Jsou Češi ochotní komunikovat s bankou jen přes internet?
Přinášíme Vám rozhovor s produktovou manažerkou internetové banky ZUNO Lenkou Hritzovou, které jsme se zeptali na zkušenosti její banky s klienty v Česku a na vyhlídky internetového bankovního businessu do budoucna.
Jaké jsou podle Vás budoucí trendy v bankovnictví? Současnost i budoucnost bank spočívá v internetovém a mobilním bankovnictví. Zejména online banky díky nižším výdajům na provoz nabízejí levnější služby bez zbytečných poplatků. Když nemusíte živit nákladnou pobočkovou síť, hodně ušetříte. Navíc bankovní transakce lze provést velmi snadno právě přes internet nebo mobil. Lidé mají díky chytrým telefonům banku stále u sebe a nemusí vůbec chodit na pobočky. Co nejvíce ovlivňuje vnímání bank v Česku? Největším tématem dneška jsou určitě bankovní poplatky. Primárně totiž dnes určují rozhodování klientů o změně banky. Zejména klienti online bank bývají obvykle výborně informovaní v oblasti financí. Informace získávají z internetu a sociálních médií, kde často aktivně diskutují. Reagují lidé na vývoj a na nové nabídky odchodem od svých starých bank? Rozhodně ano, obecně všem nízkonákladovým nováčkům roste počet klientů. Nové banky mají už přes milion českých klientů, jen ZUNO má společně se Slovenskem již přes 185 tisíc klientů. Myslím, že je to už nezadržitelný trend. Tradiční banky kvůli tomu již ztrácejí statut primární banky. Takže Češi nejsou konzervativní klienti, ale chtějí zkoušet nové banky? Ano, a celkově nejsou příliš věrní klienti. Když vidí lepší nabídku, klidně hned vymění banku. Hlídají si finance a rozhodují se racionálně. U malých bank často také hledají výhodné možnosti pro refinancování. Většinou se tím dá hodně ušetřit, u ZUNO třeba až dvě procenta. Lenka Hritzová, produktová mana- žerka online banky ZUNO Lenka Hritzová začínala v ZUNO jako produktová manažerka pro pojištění, poté se stala manažerkou týmu pro depozitní produkty, nyní je šéfkou produktového týmu a je zodpovědná za Česko i Slovensko. Do banky ZUNO nastoupila po sedmi letech praxe v bankovnictví. Čtyři roky pracovala v Tatra bance a tři roky ve VÚB bance. Vystudovala Finance, bankovnictví a investování na Národohospodářské fakultě Ekonomické univerzity v Bratislavě. Ve volném čase se věnuje turistice a in-line bruslení. Online banka ZUNO patří do skupiny Raiffeisen Bank International. Českým klientům nabízí ÚČET ve čtyřech různých měnách, ÚČET PLUS, SPOŘENÍ, SPOŘENÍ PLUS, VKLAD, PŮJČKU, PŮJČKU PLUS, povolené přečerpání na účtu REZERVA a bezkontaktní KREDITKU. Všechny služby je možné spravovat přes internet. ZUNO uvádí, že sází na jednoduchost, nulové nebo nízké poplatky a otevřenou komunikaci s klientem prostřednictvím e-mailu, kontaktního centra, online chatu, sociálních sítí Facebook a Twitter a dalších moderních způsobů komunikace.
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Pojištění domácnosti: Co nabízí český trh a proč se nevyplatí podceňovat ochranu svého majetku
Ať už bydlíte ve vlastním bytě, rodinném domě, nebo máte chatu, garáž či jiný objekt, stále více se ukazuje, že kvalitní pojištění není luxusem, ale nutností. Požár, vytopení, vichřice nebo krádež se totiž neptají. Podívejme se na aktuální nabídky českých pojišťoven...
|
Banky i v létě lákají klienty na odměny a soutěže
Banky se i v letních měsících snaží zaujmout nové i stávající klienty prostřednictvím finančních odměn, slev i různých soutěží. Některé nabídky koncem června sice skončily, ale jiné naopak začaly. Přinášíme vám přehled aktuálních akcí, které banky nabízejí...
|
Do kdy sjednat spořicí účet s výhodnou úrokovou sazbou?
Na konci června 2025 se konalo zasedání České národní banky, kde se rozhodlo o ponechání hlavní úrokové sazby beze změny. Přinášíme vám srovnání úrokových sazeb na spořicích účtech u bank, které garantují tuto výši sazby do určitého data...
|
všechny články v rubrice
|