše než obdobná sazba ECB. Na druhou stranu výrazně níže než sazby...
|
všechny články v rubrice
|