Česká spořitelna spustila nového chatbota. Klientům pomůže s osobními financemi přímo na webu banky
20.5.2020 | Zdeněk Bubák, zpráva České spořitelny | |
Nejen na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví George, ale i na hlavní stránce České spořitelny pro osobní finance mohou klienti nově využít chatbota George, který pomůže s nejčastějšími dotazy ohledně osobních účtů a karet, půjček, hypoték, spoření, investování či pojištění. Chatbot George klientům zodpoví i na nejčastější dotazy na téma odklad splátek úvěrů a pomáhá zvládat více chatovacích interakcí.
„Chatbota využívajícího prvky umělé inteligence jsme poprvé nasadili v prosinci 2019. Od té doby zpracoval téměř 80 tisíc klientských požadavků, které se týkaly především podpory s přihlášením do digitálního bankovnictví, dotazům ohledně potvrzování plateb prostřednictvím aplikace George klíč a pomohl klientům v řadě situací, kdy došlo například ke špatnému zadání přihlašovacích údajů nebo k zablokování účtu,” říká Tomáš Lošťák, který má vývoj konverzace chatbota v České spořitelně na starosti. „Virtuální poradce je dalším krokem v zavádění kognitivních technologií v České spořitelně. Naučili jsme jej další řadu témat, na která umí konzistentně a profesionálně odpovídat, kdykoli to klient potřebuje. Česká spořitelna jde cestou, kterou postupují i další naši klienti z řad finančních institucí v Evropě. Řešení je postaveno na technologii IBM Watson asistent a běží ve veřejném IBM cloudu," vysvětluje Ondřej Králík, GBS lídr pro finanční služby ve společnosti IBM Česká republika. Chatbot George na přihlašovací stránce do digitálního bankovnictví je klientům dostupný takřka neustále. Jeho rozšíření i na stránky osobních financí bude probíhat postupně. V současnosti George nabízí pomoc asi třetině klientů, kteří navštíví stránky Spořitelny. Během června je v plánu nabídnout chatbota úplně všem klientům. Dostupnost automatizovaného chatbota lze poznat tak, že klientům se na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví nebo na webových stránkách Spořitelny zobrazí chatovací konverzace, ve které se jim představí jako virtuální asistent George. Při řešení složitějších dotazů klienta přepojí na bankéře v klientském centru. Česká spořitelna má za sebou několik pilotních nasazení chatbotů nejen v oblasti zákaznické péče, ale také v oblasti HR, interní komunikace a interního vzdělávání. Poprvé Česká spořitelna začala chatboty využívat na podzim 2017. Na jejich vývoji spolupracuje s firmami Wingbot.ai a IBM, která do projektu přinesla technologii IBM Watson Asistent v cloudu a zkušenosti s její implementací. Stejnou technologii využívá například Vodafone či Škoda Auto. ![](https://wider.scott-and-rose.com/FP_Photogallery/300//CESP_Chatbot_202005_b.jpg) Chatbot České spořitelny Autor: Česká spořitelna == Pro zvětšení klikněte na obrázek == reklama
![](https://wider.scott-and-rose.com/FP_Articles/1400/Prerusovana_cara_3.jpg)
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Přehled bezpečnostních rizik u běžných bankovních účtů
Běžné bankovní účty jsou nezbytnou součástí života většiny lidí. Přestože moderní technologie a pokroky v zabezpečení bankovních systémů výrazně zlepšily ochranu uživatelů, stále existují bezpečnostní rizika, která je třeba brát v úvahu. Odborníci ze serveru...
|
Velké srovnání termínovaných vkladů
Pokles termínoindexu zpomalil. V červenci provedla změnu sazeb termínovaných vkladů většina bank. Nejvýhodnější sazbu nadále nabízí Banka Creditas. Jaké banky provedly změny u termínovaných vkladů a jaké sazby banky nabízejí?
|
Zavede Slovensko daň z každé bankovní transakce včetně výběru z bankomatu?
Daň z mimořádných zisků v Česku platí pro energetické firmy a banky. Zatímco energetické společnosti loni odvedly na těchto odvodech do rozpočtu přes padesát miliard, banky zaplatily necelou miliardu. Banky tuto daň různými způsoby efektivně obešly a stát tak vybral méně než počítal. Vláda tak hledá dále jak banky zdanit. Na Slovensku minulý týden...
|
všechny články v rubrice
|