Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Nový program iBOD. Jedna věrnostní karta místo mnoha

3.10.2013  |  aktualizováno 7.10.2013  |  Zdeněk Bubák
  


iBOD - nový věrnostní program. Jedna karta místo mnoha. Na snímku logo iBOD.Česká spořitelna založila novou společnost Věrnostní program iBOD, a.s., která spouští kampaň na získání jednoho milionu uživatelů do konce letošního listopadu. Program iBOD spočívá v tom, že získáváte plastovou věrnostní kartu, kterou nevyužijete jen v určitém obchodě či skupině obchodů, ale na mnoha obchodních místech, a měla by postupně nahradit většinu věrnostních karet ve Vaší peněžence. Jako odměna za získané body bude sloužit možnost vybrat si odpovídající zboží z nabídky partnerských společností.




iBOD startuje u 32 partnerů programu 7. října 2013. K dispozici je nyní více než 1 000 obchodních míst, kde jej můžete využít.

Za každý nákup či využití služeb zákazník pomocí iBOD karty získá určitý počet bodů. Jeden bod odpovídá částce 25 korun. Za 100 utracených korun tedy získáte 4 body. Body lze načítat i za služby České spořitelny, tj. nově i za bankovní služby. Banka by ráda do programu iBOD převedla od 1. ledna 2014 svůj současný Program výhod.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více



Katalog pro klienty, kteří nasbírali dostatek bodů, aby je vyměnili za nějaké zboží, je na adrese www.ibod.cz.

Pro vstup do programu, sbírání bodů a následný výběr zboží je nutná Vaše registrace na stejné stránce, tj. www.ibod.cz.

I když za programem iBOD stojí Česká spořitelna, nejsou dveře pro další akcionáře společnosti Věrnostní program iBOD zavřené.

Jaká jsou největší úskalí projektu podle Michala Mošničky, odborníka na finance

Největší úskalí projektu lze spatřit v riziku, zda Česká spořitelna dokáže navázat spolupráci s dalšími velkými odchodními partnery. Například svůj slevový program plánuje spustit obchodní řetězec COOP a ten spolupracuje s ČSOB. Řada partnerů (např. Sportisimo) informovalo, že bude provozovat svůj program a souběžně iBOD a po určitém čase se rozhodne, který program opustí. Další potencionální partneři nemají zájem o vstup do tohoto programu (např.Tesco) nebo přicházejí s požadavky exkluzivity.

V katalogu odměn (www.ibod.cz) naleznou klienti široké spektrum produktů. Např. fotoaparát Canon IXUS 132 je oceněn částkou 7 925 bodů, což znamená, že klient musí zrealizovat nákupy u obchodníků za 198 125 Kč (1 bod = 25 Kč). Aby klient získal podsedák pro dítě do auta, musí zrealizovat nákup ve výši 49 125 Kč. Tyto příklady ukazují na skutečnost, že sbírání bodů bude probíhat v delším časovém horizontu.

Zajímavou skutečností je, že kvůli tomuto projektu byla založena samostatná společnost VPIB, která nabízí možnost vstupu dalších akcionářů z řad nejvýznamnějších partnerů (zatím ČS vlastní 100 %). Společnost VPIB by se měla samofinancovat z daného projektu, je však otázkou, zda se tento cíl podaří naplnit. 

Podobné programy podle České spořitelny běží už ve Velké Británii, kde program Nectar používá 20 milionů Britů, a v Německu, kde existuje obdoba s názvem PayBack s více než 26 miliony členů.

„Po vyspělých zemích, jako je Německo a Velká Británie, jsme další zemí, kde mohou lidé využívat multipartnerský bonusový program, který pokrývá široké spektrum obchodních partnerů, u nichž běžně nakupují. Česká spořitelna je v programu jako jediná banka v ČR a rozsáhlý průzkum mezi našimi klienty jasně ukázal, že lidé chtějí sbírat body za věrnost a sami si následně vybírat, na jaké věcné a zážitkové odměny je využijí. Velkou výhodou iBODU je také to, že klienti mají pouze jednu věrnostní kartu, kterou mohou využívat u všech partnerů programu,“ říká Josef Havelka, ředitel marketingu České spořitelny.

iBOD nenechává nic náhodě a spouští masivní kampaň



S iBODem se v následujících týdnech setkáte na mnoha místech díky masivní reklamě, do které Česká spořitelna společně s novou společností vloží zhruba 40 milionů korun. Půjde o spoty v televizi, reklamu na internetu, ale i na venkovních bilboardech.

Přehled partnerů programu iBOD:



Přehled partnerů programu iBOD


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde



všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz