Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jsou klasičtí poskytovatelé komunikačních služeb v ohrožení?

1.3.2017  |  Iva Korgerová, zpráva Accenture
  


Ilustracni TelcoPrůzkum společnosti Accenture provedený ve 26 zemích celého světa zjistil, že pokud by digitální giganti jako Google a Amazon zavedli komunikační služby srovnatelné s těmi, které dnes poskytují poskytovatelé komunikačních služeb, 44 % respondentů by svého stávajícího poskytovatele opustilo. Jakou taktiku by měli telefonní operátoři a poskytovatelé internetu tedy zvolit, pokud se budou chtít udržet v kurzu?


Tradiční byznys poskytovatelů komunikačních služeb se dle společnosti Accenture tzv. komoditizuje. To znamená, že se jejich produkty stávají vzájemně neodlišitelnými či podobnými a zákazník si postupně čím dál více vybírá jen na základě ceny. „Výsledkem je to, že musejí dramaticky urychlit svůj posun na nové trhy, než se jim tyto příležitosti uzavřou,“ řekl Francesco Venturini, výkonný ředitel pro služby klientům z odvětví Média a Telekomunikace ve společnosti Accenture. „Existují pro ně reálné možnosti, pokud investují do svého podnikání tak, aby zůstalo ziskové, a zároveň se budou snažit urychlit inovace a rozšířit svůj dosah poskytováním nových digitálních služeb a nabízet zákazníkům skutečnou hodnotu. K tomu musejí změnit své provozní modely a prolomit své zaběhnuté způsoby práce, aby byli schopni udržet tempo a přizpůsobit se.“

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce



Kam by tedy měli poskytovatelé komunikačních služeb směrovat svůj business?



Dle společnosti Accenture je důležitou předností poskytovatelů komunikačních služeb před digitálními giganty to, že mají k dispozici velké bohatství dat, protože ovládají kompletní dodavatelskou platformu - od funkcí backoffice až ke koncovým zařízením - a taky vertikálně od aplikací až po síť. Pokud je začnou analyzovat a použijí data ke svému prospěchu, umožní jim to odemknout širší škálu nových inovativních příležitostí a další optimalizaci zákaznických zkušeností.

Cestou ven z komoditizace mohou být hyper-personalizované služby

Jinými slovy, poskytovatelé komunikačních služeb by měli rozšířit své portfolio o více specializované služby - ne jen strohé poskytnutí telefonního signálu či internetového připojení.
 Dle Accenture je příležitostí například digitální video, po kterém se neustále zvyšuje poptávka a které poskytuje obrovskou příležitost k novým příjmům nejen prostřednictvím obsahu, ale také díky digitálním reklamám. Je to jakási novodobá televize. Také Internet věcí (IoT) vytváří nové příležitosti pro růst v nabídce nových služeb. I když je zatím relativně v počátcích, „připojené domácnosti“ se rychle stávají realitou. 

Domácnosti se stávají připojeným digitálním „ekosystémem“ služeb  a poskytovatelé komunikačních služeb mají významnou příležitost stát se jediným poskytovatelem, který bude tento ekosystém v domácnostech spravovat: 71 % online spotřebitelů, kteří vlastní nebo plánují zakoupit si služby připojení pro domácnosti, by zvolilo telekomunikačního operátora, pokud by toto nabízel. Poskytovatelé komunikačních služeb se umístili na druhém místě jako upřednostňovaní poskytovatelé v oblastech vzdělávání a učení, monitorování domácnosti, online zabezpečení a úložišť pro chytrá zařízení a služby. 49 % spotřebitelů by zvolilo poskytovatele komunikačních služeb pro nabídku připojených zdravotnických služeb.

 „Nyní probíhá soutěž v tom, kdo lépe obslouží rozvíjející se a vznikající digitální ekosystém v domácnostech,“ říká Venturini. „Vzhledem k postupující konkurenci však platí to, že pokud poskytovatelé komunikačních služeb rychle nepodniknou nezbytné změny a nezařadí do nabídky hyper-personalizované služby, riskují ztrátu tržního podílu a stanou se společnostmi, které nabízejí pouze připojení bez přidané hodnoty, což by pro ně znamenalo snížení příjmů.“

Průzkumu společnosti Accenture provedeném v minulém roce se zúčastnilo 26 000 lidí z 26 převážně vyspělých zemí světa ve věku od 14 do 55 let.

Žebříček s nejlepšími podílovými fondy podle odborníků - zde
Porovnání podílových fondů. Který je nejvýnosnější, jaké si účtují poplatky? - zde


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Menší riziko a větší výnos: Jak rozumně rozdělit investice a dosáhnout stabilního růstu

Obrázek: Laptop investování Žít z výplaty do výplaty je čím dál tím častějším tématem napříč českou společností. Nejhůř je na tom zatím Generace Z, která je vesměs smířená s tím, že v životě bude hledat jiné a daleko snáz dosažitelné hodnoty, než je soukromé vlastnictví bytu...

Jak se zabezpečit na stáří

Průměrné dožití populace se prodlužuje. Jak se zabezpečit na odchod do důchodu a vytvořit si dostatečnou finanční rezervu?

Jak investují různé generace?

Obrázek: iPhone akcie Každá generace je definována vlastní perspektivou, která vznikla v důsledku generačního historického kontextu a společenských vlivů. Pokud jde o peníze a investice, tak každá z nich má své zakořeněné investiční postoje, které reflektují ekonomické podmínky...

Jaké jsou plány XTB pro rok 2024?

Obrázek: Akcie Společnost XTB, globální fintech poskytovatel online investiční platformy a mobilní aplikace, představila svoje plány pro rok 2024. Zároveň oznámila nový milník – její služby nyní využívá jeden milion zákazníků po celém světě. Tento úspěch přišel něco málo přes tři roky poté...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz