Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Počet klientů Komerční banky meziročně stoupl. Banka má jiné údaje než nedávný průzkum

14.5.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Komerční banky
  
  


Komerční banka - počet klientůNedávný průzkum společnosti SANEP přinesl informaci o úbytku klientů velkým bankám. Možná i v souvislosti s tímto výzkumem zveřejnila Komerční banka údaje o počtu svých klientů. Banka tvrdí, že jí meziročně stoupl celkový počet klientů o 1,8 % na 1,6 milionu osob. A o více než dvě procenta vzrostl ve stejném období počet klientů – občanů, a to na necelých 1,4 milionu klientů. Komerční banka má tedy o 30 tisíc klientů více než před rokem.


Podle výzkumu společnosti SANEP procentuální podíl na bankovním trhu podle počtu klientů (fyzických osob) klesl Komerční bance z 12,7 % na 8,9 %. Údaje společnost získala položením otázky „Ve které bance máte svůj hlavní účet?“, a to v roce 2012 a letos. Poté výsledky porovnala. Výsledek můžete vidět na níže uvedeném obrázku.

SANEP 2015 - počty klientů bank

Komerční banka ve své zprávě z tohoto týdne uvádí, že ke konci letošního března zaznamenala meziroční nárůst celkového počtu klientů o 1,8 % na 1 630 000. Ještě dynamičtěji prý rostl počet klientů z řad občanů. V tomto případě činil meziroční vzestup více než dvě procenta. Banka obsluhovala ke konci března 1 374 000 klientů - občanů. Dalších 256 000 zákazníků bylo z řad podnikatelů, firem a korporací (včetně obcí a sdružení).



Bohužel údaje k 31. prosinci 2012 banka neuvedla. Nicméně Finparáda.cz má k dispozici údaje o celkovém počtu klientů Komeční banky ke konci roku 2012 a ten činil 1 602 tisíc klientů. Z uvedeného usuzujeme, že v případě této banky zřejmě počet klientů i z řad občanů od roku 2012 spíše stoupal než klesal.

Problém v rozdílu mezi průzkumem a údaji banky může být ten, že si lidé sice nový účet v jiné (třeba menší) bance zřídí, ale nezruší ten původní. Buď starý účet používají stále stejně, nebo ho mají jen v záloze a jako hlavní používají účet nový.

Kateřina Šušáková, zástupkyně výkonného ředitele pro Marketing a Komunikaci Komerční banky, k tomu uvedla: „Klienti Komerční banky oceňují mimo jiné širokou pobočkovou síť s pokladní službou. Vybrat nebo vložit větší hotovost je tak pro ně snadné, na rozdíl od některých malých bank, které tuto standardní bankovní službu vůbec nenabízejí. Komerční banka také myslí na bezpečnost svých klientů a jako jediná na trhu nabízí bezplatný bezpečnostní software určený pro ochranu jejich osobních počítačů proti phishingu a malwaru.“

Klienti Komerční banky mají k dispozici 399 bankovních poboček (včetně divize pro korporátní klienty na Slovensku), 759 bankomatů a plnohodnotné přímé bankovnictví podporované dvěma telefonními centry. Počet klientů využívajících alespoň jeden kanál přímého bankovnictví, jako je internet nebo telefonní bankovnictví, dosáhl 1 289 000 na konci března 2015, což znamenalo 79,1 % z celkového počtu klientů. Zákazníci využívali 1 585 000 aktivních platebních karet, z toho 200 000 kreditních.

Počty klientů, poboček a bankomatů českých bank najdete zde


      
  


Související články:
Které banky v poslední době provedly změny ve svých sazebnících?

Komerční banka nasazuje do multibankingu další tři banky, z toho poprvé i jednu zahraniční

Banky dál zvyšují úrokové sazby u svých spořicích účtů - tentokrát Komerční banka, MONETA a Wüstenrot

Do konce roku bude mít Komerční banka 400 vkladových bankomatů

Jaké spořicí účty nabízejí jednotlivé banky?



všechny články
Dále v rubrice

UniCredit Bank podpořila most solidarity z České republiky do Itálie ke stému výročí diplomatických vztahů

Obrázek: UniCredit Bank V reprezentačních salónech italského velvyslanectví v Praze byl představen již třetí ročník charitativní iniciativy "Nave ITALIA" pro Českou republiku, propagované italskou nadací "Tender To...

České bankovnictví na rozcestí. Jak ho promění technologie?

Obrázek: Technologie Bankovní trh se rychle mění. Identitu klienta lze ověřit přes telefon, banky investují do prodeje nebankovních produktů, chytré aplikace přináší úplně nové služby. Jakou proměnu můžeme očekávat...

Důvěra a spokojenost klientů s českými bankami dlouhodobě roste

Obrázek: Peníze I v letošním roce mírně vzrostla důvěra Čechů v banky a s více než 7 body z 10 bankovnictví vévodí co do důvěryhodnosti dalším sektorům, resp. poskytovatelům služeb. Spolu s důvěrou dlouhodobě vzrůstá...

Výsledky českých bank za rok 2018: velkým bankám s výjimkou ČS zisk spíše klesá, malým roste

Obrázek: Bankomat České banky postupně zveřejňují své hospodářské výsledky za rok 2018. Jak se jim dařilo? Přinášíme vám přehled základních ukazatelů hospodaření českých bank v roce 2018, jako je zisk, bilanční...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz