Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

UniCredit Bank zkoumala dnešní úspěšné třicátníky. Chce jim nabídnout produkty na míru

31.10.2012  |  Michal Bubák


UniCredit Bank dokončila průzkum věnovaný dnešním úspěšným třicátníkům, dosud málo probádané vrstvě bonitních klientů, kteří ve svém životě míří vzhůru. Průzkum, který zatím nemá v Česku obdoby, je založen na dlouhodobém sběru dat, který trval více než rok.

Průzkum detailně popisuje život lidí, kteří se sice narodili před rokem 1989, ale vyrůstali již ve světě, který nabízel nové možnosti.

Cílem průzkumu bylo definovat Generaci 30+, dobře ji poznat, prozkoumat detailně její životní styl a na základě získaných informací připravit finanční služby na míru.


Zdroj: UniCredit Bank

Generace 30+ a správa financí

Řídit svoje finance prostřednictvím telefonu či internetu považují dnešní třicátníci za samozřejmost. Pokud musí do banky osobně, obvykle si předem domluví schůzku, málokdy čekají ve frontě.

Úspory pro své děti ukládají na spořicí účty. Nebojí se ani investic do akcií či podílových fondů. Umí si o nich najít dostatek informací, od bankéře pak očekávají kvalifikovaný doplňující komentář. Nejvíce prostředků ale investují do bydlení.

„Nikdy nekývnou na první nabídku. Nedělají ukvapená rozhodnutí. Jsou nároční. Jsou pro nás výzvou a motorem pro inovativní řešení. A díky tomuto průzkumu přesně víme, kdo jsou, jak žijí, co chtějí, a tak jim dokážeme nabídnout odpovídající služby,“ vysvětluje Giovanni Guidi, ředitel osobního bankovnictví UniCredit Bank.

Životní pojistku zvolí, pokud uvěří, že pojistka skutečně ochrání jejich rodinu v případě pojistné události.

Generace 30+ ví, co chce, umí popsat služby, které potřebuje, a pak je také efektivně využívá: „U Generace 30+ jsme se inspirovali při přípravě nového konceptu osobních kont, který stojí na odměnách za jejich aktivní využívání,“ vysvětluje Ondřej Lokvenc, manažer segmentu fyzických osob UniCredit Bank.

Generace 30+ a životní styl

Generace 30+ vyráží na nákupy ve většině případů s platební kartou než s hotovostí, možnost platit kartou od obchodníků automaticky očekává, přinejmenším ve městech. „Tito lidé rádi nakupují rychle a jednoduše, hlídají si kvalitu i cenu. Nekoupí draze jen kvůli značce, ale k osvědčené značce jsou loajální,“ říká Jan Chvojka, ředitel marketingu a komunikace UniCredit Bank.

Přemýšlí o tom, jaké potraviny konzumují, snaží se volit kvalitní potraviny. Právě díky této generaci se vrátily žně vydavatelů kuchařek, producentů kulinářských show v televizi nebo výrobců speciálního nádobí a přístrojů na vaření. „Přestože je život Generace 30+ v mnoha ohledech hektický a stresující, u jídla se snaží uvolnit, relaxovat a odpočívat,“ upřesňuje Chvojka.

Třicátníci také více investují do svého zdraví, souhlasí s možností připlatit si za nadstandardní péči, nové síly se snaží načerpat s pomocí sportu a stále populárnějších wellness aktivit. Volný čas tráví aktivně. Hodně cestují, pravidelně do zahraničí, a umí si to užít, cestování pro ně není stres. Cestovní kanceláře jsou z nich ale nešťastné, protože mají dost znalostí a prostředků, aby si svou dovolenou zorganizovali sami. Mnohé to navíc baví.

 „Pro média i pro marketéry je výzva najít nové cesty, jak je oslovit. Papírové noviny totiž čtou stále méně, hlavním zdrojem informací je pro ně internet. Odmítají se podřizovat programu televizních stanic, přes počítač či telefon sledují to, co sami chtějí. Reklamě se vyhýbají, zejména pak letákům do schránek. Chrání si své soukromí a obchodníkům sdělují jen tolik informací, kolik musí pro dokončení nákupu, pro který se sami rozhodli,“ uzavírá Jan Chvojka.

Jak bydlí Generace 30+

„Generace 30+ postupně mění nájemní bydlení za vlastní. Pokud nemají naspořeno, berou si hypotéku, protože to považují za investici do svého bydlení. Více než 7 % se však nikdy nechce zadlužit (v Praze dokonce 12 %),“ říká Giovanni Guidi, ředitel osobního bankovnictví UniCredit Bank.

Pro srovnání, přibližně 60 % celé české populace žije ve vlastním bydlení bez hypotéky, 20 % žije v nájmu, 20 % má vlastní bydlení s hypotékou.





    



Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 3,80 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,1 % p.a. u ročního vkladuvíce
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

MONETA inovuje: hypotéky od 3,99 %, digitální průvodce pro firmy i moderní pobočky

Obrázek: Pobočka MONETY Znojmo MONETA Money Bank v květnu představila několik klíčových novinek zaměřených na domácnosti i podnikatele. Mezi hlavní aktuality patří akční hypotéky s úrokem od 3,99?% ročně, modernizace pobočkové sítě nebo spuštění digitálního průvodce podnikáním...

Jak si vedou účastnické penzijní fondy v květnu?

Obrázek: Spořící důchodce Doplňkové penzijní spoření je finančním produktem zajištění na stáří, který podporuje stát nejen daňovou úlevou, ale i státním příspěvkem. Na penzijní spoření navíc mohou přispívat i firmy svým zaměstnancům. Jaký je aktuální žebříček penzijních společností...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Stavební spořitelny v květnu: Co klientům nabízejí?

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je vhodné pro toho, kdo si chce pravidelně spořit nebo odložit větší sumu peněz, a při tom minimálně 6 let tyto finanční prostředky nepotřebuje. Po tuto dobu bude mít nejen úrokovou sazbu od spořitelny, ale také příspěvky od státu...

všechny články v rubrice









   
 
CHYTRÝ účet
s bonusem až 3 000 Kč
Raiffeisenbank


Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies