Aktuality z pojišťoven: Nové životní pojištění, nové aplikace, jarní prázdniny a úrazy na horách
14.3.2017 | Zdeněk Bubák, zprávy pojišťoven | |
Přinášíme vám aktuality z pojistného trhu. Slavia pojišťovna rozšířila počet zdravotních zařízení, která mohou používat její kleinti z řad cizinců žijících v ČR a sdoučasně pro ně připravuje nový produkt VIP CLUB. Allianz začíná nabízet nové životní pojištění a zaznamenala také zvýšený počet nových klientů u svého loňského konceptu autopojištění, jehož cena se odvíjí od najetých kilometrů. Novou on-line aplikaci nabízí AXA.
Slavia pojišťovna rozšířila síť zdravotních zařízení pro zahraniční klienty Slavia pojišťovna začala spolupracovat s největším poskytovatelem ambulantní lékařské péče v ČR, se společností MediClinic se 130 zdravotnickými zařízeními. Navýšila tak počet zařízení, na která se mohou její klienti - cizinci obracet, na 250. Nové ambulance, které nabízejí zejména péči praktických lékařů, aktuálně přibyly např. v Libereckém, Ústeckém a Jihomoravském kraji. Pojišťovna aktuálně nabízí cizincům dva typy pojištění, a to pojištění nutné a neodkladné péče, které je určeno těm, kdo plánují strávit v naší zemi méně než 90 dní. Další typem pojištění je komplexní zdravotní pojištění určené cizincům, kteří v ČR plánují strávit delší dobu, případně žádají o dlouhodobý či trvalý pobyt. Rozsah komplexního pojištění mohou využít i děti nebo těhotné ženy. Speciální zvýhodněnou sazbu zdravotního pojištění nabízí Slavia pojišťovna také zahraničním studentům. Pojišťovna současně pro cizince žijící v ČR připravuje nový pojistný produkt, který by jim měl nabídnout nadstandardní zdravotní péči, s názvem VIP CLUB. Toto zdravotní pojištění budou moci využít všichni cizinci bez rozdílu věku, kteří chtějí své zdraví během pobytu v ČR kvalitně zabezpečit. Všem klientům z řad cizinců je u Slavia pojišťovny k dispozici také asistenční služba Global Assistance. Operátoři komunikují v pěti světových jazycích 24 hodin denně. Prostřednictvím asistenční služby je možné nahlásit nemoci a úrazy v ČR i v zahraničí, vyhledat vhodné zdravotnické zařízení a využít další praktickou pomoc. Přehled životního pojištění najdete zde Allianz přichází s novým životním pojištěním, jehož cenu sami můžete ovlivnit Allianz pojišťovna přichází na trh s novinkou v podobě životního pojištění Allianz ŽIVOT. Pojištění je finančně příznivé k lidem, kteří se starají o své zdraví a díky tomu získají slevu až 28 procent. Zatímco kuřák s nadváhou zaplatí např. 808 korun měsíčně, nekuřáka s ideálním BMI (Body Mass Indexem) vyjde pojištění pouze na 596 korun. Sazebník pojištění se vejde na jednu stranu textu. Podle Allianz jde o jediný produkt na českém trhu, který klientům umožňuje nastavit investiční nebo skutečnou rizikovou variantu. Vybíráte si pouze ta rizika, která chcete mít pojištěna, a pouze k nim pak získáte odpovídající pojistné podmínky, což snižuje počet stran textu smluvních podmínek. Pojištění Allianz ŽIVOT také garantuje nejvyšší plnění pro závažné úrazy nebo PRO boj s rakovinou. Nové autopojištění od Allianz získává desítky tisíc nových klientů Nejvíce nových motoristů, konkrétně přes 40 tisíc, si v loňském druhém pololetí zakoupilo povinné ručení od Allianz. Vyplývá to ze statistiky České kanceláře pojistitelů. Cenu nového autopojištění Allianz začala od října počítat na základě ujetých kilometrů, aniž by však kvůli tomu řidičům do vozidel montovala sledovací jednotky. Většina motoristů, kteří málo jezdí, tak ušetří. Tři čtvrtiny českých řidičů nenajezdí ročně více než 15 tisíc kilometrů. Nové autopojištění pojišťovna zachová i nadále a je přesvědčena, že touto cestou se zanedlouho vydá celý pojistný trh. V následujícím období chce ještě přinést vylepšení konceptu svého autopojištění i řidičům, kteří za rok najedou hodně kilometrů. Tomuto novému konceptu přeje jak postupující digitalizace, tak i zjištění, že je opravdu férové požadovat pouze takovou sazbu, která odpovídá krytému riziku. Přehled autopojištění najdete zde Odhalovat pojistné podvody pomáhá Allianz pojišťovně chytrý software Allianz na odhalování pojistných podvodů používá tzv. Fraud management systém, což je sofistikovaný systém detekce pojistných podvodů. Zařízení pracuje tak, že na základě nastavení vstupních parametrů, tedy ověřených indikátorů pojistných podvodů, systém automaticky upravuje podezřelost pojistných událostí a zasílá jejich pravidelný každodenní report vyšetřovatelům, kteří je prověřují. Ti pak navíc poskytují správcům systému zpětnou vazbu o tom, jak závažné jsou ve skutečnosti systémem detekované informace. Díky zpětné vazbě od vyšetřovatelů pojistní matematici mohou neustále ladit parametry systému a průběžně zvyšovat úspěšnost tohoto předvídajícího modelu. I nadále tak základ úspěchu při odhalování těchto podvodů spočívá v odbornosti, analytických schopnostech a zkušenostech vyšetřovatelů. Allianz vloni odhalila podvody za více než 295 milionů korun, což je meziročně skoro o 63 milionů korun více než v roce 2015. Nová on-line aplikace AXA pojišťovny Nová on-line aplikace na stránkách AXA pojišťovny ve čtyřech krocích vyhodnotí rozsah poškození automobilu a automaticky stanoví výši pojistného plnění. AXA tvrdí, že jde o nejrychlejší likvidaci drobných škod v Česku. Aplikace po identifikaci pojištěného vozidla a nahrání fotodokumentace poškozených pohledových dílů, dokáže v řádech minut všechny informace vyhodnotit a zároveň spočítat i individualizovanou úhradu škody. V případě výplaty pojistného plnění na účet klienta se významně zkrátí čas uzavření pojistné události na 24 hodin. Stačí tedy běžným mobilem nafotit promáčklý nárazník, poškozený blatník, dveře, ulomené zrcátko nebo podobné následky běžných nehod a pojistnou událost pak vyřešit v on-line aplikaci. „AXA je první pojišťovna v ČR, která expresní automatickou on-line likvidaci škod klientům nabízí. Naše aplikace sama vyhledá poškozené náhradní díly v katalozích, dokáže odhadnout rozsah servisních prací, a tak pomůže klientovi spolehlivě určit výši pojistného plnění. To vše v rekordně krátkém čase, tedy „na počkání“. Pokud klient s navrhovanou výší plnění souhlasí, uzavření pojistné události včetně převodu částky na účet klienta netrvá obvykle déle než 24 hodin,“ říká Karel Douda, manažer likvidace škod pojišťovny AXA. K ověření dat slouží zaslané fotografie, včetně fotografie pojištěného vozidla, tachometru, identifikačního čísla vozidla, řidičského oprávnění klienta a protokolu o nehodě. Aplikace je vytvořena pro použití jak na počítači, tak na tabletech a chytrých telefonech. V případě, že klient nebude souhlasit s výší pojistného plnění, resp. upřednostňuje „tradiční“ způsob šetření pojistné události, je možné se kdykoliv obrátit na nejbližšího pracovníka likvidace pojistných událostí pojišťovny AXA. Ten zabezpečí nejen dokumentaci škody, ale i výpočet finančního plnění. Kooperativa dokáže škody zlikvidovat on-line Kooperativa vyvinula aplikaci pro tablety a chytré telefony, která zpracuje data o vozidle, umožní pořídit fotodokumentaci škody včetně potřebného popisu a zároveň vypočítá výši pojistného plnění. Na rozdíl od pojišťovny AXA je tatoaplikace určena pro techniky pojišťovny. Technik Kooperativy tak nově přijede ke klientovi na prohlídku poškozeného vozidla jen s tabletem a chytrým mobilním telefonem. Do aplikace APPro v tabletu zadá potřebná data o vozidle, a identifikační znaky vozu. Ta poté komunikuje s aplikací pro mobilní telefony Smart Experta, díky které je možné zhotovit fotografie poškozeného vozidla, přímo v aplikaci je upravovat a popisovat. Při zadání přesného poškození vozidla pak technik v tabletu dokáže online zkalkulovat výši škody na daném vozidle, a to dokonce v několika variantách. Klient tak okamžitě získá informaci o výši pojistného plnění pro případ výplaty tzv. rozpočtem, pro případ opravy v síti neautorizovaných i autorizovaných servisů. V případě, že se jedná o totální škodu, může technik přímo v terénu předat fotodokumentaci a popis rozsahu poškození na aukční portál společnosti Totalcar, čímž se výrazně zrychluje proces vyřízení škody. Pokud klient s výší plnění souhlasí, odešle technik kompletní složku likvidátorovi. Likvidátor složku pouze překontroluje a zadá příkaz k odeslání pojistného plnění na účet klientovi. Po ukončení zápisu o poškození a kalkulace škody předmětné protokoly automaticky odchází do spisu likvidátora pojišťovny a formulář zápisu o poškození je vystaven na webu konkrétní pojišťovny pro klienta k nahlédnutí či ke stažení. Oproti původnímu procesu, kdy technik musel pořízenou fotodokumentaci jednorázově přehrávat z paměťové karty fotoaparátu do externího PC a z tohoto odesílat fotky k dokumentům PU dané pojišťovny, se celý proces několikanásobně zrychlil. Během jarních prázdnit výrazně stoupá počet zranění Letošní jarní prázdniny jsou zatím velmi kritické. Horská služba eviduje zvýšený počet srážek a vážných úrazů, zejména se jedná o poranění hlavy. Svou roli v tom hraje i fakt, že na nyní na hory jezdí nejvíce lidí. Podle průzkumu NMS pro ERV Evropskou pojišťovnu je to 57 % lyžařů. S vysokým počtem lidí na sjezdovkách stoupá i množství úrazů. Velkému množství úrazů se přitom dá předejít nošením helmy a dalších ochranných prvků. Helmu již naštěstí nosí 98 % dětí, ale o dost horší situace je s chráničem páteře, ten si nasadí pouze každé čtvrté dítě. Právě poranění hlavy, páteře, a to nejen obratlů, ale také míchy, patří spolu se zlomeninami končetin a zhmožděninami mezi častá zranění, někdy i s velmi vážnými následky. Zatímco dítě bez přilby na sjezdovce téměř nepotkáte, dospělí doslova hazardují. O helmě neuvažuje celá třetina dospělých Čechů. Dalších 16 % si ji nasadí jen občas, a to zejména v zahraničí. Velmi důležitý je i stav vybavení. Nesprávně seřízené lyže jsou totiž příčinou každé šesté nehody. Děti je dále vhodné vybavit reflexními prvky, díky kterým jsou na sjezdovce více viditelné pro ostatní lyžaře. Pokud se dítě na lyžích teprve učí, mělo by využít instruktora a uzavřenou sjezdovku, která je určená pouze pro lyžařské školky a školy. Nevýhodné a zastaralé smlouvy řeší čím dál víc lidí Až třicetiprocentní úspora na pojištění či lepší produkt za stejnou cenu. To jsou ve zkratce hlavní úkoly, které řešila služba Suri za prvních 100 dní své aktivity. Online revizor smluv, který byl spuštěn na podzim minulého roku, ve svém výzkumu potvrdil, že se lidé nevyznají ve svých smlouvách a často ani neví, kdy a s jakými podmínkami svou pojistku uzavřeli. Doposud portál obsloužil přes 2000 zákazníků, kteří si svou smlouvu nechali prověřit a vyjednat lepší podmínky. Nejčastěji přicházeli se svými stávajícími smlouvami na povinné ručení a havarijní pojištění.
reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Chystáte se přes svátky na hory? Pozor na ledovku, zimní sporty i krádeže lyží
S příchodem zimních měsíců a svátečního období si chceme užít zasněžené svahy, zimní přírodu a další krásy horských středisek. Ať už jste vášnivý lyžař, snowboardista nebo milovník horské přírody, je důležité myslet na svou bezpečnost...
|
Češi se bojí nedostupnosti kvalitní zdravotní péče, hledají možnosti pojištění
Podle průzkumu České asociace pojišťoven mají Češi stále větší obavy z nedostupnosti kvalitní zdravotní péče. Lidé předpokládají, že by je to významně finančně zasáhlo a náklady by museli pokrýt z rezerv. Uvítali by tak možnost pojistit si třeba lepší zdravotnické...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Generali Česká pojišťovna...
|
Chystáte se na lyže do zahraničí? Nezapomeňte na pojištění
Se začátkem zimního období roste zájem Čechů o pobyty zaměřené na relaxaci i sportovní aktivity. Řada z nich vyrazí na týdenní pobyt zejména v únoru a v březnu, kdy mají děti v jednotlivých krajích ČR jarní prázdniny. Češi volí destinace, které nabízejí...
|
všechny články v rubrice
|