Už každý druhý Čech změnil svoji banku. Každý pátý dokonce několikrát
| 23.7.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva skupiny Chytrý Honza | |
Podle průzkumu finanční skupiny Chytrý Honza doposud změnil banku každý druhý majitel běžného účtu a dalších půl milionu lidí o tom uvažuje. Lidé, kterým se navíc změna banky vyplatila, nebudou váhat změnit banku znovu, pokud k tomu budou mít dostatečný důvod. Dnešní informací o výsledcích průzkumu skupiny Chytrý Honza navazujeme na naše články týkající se přestupů klientů mezi bankami. Po údajích týkajících se toho, z jaké nebo do jaké banky Češi v poslední době přecházeli, můžete nyní zjistit, jak často Češi mění banku, případně kolik jich o tom přemýšlí.
Trh finančních služeb se v Česku naplno otevřel pro nové banky, které těží z rostoucí ochoty lidí měnit svoji stávající banku. Bankovní trh tak následuje například mobilní operátory, jejichž zákazníci jsou ochotni přejít k jinému operátorovi i několikrát. Čtěte zde: Pokud jste změnili v posledních 3 letech banku, máme pro vás anketu Změnu banky provedlo jednou: 50 %, vícekrát: 20 % klientů Finanční ústav podle průzkumu Chytrého Honzy změnila několikrát po sobě už víc než pětina klientů. Alespoň jednou došlo ke změně banky u zhruba 50 % respondentů. Naopak 40 procent účastníků reprezentativního průzkumu změnu banky odmítlo. Výzkumu se zúčastnilo víc než 800 respondentů. Čtěte zde: Klienti nejvíce odcházeli z ČS a přicházeli do Equa bank, Air Bank a do Fio banky „Zatímco v minulosti měnili banku spíše mladší lidé z on-line komunity, v současnosti se mobilita bankovních účtů stává všeobecným trendem, který jde napříč populací,“ dodává k výsledkům průzkumu výkonný ředitel Chytrého Honzy Jiří Paták. Půl milionu lidí zvažuje banku změnit v blízké době Z průzkumu také vyplynulo, že až 500 tisíc Čechů (tedy přibližně 10 % ekonomicky aktivních lidí) uvažuje změnit banku v blízké době. Snadný průběh změny jim umožňuje mimo jiné i Kodex mobility, ke kterému přistoupila před zhruba šesti lety většina českých bank v rámci České bankovní asociace. Díky této dohodě vyřídí za klienty všechny potřebné formality související se změnou finančního ústavu banky mezi sebou – a to včetně převodu trvalých příkazů k úhradě či souhlasů s inkasem z jedné banky do druhé. Z mobility účtů a rostoucí ochoty Čechů změnit poskytovatele finančních služeb těží logicky nové a menší banky na úkor zavedených finančních ústavů. Ty však zatím nedokážou dostatečně pružně a rychle reagovat na individuální požadavky svých klientů, ačkoliv se o to usilovně snaží. Na druhou stranu se však také často stává, že si klienti sice založí účet jinde, ale u své stávající banky původní účet ponechají – ať už z důvodu využívání specifických služeb či pro případ, že by u stávající banky chtěli využít například výhody plynoucích z loajality při pořizování hypotéky či úvěru. „Do budoucna očekávám, že si žádná banka nebude moct být jista svými klienty a bude nucena se novým trendům nabídkou a kvalitou služby přizpůsobit,“ uzavírá Jiří Paták. Z jaké a do jaké banky jste v posledních 3 letech přešli?
všechny články | |
Dále v rubrice
Revolut rozšiřuje své cestovní služby: spouští partnerství s platformou Booking.com
Revolut a Booking.com uzavřely globální platební partnerství, které milionům cestovatelů umožní platit za ubytování přes Revolut Pay. Nové řešení přináší rychlejší a bezpečnější platby, automatické přesměrování do aplikace a bonusové RevPoints...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Velké srovnání termínovaných vkladů: Kde získáte v listopadu nejvyšší sazbu?
Termínované vklady jsou zajímavou volbou pro střadatele, kteří hledají předvídatelné a nízce rizikové zhodnocení svých financí. V listopadu 2025 došlo opět k růstu úrokových sazeb u těchto spořicích produktů. Přinášíme přehled aktuálních sazeb a jejich vývoje...
|
KB Penzijní společnost rozšiřuje digitalizaci pro snadnou správu penzijka
Penzijní spoření plně pod kontrolou a bez zbytečného papírování. KB Penzijní společnost pokračuje v rozsáhlé digitalizaci a klientům umožňuje vyřídit většinu úkonů online od založení smlouvy až po daňové potvrzení. Novinky přicházejí v ideálním čase před...
|
všechny články v rubrice
|