Počet klientů nízkonákladových bank dosáhl téměř dva miliony
15.2.2016 | Zdeněk Bubák, Veronika Dusová | |
Klientská základna novým bankám stále meziročně roste, i když tempo růstu se v posledních letech snižuje. Celkový počet klientů menších či nízkonákladových bank, jako jsou Air Bank, mBank, Equa bank, Fio banka a ZUNO Bank, již dosáhl téměř 2 miliony.
Klienti odchází od tradičních bank. Týká se to např. České spořitelny, ČSOB a GE Money Bank, kterým podle dostupných údajů meziročně klesl počet klientů. Na druhou stranu je vidět, že některé tradiční banky si své klienty dokáží udržet. Příkladem je Komerční banka, Raiffeisenbank a UniCredit Bank. reklama
|
Pěti nízkonákladovým bankám, pro které se vžilo označení „nové banky“, klienti dále přibývají. Meziročně jde o pětinový růst. A to přesto, že tradiční finanční instituce jejich cenovou politiku postupně následují a běžné služby nabízí už většina těchto institucí také zdarma. Nárůst počtu klientů malých bank do r. 2015 Autor: Scott & Rose - Klikněte pro zvětšení - Z celkových čísel uvedených v tabulce pod grafem je vidět, že po vstupu nových bank na trh si v nich klienti zakládali především své druhé účty, ale hlavní účet si ponechali v některé z tradičních bank a počet klientů tradičních bank neklesal. Čtěte: Nové televizní kampaně menších bank mají přivést další klienty Po vyzkoušení, jak nové banky fungují, již začali klienti od tradičních bank odcházet, což ilustruje negativní saldo počtu klientů velkých bank od roku 2013. Staré banky pobočkovou síť neomezují, nové ji rozšiřují Co se týče pobočkové sítě, velké banky si rozsah drží nebo dochází v posledních dvou letech k menším redukcím (pokles počtu poboček u České spořitelny, UniCredit Bank a GE Money Bank). Změny počtů poboček nových a klasických bank do r. 2015 Autor: Scott & Rose - Klikněte pro zvětšení - Nové banky začínaly jen s malým počtem poboček a nabízely především online služby, ale jak se ukazuje, osobní kontakt je důležitý a nové banky investují do rozvoje pobočkové sítě. Banky se nerozšiřují pouze pomocí vlastních poboček, ale zakládají také poradenská místa ve spolupráci s finančně-poradenskými společnostmi. Důkazem je spojení mBank a společnosti Broker Consulting (BrokerPOINT) nebo banky ZUNO a společnosti Chytrý Honza (Chytrá adresa). Počet poskytovaných produktů u nových bank roste Nejenže nové banky zvětšují pobočkovou síť, ale také postupně rozšiřují svá produktová portfolia. Například Fio banka propaguje od začátku tohoto roku své hypotéky v nové reklamě a letos začne nabízet také online kontokorentní úvěry a kreditní karty. Pro firemní klienty nabízí nově službu platebního terminálu a brány (více zde). Air Bank se chystá rozšířit síť vlastních bankomatů a připravuje nabídku hypoték. Podle posledních dostupných čísel ke konci třetího čtvrtletí 2015, z velkých bank zaznamenala meziroční nárůst klientů Komerční banka, a to o 25 tisíc.
všechny články | |
Dále v rubrice
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Úroky hypotečních úvěrů klesají
Fio banka a UniCredit Bank snížila sazby hypoték. Aktuálně tak nabízejí sazby pod 5%. Jaké sazby nabízejí ostatní banky?
|
Index termínovaných vkladů v březnu
Termínoindex nadále klesá. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a to 5,7 % p.a. u měsíčního vkladu. Banky však pokračují ve snižování úrokových sazeb...
|
všechny články v rubrice
|