Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká spořitelna bude modernizovat síť poboček. Jedna z prvních online poboček je na Hlavním nádraží v Praze

16.11.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny
  
  


Česká spořitelnaČeská spořitelna představila budoucnost svých poboček. Má plán je rozdělit do čtyř typů: malá bezhotovostní pobočka, malá hotovostní pobočka, medium pobočka a velká vlajková loď. Nově, tj. v polovině listopadu 2016, banka otevřela první dva zástupce nejmenšího typu pobočky, tj. malé online akviziční pobočky. Jedna se nachází na Hlavním nádraží v Praze a další v nákupním centru Aupark v Hradci Králové. Další typy poboček pak fyzicky představí během příštího roku. Česká spořitelna tak následuje Komerční banku a ČSOB, které první pobočky v novém moderním stylu již začaly otevírat.


Velké banky mají velký počet poboček. Pobočková síť České spořitelny čítá přes 600 poboček, Komerční banky zhruba 400 poboček a ČSOB (bez obchodních míst Poštovní spořitelny) přes 200 jednotek. Další bankou s velkým počtem poboček je MONETA Money Bank, která jich provozuje cca 250. Další velké banky, a to UniCredit Bank a Raiffeisenbank, mají každá do 150 poboček. Poslední dvě jmenované banky svoji pobočkovou síť rozšiřovaly nedávno, takže příliš necítí potřebu je modernizovat.



Naopak pobočky třech největších bank, a to České spořitelny, Komerční banky a ČSOB, z velké části fungují již delší dobu. I když většina z nich v minulosti prošla částečnou rekonstrukcí, nevyhovují aktuální digitální době a tomu, proč hlavně klienti na pobočky chodí. Klienti dnes na pobočkách očekávají spíše poradenství v příjemném prostředí a ne přepážky na výběr či skládání peněz. Navíc banky nově soutěží o klienty zejména ve velkých nákupních centrech, kde se pohybuje velký počet lidí. Po počátečním váhání ze strany velkých bank zde již působí téměř všechny klasické banky. Naopak nové menší banky si obchodní centra oblíbily od samého začátku. Air Bank v nich vybudovala vzdušné pobočky půdorysně odpovídající jiným prodejním jednotkám v charakteristické zelené barvě. mBank a Equa bank vsadily na kiosky, které, jak se zdá, v blízké budoucnosti mBank opustí a bude otevírat menší bezhotovostní pobočky zaměřené na online služby a poradenství. Jak budou vypadat nové pobočky mBank jsme psali již zde: mBank otevřela první pobočku nového typu v ČR. Najdete ji v Českých Budějovicích.

Komerční banka a ČSOB již nový typ poboček představily dříve. O tom, jak nové pobočky těchto dvou bank vypadají, jsme psali zde:

Komerční banka do konce příštího roku zmodernizuje téměř sto poboček. Viděli jsme, jak budou vypadat

ČSOB postupně realizuje plán na modernizaci poboček

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde


Česká spořitelna chce změnit prostředí na pobočkách



Do modernizace poboček se pustila i Česká spořitelna. I nadále chce mít největší a nejdostupnější pobočkovou síť a do budoucna sází na kombinaci fyzického poradce a digitálního světa. Díky službě Moje zdravé finance, kterou nově nabízí ve všech svých cca 550 pobočkách, banka chce, aby klienti už do banky jen “nechodili”, ale se s ní především radili, jak co nejlépe hospodařit s penězi.

V úterý 15. listopadu Česká spořitelna na Hlavním nádraží v Praze otevřela jednu z prvních poboček nového konceptu pobočkové sítě. Ten je postaven na čtyřech typech obchodních míst, která se od sebe liší rozsahem nabízených produktů a služeb, zkušeností poradců a vybavením:
  • malá akviziční bezhotovostní pobočka
  • malá hotovostní pobočka s novým stylem obsluhy
  • medium pobočka s kompletní šíří produktů a služeb pro klienty mimo těch prémiových
  • velká vlajková loď, pobočka, která obslouží všechny klientské segmenty.
Banka další typy poboček postupně představí během příštího roku.

Najděte si nejbližší pobočku jakékoliv banky

Obchodní místo na Hlavním nádraží v Praze je příkladem toho, jak budou fungovat malé pobočky České spořitelny. „Takovou pobočku jsme v naší historii ještě neměli. Je kompletně bezhotovostní a má otevřeno nonstop. Slouží především k akvizici nových klientů a poskytování základních produktů a služeb: účet, kontokorent, půjčku, Peníze na klik a spořicí účet. Přes videokonferenci klienty také dokážeme přesměrovat na kolegy, kteří mají na starosti nefinanční služby, a na hypotečního specialistu. Tento typ poboček budeme v budoucnu otevírat v místech s nejvyšší koncentrací lidí, jako jsou např. obchodní centra, dopravní uzly, rušné obchodní třídy měst,“ řekl Marek Blaha, ředitel pobočkové sítě České spořitelny.

ČS - malá online pobočka Hlavní nádraží Praha
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
Otevřený prostor pobočky je vybaven se snahou o jednoduchost a přehlednost. Skládá se ze samoobslužné zóny, obchodní haly a uzavřené jednací místnosti pro schůzky s klienty a videokonference. Poradci v pobočce nemají své pevné místo, neměli by sedět a čekat, až za nimi klienti přijdou, ale mají je sami aktivně oslovovat. Jejich oblečení bude také méně formální, než je u bankéřů zvykem. Veškerá práce s hotovostí v pobočce je samoobslužná, tedy nebudou zde klasické pokladny, ale přístroje umožňující výběr, vklad a zadání platby. Poradci případně s jejich ovládáním klientům pomohou.

ČS - malá online pobočka Hlavní nádraží Praha
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
Další nová pobočka tohoto typu je od minulého týdne také v královéhradeckém nákupním centru Aupark a na konci listopadu přibude také jedna i v pražském Obchodním centru Zličín.


      
  


Související články:
Běžné účty jsou u bank levnější než byly loni. Osobní kontakt na pobočce by neměl být pro klienta finanční nevýhodou

Mobilní bankovnictví ušlo za šest let kus cesty. Kde se nachází dnes?

Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Jak na novinku skenování obličeje mobilem reagují české banky? Kdy Face ID najdete v mobilním bankovnictví?

Změny poplatků u bank, ale i u dalších společností včetně platformy Zonky v září



všechny články
Dále v rubrice

Banka CREDITAS spouští API. Klientská data tak budou k dipozici FinTech společnostem a IT oddělením firemních klientů banky

Banka CREDITAS Třetí banka v ČR spustila API, které otevírá internetové bankovnictví a umožňuje jeho propojení s aplikacemi třetích stran. Touto bankou je nováček na trhu Banka CREDITAS, která se na banku...

Komerční banka má na svých stránkách chatovací službu

Komerční banka Od začátku října mohou klienti Komerční banky využívat chat, novou službu přístupnou z internetových stránek KB - www.kb.cz. Prostřednictvím tohoto moderního komunikačního nástroje...

Mohou technologičtí giganti jako Facebook v budoucnu ohrozit bankovní sektor?

iPhone_tisicovka Společnost AUKA, která je technologickým průkopníkem mobilních plateb v Norsku, si nechala vyhotovit průzkum o připravenosti bankéřů z 15 evropských zemí

Téměř třetina lidí by banku změnila, ale nakonec to udělají jen čtyři procenta klientů

Změna banky Česká bankovní asociace (ČBA) po roce zjišťovala, jak jsou klienti spokojeni se svou bankou. Většina ze zákazníků českých bank je spokojena, je to 80 %. Nicméně na druhé straně existuje 30 % těch...

všechny články v rubrice










   
 
Převeďte si hypotéku
Získáte zajímavou sazbu už 12 měsíců předem
Equa bank


RePůjčka pro konsolidaci
sníží vaše splátky třeba o 50 %
Equa bank


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


PRESTO Sloučení úvěrů
Ušetřete na splátkách při sloučení úvěrů
UniCredit Bank


mHypotéka Light
Není nad výhodnou hypotéku!
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz