Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Finanční poradce využíváme zejména kvůli úspoře času. Jak jsou Češi spokojeni s jejich službami?

11.1.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Wüstenrot
  
  


WustenrotV prosinci roku 2016 začala platit novela zákona o spotřebitelském úvěru. Přinesla nová práva pro klienty bank a nebankovních společností poskytujících úvěry, ale i zvýšené nároky na odbornost finančních poradců. Průzkum skupiny Wüstenrot se zaměřil na osobní zkušenosti samotných spotřebitelů. Poradci dopadli podle průzkumu u Čechů dobře. Přinášíme vám podrobné výsledky uvedeného průzkumu.


Od prosince 2016 musí všichni poradci a zprostředkovatelé úvěrů prokazovat svou odbornou způsobilost absolvováním kvalifikační zkoušky u akreditovaných osob.

„Zákon tím chrání klienty před neseriózními prodejci finančních produktů, kterým nejde o službu spotřebiteli, ale především o vlastní provizi. Nabízet půjčky tak dnes mohou opravdu jen ti kvalitně proškolení. Mít v týmu dobré odborníky je v zájmu také jednotlivých bank a finančních institucí, protože právě ony ručí od prosince za prověření platební schopnosti svých zákazníků,“ vysvětluje Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot, proč by mělo i samotné instituci záležet na odbornosti svých zaměstnanců a dodává: „Naši poradci absolvují pravidelná školení, systematicky se věnujeme jejich profesnímu rozvoji a pomůžeme jim i s přípravou na odbornou zkoušku vyžadovanou zákonem. Všem novým zaměstnancům navíc nabízíme adaptační program a důkladné proškolení.“

reklama

Půjčka od Air Bank - bonusová úroková sazba jako odměna za včasné splácenívíce
Rychlá půjčka - bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácenívíce

mHypotéka Light - Není nad výhodnou hypotéku!více

mPůjčka Plus - Garance nejlevnější půjčkyvíce

Snižte Vaše měsíční splátky sloučením půjčekvíce



Výborně nebo chvalitebně u dvou třetin lidí



Průzkum provedený finanční skupinou Wüstenrot v říjnu 2016 ukázal na to, že poradci dobře rozumějí řešené problematice a dokázali vždy fundovaně poradit dvěma třetinám respondentů, jedničku nebo dvojku dalo 62,5 % lidí. Známkou dobře ohodnotila doporučení finančních odborníků téměř čtvrtina Čechů (22 %). Čtyřku udělilo 9,4 % respondentů a nejhorší hodnocení zvolilo šest procent lidí.

Zatímco jedničky dávali nejčastěji čtyřicátníci, pětkami nešetřili lidé v nejmladší věkové kategorii do 26 let. Zcela nespokojeno jich bylo téměř 13 %.

Srovnání hypoték najdete zde

„Generace ve středním věku mající reálné zkušenosti se službou poradce udělovala významně lepší známky než mladší generace,“ konstatuje Slaninová.

Poradce využíváme hlavně kvůli úspoře času



Na úspoře času při řešení finančních otázek se svým poradcem se shodlo 83 % respondentů. O něco horší hodnocení si vysloužili za řešení nějaké nečekané události, kdy bylo potřeba najít alternativní řešení. Na jedničku či dvojku obstáli u více než poloviny respondentů (54,7 %). Nejhůře v této situaci známkovali vysokoškolsky vzdělaní lidé a střední věková generace.

Srovnání půjček najdete zde

Aktivní zájem, poskytnutí komplexních informací a nabídnutí efektivního řešení pochválilo známkou výborně 31 % respondentů. K dvojce ve vystavování vysvědčení sáhlo 29 % Čechů. Čtyřku a pětku udělila v tomto ohledu pouze necelá pětina dotázaných (19 %), většinou představitelé nejstarší generace a vysokoškoláků.

Většina z nás věří, že to s námi poradci myslí dobře



Další část průzkumu se zaměřila na pocity, které lidé mají z činnosti poradců. Zkušeností jednání v nejlepším zájmu klienta uvedlo 27 % Čechů, známkou dvě by poté hodnotilo jen o procento více (28 %). V obou případech pozitivně volila především střední věková generace. Okolo 9 % Čechů nesdílí názor, že by poradce zcela jednal v jejich nejlepším zájmu. Toto přesvědčení měla nejčastěji nejmladší a současně nejstarší generace v průzkumu.

Srovnání mikropůjček najdete zde

Dobrý pocit z navrhovaných řešení finančně poradenské služby má dle průzkumu více než polovina lidí (56 %) a komfortně se v jejich přítomnosti cítilo dokonce 60 % respondentů. Ti se povětšinou shodli, že je poradce netlačil k vážným rozhodnutím, komplexně vysvětloval všechna pro a proti a vždy jim poskytl prostor a čas na rozmyšlenou. Úsilí o navázání dlouhodobé spolupráce s klientem a ne jen o rychlé prodání konkrétního produktu s vysokou provizí zaznamenalo během své reálné zkušenosti 56 % dotázaných.

O průzkumu
Průzkum finanční skupiny Wüstenrot byl realizován s využitím platformy Ipsos Instant Research. Sběr dat probíhal on-line formou v říjnu 2016. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 800 respondentů v reprezentativním zastoupení podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.



      
  


Související články:
Co týden dal s panem Scottem - třetí díl videozpráv o novinkách na finančním trhu

Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů a Sporoindex v červnu

Wüstenrot mění parametry hypoték na chaty a chalupy. Zavádí vyšší LTV, a to až do 90 procent

Žebříčky spořicích účtů a termínovaných vkladů se v květnu nezměnily. Sporoindex stoupl

Wüstenrot vylepšil podmínky hypotéky na výstavbu

Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde
Přehled celé nabídky úvěrů - zde



všechny články
Dále v rubrice

Jak vybrat správnou nebankovní půjčku?

Půjčka Zvolit nejvýhodnější nebankovní úvěr nemusí být tak složité, jak se možná na první pohled zdá. Dnešní svět nebankovních půjček nabízí přehlednost a transparentní jednání se vším všudy. Vždy přesně víte...

Jak co nejlépe prodat svoji nemovitost?

Rodinný dům Přinášíme vám rady Dominika Ženatého, makléře realitní sítě CENTURY 21, zaměřené na to, jak co nejlépe prodat dům či byt. Jakou je třeba zvolit cenu? Co udělat, aby na kupce udělala nemovitost...

Jak a za co lidé ve světě utrácejí?

Peníze Již po osmé v řadě prováděla společnost Ferratum Group svůj úspěšný Letní Barometr. Tohoto průzkumu se zúčastnilo téměr 22 000 domácností, které byly mj. dotázány i na to, kterým činnostem...

Co na novou regulaci hypoték ze strany ČNB říkají banky a developeři?

Hypotéka Zavedením doporučení pro míru zadlužení a následnou zátěž splácením dluhů s platností od 1. října 2018 ČNB reaguje na rostoucí riziko předlužení českých domácností a následnou neschopnost splácet dluhy...

všechny články v rubrice










   
 
Termínovaný vklad NEY
Úroková sazba až 3,4 % ročně
NEY spořitelní družstvo


NEY konto
Běžný účet zcela ZDARMA
NEY spořitelní družstvo


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


J&T Termínovaný vklad
Spočítejte si svůj výnos!
J&T Banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz