Pojišťovny vydělávají na totální škodě
27.9.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Totální škoda na nabouraném vozidle by měla znamenat, že pojišťovna vyplatí celou hodnotu vozu před havárií. Pojišťovny však často plnění krátí a neoprávněně vyplácí méně peněz. Pokud například znalecký posudek prokázal, že cena vozu byla vyšší, měl by se poškozený klient pojišťovny obrátit na soud. Přinášíme vám příběh klientky pojišťovny, která se nakonec obrátila na společnost Vaše nároky.cz, a ta ji pomohla se bránit.
Totální škoda se může na první pohled zdát jako nejjednodušší typ pojistné události. Auto je úplně na odpis a pojišťovna klientovi vyplatí jeho plnou hodnotu. Není potřeba se hádat, jak moc je auto poškozené a na kolik peněz vlastně poškozený má či nemá nárok. Realita je ale trochu jiná. I při totální škodě totiž pojišťovny často vyplácí méně peněz, než je skutečná hodnota vozu. Dá se proti tomu ale bránit. reklama
|
Boj právníkem Vladimíra Marousková měla v červnu 2016 zaparkovaný svůj vůz před domem. Jiné nezabrzděné auto do něj však zezadu narazilo a nárazem zničilo i vedle stojící přívěsný vozík a poškodilo fasádu domu. „Nehodu jsme ohlásili pojišťovně viníka, která stanovila, že na autě a vozíku došlo k totální škodě a vyplatila mi za vozík sedm tisíc korun a za auto 74 tisíc korun. Hodnota vozu ale byla vyšší,“ vzpomíná Marousková. Její vůz byl před nehodou v dobrém stavu a požadovala tedy od pojišťovny doplatit dalších 12 500 korun. Sama nebyla úspěšná, obrátila se proto na právníka společnosti Vaše nároky.cz, která se zabývá pomocí poškozeným klientům pojišťoven. Přehled autopojištění najdete zde Právník poslal pojišťovně žádost o doplacení plnění a Marousková své peníze nakonec skutečně dostala. „Klientce bylo kráceno pojistné plnění, na které měla nárok. Hodnota vozu byla prokazatelně vyšší, než tvrdila pojišťovna, takže o nároku nebylo pochyb,“ doplnil právník Petr Novák. Pomůže znalecký posudek Právě zapojení právníka je většinou klíčovým bodem zvratu, pojišťovny jsou si totiž vědomy, že by v případném soudním sporu prohrály, takže raději klientům vše zaplatí. Jen společnost Vaše nároky.cz řeší každoročně zhruba dvacítku podobných případů. „Jiné klientce byl kupříkladu v roce 2015 ohodnocen zničený vůz na 87 000 korun. Klientka s tím nesouhlasila a pojišťovna částku navýšila na 100 000. Když ale cenu přezkoumal znalec, určil ji na 132 000 korun, klientka se tak zbylých peněz musela domáhat za pomoci právníka. V jiných případech si klienti nechávají hodnotu auta určit na trhu či ji dokládají nabídkami srovnatelných vozů na inzertních serverech,“ popisuje právník. Jak postupovat? Proti rozhodnutí pojišťovny je potřeba se odvolat. „Nachystejte si odůvodnění skutečné ceny, tedy důvod, proč se domníváte, že vám bylo přiznáno méně, než mělo,“ radí právník. Pokud ani tehdy poškozený klient pojišťovny neuspěje, může si nechat vypracovat znalecký posudek. Pokud je posudek ve prospěch poškozeného klienta, zvyšuje se šance na výhru u soudu.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|