Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Příprava na vyhlášení Nejlepší pojišťovny běží. Jaké pojistné produkty jsou aktuálně v kurzu?

14.6.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna
  


Nejlepší pojišťovnaAgentura Datank, která připravuje podklady pro výzkum Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, jehož výsledky každoročně vyhlašují Hospodářské noviny, nám poskytla informace o aktuální nabídce pojistných produktů a také o produktech nominovaných do hlasování veřejnosti o Pojišťovacím inovátorovi 2017.


Do analýzy pojišťovacích produktů a služeb, veřejnosti známé pod názvem Nejlepší pojišťovna, jejíž vítěze letos opět vyhlásí Hospodářské noviny, je zahrnuto celkem 18 pojišťoven. Agentura Datank, která za průzkumem stojí, vyhodnocuje všechny druhy nabízených produktů a služeb pojišťoven od online kalkulátorů, přes možnosti sjednávání pojištění, způsob platby až po doprovodné služby jako je zpětné volání.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce



V kurzu je investiční životní pojištění



Životnímu pojištění jednoznačně stále vládne to investiční. Při něm je spořicí složka uložena v podílových fondech, z nichž můžou plynout zajímavé výnosy. Takové produkty nabízí každá do průzkumu zahrnutá životní pojišťovna. Oblíbené je také rizikové životní pojištění, naopak kapitálové životní pojištění je dnes mrtvým produktem. Do značné míry za tím stojí drtivě nízké úrokové sazby a téměř žádné zhodnocení prostředků. Nějakou formu kapitálového životního pojištění nabízí jen zhruba jedna třetina životních pojišťoven. Už jen jediná pojišťovna nabízí vkladové kapitálové životní pojištění, což podtrhuje úpadek kapitálového životního pojišťovnictví jako takového. Trendem je naopak nabízet současně produkty životního i neživotního pojištění. To prokazuje narůstající komplexnost pojišťovacích domů.

Žebříček životního pojištění na Finparádě.cz najdete zde

„Období nízkých úrokových sazeb je, zdá se u konce. Zajištění přiměřeného výnosu z finančních aktiv pojišťoven je však stále velkou výzvou i vzhledem k tomu, že pojišťovny investují konzervativně. Hlavním posláním pojišťoven je především krytí rizik. Jejich škála roste jak s digitalizací domácností i života kolem nás, tak například teroristickými hrozbami ve světě. Vidím tak velké příležitosti pro nové inovativní produkty či způsob jejich prodeje. Pojišťovny prokazují svůj pozitivní přínos především v době katastrofických událostí, jakými byly například povodně. Obecně se výše průměrné škodní události zvyšuje, což je patrné především u pojištění odpovědnosti. Pojišťovny inovují nejen své produkty. S cílem lépe mapovat škodní události a být lépe připraveni je likvidovat využívají například drony," říká Marek Richter, partner v oddělení Auditorských služeb, PwC ČR.

Neživotní pojišťovny nabízejí podobnou škálu produktů



Pojištění domácnosti a nemovitosti nabízejí pojišťovací domy téměř bezvýhradně. Pokud v nabídce některých z nich něco chybí, tak je to nejčastěji autopojištění. Pojistit se dá i pes nebo kočka. „Letos jsme nově rozdělili pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou zvířaty a pojištění zvířat samotných,“ komentovala Gabriela Šamanová z analytické agentury Datank. Kdo se bojí, že jeho čtyřnohý miláček způsobí nějakou škodu, může využít tento produkt šitý na míru u celkem šesti pojišťoven. U všech z nich je možné pojistit si i samotná zvířata.

Přehled neživotního pojištění najdete zde

Pojišťovací trh je v pohybu



Stačí trochu sledovat novinky a je jasné, že pojišťovny neusínají na vavřínech. V posledních měsících přicházejí s exkluzivními produkty, které je mají odlišit od ostatních. Reagují pochopitelně na skutečné potřeby. Podnikatelé a veřejná správa se tak může pojistit proti terorismu, výtržnostem a narušování veřejného pořádku. Nabídka cílí mimo jiné i na provozovatele hotelů, restaurací a nákupních center. Některé pojišťovny umí speciálně pojistit rodinné umělecké sbírky. Klasické pojištění domácnosti, které většinou obsahuje připojištění cenností, už nárokům nestačí. Pojistit si lze i dron nebo sjednat pro cyklisty podobné asistenční služby, jako mají motoristé. „Nové technologie přispěly ke změně mnoha odvětví a mění i konzervativní a vůči náhlým změnám imunní pojišťovnictví. Tradiční pojišťovny hledají cestu, jak nově vznikající příležitosti a možnosti využít k obohacení své nabídky a lepšímu fungování. Pro nové hráče jsou technologie fundamentem a primárním prostředkem konkurenceschopnosti. Ze změn bude profitovat klient – pojišťovny mu výrazně pomohou s prevencí rizik, poskytnou pojistnou ochranu adaptovanou na individuální potřeby a jejich změny v čase, umožní výrazně jednodušší a efektivnější komunikaci,“ uvedl Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor společnosti IBM Česká republika.

Čtěte zde:
Allianz ŽIVOT obsadil první místo v žebříčku rizikových životních pojištění na Finparádě.cz

Klíčem ke klientům jsou služby



Významným trendem je neustálé posouvání možností sjednat si různé druhy neživotního pojištění online. Kvůli individuálnímu přístupu to však neplatí u životních produktů. Třeba online kalkulátory zde najdete jen výjimečně. „Většímu rozvoji digitalizace v oblasti sjednání životního pojištění a porovnávání vlastností jednotlivých produktů brání kromě jiného i technická nepřipravenost pojišťoven. Je také pravdou, že u sjednání životního pojištění je oproti neživotnímu významně složitější posoudit a porovnat produkty z pohledu parametrů vhodnosti pro daného klienta,“ upřesňuje Tomáš Síkora ze společnosti CreaSoft – softwarového specialisty na zprostředkování finančních produktů. Běžné je naopak sjednávání na webu nebo po telefonu u pojištění majetku, vozidel i cestovního pojištění. Už jen ve výjimečných případech nemůže klient provést online platby pojistného. Z dalších služeb je doslova konkurenční nutností nahlašování škodní události přes internet nebo telefon. Totéž platí pro online získávání informací o průběhu likvidace a stavu pojistné události. Stále častější je služba zpětného volání, u níž na sebe klient nechá pojišťovně kontakt a vybere si, kdy mu má zavolat.

Jaké pojistné produkty uspěly v soutěži Finparáda.cz - Finanční produkt roku 2016?

Veřejnost rozhoduje o Pojišťovacím inovátorovi 2017



Jednou z kategorií soutěže Nejlepší pojišťovna je cena veřejnosti s názvem "Pojišťovnací inovátor". V nominacích se sešlo široké spektrum inovací. O nejlepší z nich rozhodne veřejnost v online hlasování, které běží od 13. června do 4. července 2017. Hlasovat můžete zde.

V nominacích můžeme najít třeba produkt Allianz pojišťovny, který určuje cenu autopojištění podle ujetých kilometrů. Počet ujetých kilomentrů je hned za způsobem jízdy řidiče nejdůležitějším rizikovým faktorem pro pravděpodobnost pojistné události. Až 40 % slevu ocení málo jezdící motoristé.

Zaujme i nové cestovní pojištění, které se po připojení mobilního telefonu do sítě zahraničního operátora automaticky při výjezdu zákazníka do zahraničí zapne. Dokud zákazník necestuje, nic neplatí. „Mezi letošními nominacemi bych si vsadil na dva produkty – technicky nekomplikované, nicméně díky netradičnímu přístupu inovativní autopojištění Allianz AUTO a Chytré cestovní pojištění od Maxima pojišťovny. Na těchto produktech oceňuji primární orientaci na klienta, obě pojišťovny evidentně vedla snaha zjednodušit proces vzniku pojištění a poskytnout klientům co nepřívětivější zkušenost,“ uvedl Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor, IBM Česká republika.

„Mne zaujal inovativní nápad Maxima pojišťovny v produktu Chytré cestovní pojištění: automaticky se zapne při připojení mobilního telefonu do sítě zahraničního operátora a stejně se i automaticky vypne po návratu. Jistou nevýhodu spatřuji v tom, že je v současnosti určeno pouze zákazníkům operátora O2,“ doplnil Jaroslav Daňhel, profesor na Katedře bankovnictví a pojišťovnictví Vysoké školy ekonomické v Praze.

Do nominací se dostal i portál Péče.cz. Jeho cílem je, aby lidé, kteří řeší problémy spojené s dlouhodobou péčí, nemuseli hledat informace složitě po úřadech a jiných institucích. Mimo jiné si zde můžou vyhledat, jestli na příspěvek mají nárok. Další novinkou je samostatné pojištění nemoci inPlus, které pomůže v období snížení nebo výpadku příjmu v důsledku invalidity překlenout nezbytné životní náklady. Produkt přináší jednoduché řešení pro ty, kteří hledají ochranu pro případy onemocnění, kterých se nejvíce obávají.

„Nejvýraznější novinku dle mého názoru uvedla na trh AXA Životní pojišťovna s produktem Samostatné pojištění nemoci inPLUS s kompletní digitalizací procesu sjednání a to včetně zdravotního dotazníku. Oceňuji rovněž zajímavý společenský počin portálu dlouhodobé Péče.cz od AEGON Pojišťovny,“ komentoval Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví a zprostředkování finančních produktů.

Pojišťovací inovátor je samostatnou kategorií výzkumu Nejlepší pojišťovna a jedinou kategorií, kde rozhodují hlasy veřejnosti. Výzkum Nejlepší pojišťovna nabízí letos již devátým rokem unikátní srovnání pojišťoven na základě více než 200 hodnocených kritérií s důrazem na maximální objektivnost.

Cílem kategorie Pojišťovací inovátor je představit široké veřejnosti zajímavé novinky v nabídce pojišťovacích domů. Inovativnost nominací letos nově posoudil a ty nejlepší vybral pro online hlasování veřejnosti Advisory board výzkumu. Veřejnost nyní sama prostřednictvím online hlasování vybere produkt, službu nebo přístup pojišťovny, který považuje za inovativní, nejvíce zajímavý a užitečný.

Pojišťovací inovátor 2017 - seznam nominací



Aegon - Péče.cz - portál dlouhodobé péče


  • Sjednocení informací o financování dlouhodobé péče.
  • Informace jsou přehledně seřazeny.
  • Stránky nabízejí možnosti řešení problémů.
Stránky Péče.cz byly vytvořeny, aby poskytly pomoc všem, kteří se ocitli ve složité životní situaci. Pomohou zorientovat se v problematice dlouhodobé péče a poradí s jejím financováním. V přehledném průvodci lze získat informace o možnosti státního příspěvku na dlouhodobou péči, jak příspěvek získat, jak si o něj zažádat, kolik činí a na co všechno jej lze využít.

Návštěvníci stránek mohou také využít online poradnu, kde se mají možnost ptát odborníků na dotazy ohledně dlouhodobé péče.

Portál Péče.cz, jehož partnerem je Ageon Pojišťovna, také umožnuje vyhledávání vhodných služeb. V přehledném katalogu si tak mohou návštěvníci stránek najít specializovaná zařízení či odborné služby v jejich okolí.

Katalog představuje také možnosti pro poskytovatele těchto služeb, kteří na stránky mohou své nabídky vkládat.

Allianz pojišťovna - Férová cena autopojištění dle ujetých km


  • Zahrnutím ujetých km do výpočtu ceny méně rizikoví řidiči ušetří.
  • Výše slevy pro málo jezdící řidiče je až 40 procent.
  • Není nutné mít zařízení sbírající informace o poloze.
Druhým nejdůležitějším rizikovým faktorem pro pravděpodobnost pojistné události v autopojištění je počet ujetých kilometrů, tedy velikost expozice vůči riziku. Prvním je způsob jízdy řidiče. Ostatní parametry nejsou tak důležité nebo jsou jen aproximací dvou hlavních.

Díky zahrnutí počtu ujetých kilometrů do výpočtu ceny méně rizikoví řidiči ušetří a již nebudou doplácet na řidiče s vyšším nájezdem. Výše slevy pro málo jezdící motoristy je až 40 %.

Kromě samostatného zahrnutí počtu ujetých kilometrů do výpočtu ceny povinného ručení, havarijního pojištění a pojištění skel, je inovací také absence požadavku na specifické zařízení instalované v autě. Zatímco v zahraničí u nově vzniklých společností, které se zabývají technologickými inovacemi v pojistných odvětvích, je nutností používat například zařízení zapojené do systémového konektoru auta či specifické GPS zařízení, Allianz AUTO nic podobného nevyžaduje. Zákazník jednou ročně nahlásí stav ujetých kilometrů například pomocí webových stránek Allianz včetně fotografie počítadla kilometrů.

Axa Životní pojišťovna - Samostatné pojištění nemoci inPlus


  • Součástí je první online dotazník na trhu.
  • Díky tomu dochází k úspoře času při sjednání pojištění.
  • Klient nemusí dokládat zdravotní dokumentaci ani absolvovat zdravotní prohlídku.
Pojištění si klienti mohou sjednat online na stránce společnosti AXA (včetně prvního online zdravotního dotazníku na trhu), prostřednictvím interní obchodní služby společnosti AXA nebo přes externí partnery společnosti. Produkt poskytuje výplatu měsíční penze v případě invalidity 3. stupně následkem civilizačních onemocnění.

Pojišťovna AXA pojišťuje invaliditu způsobenou civilizačními chorobami mezi které patří například srdečně-cévní onemocnění, nádorová onemocnění (nádory pohlavních orgánů, kůže atd.) nebo neurologické onemocnění (zánětlivá onemocnění centrální nervové soustavy, poruchy hybnosti...).
Asistenční služba pak nabízí bezplatné telefonické poradenství, které přijde vhod třeba při řešení právních záležitostí. V ceně pojištění se v rámci jedné pojistné události nacházejí i 3 konzultace s psychoterapeutem.

Maxima pojišťovna - Chytré cestovní pojištění


  • Automatické zapnutí pojištění pro přihlášení do sítě zahraničního operátora.
  • Stejně tak se služba pojištění sama vypne při návratu do ČR.
  • Pokud tedy klient necestuje, nic neplatí.
Toto cestovní pojištění se automaticky zapne a vypne při výjezdu zákazníka do zahraničí, je určeno výhradně zákazníkům mobilního operátora O2 Czech Republic.

Jednoduchá je i prvotní aktivace, kdy stačí několik kliků v mobilní samoobsluze, návštěva pobočky nebo telefonát na call centrum. Dokud zákazník necestuje, nic neplatí. Pojištění je možno sjednat k roamingovým tarifům O2 a platbu za něj najde zákazník jednoduše ve vyúčtování za příslušné období, kdy pojištění skončilo.

Samotný produkt pojišťovny Maxima obsahuje pojištění léčebných výloh až do 5 milionů Kč, pojištění právní ochrany, úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti za škodu i pojištění zavazadel. Pojištění Maxima pojišťovny je ve spolupráci s O2 Czech Republic nabízeno s non stop asistenční službou Axa Assistance.

Stejně tak se Chytré cestovní pojištění automaticky vypne při návratu a přihlášení do české sítě O2 Czech Republic. Klient si tuto funkci aktivuje pouze jednou a odpadá tak nutnost myslet na pojištění před každou krátkou cestou za hranice.

Vyhlašovatelem výzkumu Nejlepší banka 2017 a Nejlepší pojišťovna 2017 jsou Hospodářské noviny, partnerem výzkumu  je společnost IBM Česká republika, odborným partnerem je Česká bankovní asociace. Zpracovatelem výzkumu je agentura Datank.


      
  



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde



všechny články
Dále v rubrice

Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?

Obrázek: Podpis smlouvy Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz