Půjčky jsou u nás stále drahé. Nové banky to chtějí zvrátit
Podle Jána Kalanina, analytika banky Zuno, jsou v Česku půjčky v porovnání se západem stále předražené. Cenu by ale měla postupně snižovat rostoucí konkurence, zejména nabídka menších bank.
Průměrný úrok u spotřebitelské půjčky v Česku za prvních pět měsíců roku 2014 činil podle ČNB 14,5 %. Roční procentuální sazba nákladů (RPSN), tedy celková částka, kterou klient za úvěr zaplatí, převedená na procentuální sazbu, je asi 15 %. Ve vyspělých západoevropských zemích se však toto číslo pohybuje podle Jána Kalanina okolo 10 procent. Nové banky aktuálně díky svým nabídkám vykazují lepší výsledky než průměr trhu. Příkladem může být banka Zuno, u které objem poskytnutých úvěrů za prvních pět měsíců vzrostl na 421 milionů Kč, tedy o více než 60 % oproti stejnému období loňského roku. Velkou měrou k tomuto růstu přispěly konsolidace a refinancování úvěrů, kde došlo k více než trojnásobnému navýšení na 151,2 milionu korun. Počet poskytnutých půjček stoupl o více než 80 % oproti stejnému období roku 2013. Na snímku Ján Kalanin ze Zuno Nejčastěji si lidé půjčují na auto (58 procent), bydlení (22 procent) nebo elektroniku (13 procent), průměrná výše půjčky je 100 000 Kč. Lepším cenám půjček samozřejmě pomáhají také úrokové sazby centrálních bank. Na historické minimum snížila úrokovou sazbu také Evropská centrální banka (ECB). Depozitní sazba je tak poprvé v záporných hodnotách. Banky tedy musí za své peníze uložené v ECB platit. „Spoření již není zdaleka tak výhodné jako v minulých letech. Hitem jsou konsolidace, které tvoří jen v Zuno přes 20 procent objemu všech úvěrů,“ dodává Ján Kalanin. K žádosti o půjčku v Zuno stačí připojení na internet a skener nebo foťák na zaslání potřebných dokumentů. Úroková sazba v Zuno začíná na 6,9 %. Za poskytnutí půjčky se neplatí žádné poplatky. Zuno bude své půjčky propagovat i na YouTube Zuno zveřejní na YouTube svá krátká videa zaměřená na půjčky. Podpoří tím aktuální televizní kampaň. Diváci se mají zamyslet, kolik chtějí své bance splácet. Jde o pokračování dosavadní kampaně na půjčku doplněnou YouTube kanálem. Sdělení je založeno na dvou myšlenkách. První seznámí diváka s tím, že jsou věci, které lidé potřebují, chtějí a které musí mít. Druhé video zákazníky ujišťuje, že ať si vyberou cokoliv, díky půjčce v Zuno zaplatí méně. Reklamy se automaticky spouštějí před videi, kampaň běží od minulého týdne. „Je to vůbec poprvé, co testujeme tento způsob propagace. Jelikož je prvních pět sekund na YouTube nepřeskočitelných, předpokládáme, že hlavní myšlenka se takto dostane ke každému divákovi a bude lépe zapamatovatelná,“ říká Bohdan Fedor, šéf marketingu online banky Zuno.
Související články:
všechny články | | Dále v rubrice
Nájem versus hypotéka
Většina Čechů minimálně jednou za život řešila dilema, zda si dlouhodobě pronajmout byt, nebo raději investovat do pořízení vlastního bydlení. Obě varianty mají samozřejmě své pro i proti. Při rozhodování mezi nájemním bydlením...
|
Žebříček spotřebitelských úvěrů v květnu. Nově očima odborníků i veřejnosti
Na Finparádě došlo k aktualizaci žebříčku spotřebitelských úvěrů na trhu. První místo obhájila půjčka od UniCredit Bank, na druhé místo vyskočila mBank, na třetí místo klesla Komerční banka, na čtvrtou pozici sestoupila ČSOB...
|
Fio banka a MONETA Money Bank zdražily hypotéky
Fio banka a MONETA Money Bank zvýšily úrokové sazby u hypotečních úvěrů o 0,5 procentního bodu. Zdražování hypoték tak stále pokračuje a podle některých analytiků se úrokové sazby mohou ke konci roku přiblížit k hranici...
|
Jak funguje hypotéka bez nemovitosti?
Hypotéku si můžete u některých tuzemských bank sjednat dříve, než máte vybranou nemovitost ke koupi. Jak ale taková hypotéka funguje, jaké jsou její výhody a na co si dát pozor...
|
všechny články v rubrice
|