Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Po čtyřech letech placení pojištění uzavřeného ke spotřebitelskému úvěru klient zjistil, že je neplatné

7.12.2016  |  Zdeněk Bubák, Vaše nároky.cz
  
  


Pojištění schopnosti splácetKlient si čtyři roky u banky platil pojištění schopnosti splácet úvěr, když však nastala pojistná událost, banka prohlásila pojištění za neplatné. Do celého případu se musel vložit právník poškozeného, který nakonec banku přiměl k vrácení všech splátek na pojištění. Přinášíme vám případ neplnění závazku z pojištění klientovi banky, jehož se ujal právník projektu Vaše nároky.cz, který nám informace o případu předal ke zveřejnění.


Klient, jehož příběh nám svěřila platforma Vaše nároky.cz, si u banky sjednal v roce 2011 spotřebitelský úvěr a k němu i doplňkovou službu pojištění schopnosti splácet. Celou akci provedl on-line, kdy při sjednávání úvěru záškrt i políčko s pojištěním. Když však po několika letech nastala chvíle, že klient nemohl kvůli své nemoci náhle uhradit splátku, nečekaně zjistil, že pojištění je neplatné.

reklama

Půjčka od Air Bank - bonusová úroková sazba jako odměna za včasné splácenívíce
Minutová půjčka - půjčka na cokoliv s RPSN od 5,9 %více

mHypotéka Light - Není nad výhodnou hypotéku!více

mPůjčka Plus - Garance nejlevnější půjčkyvíce

Snižte Vaše měsíční splátky sloučením půjčekvíce


„V internetovém bankovnictví jsem při žádosti o půjčku zaškrtnul pojištění splácet a čtyři roky včas a řádně platil. Při pojistné události jsem se však dozvěděl, že pojištění je neplatné, protože pobírám invalidní důchod, a že banka od smlouvy o pojištění odstupuje,“ komentuje situaci pan Petr. „Při online vyplňování žádosti není u pojištění žádná zmínka o pojistných podmínkách, ve kterých bych se dočetl, že je invalidní důchod problémem, psali pouze výhody,“ dodává poškozený, který se nakonec obrátil na právníka.

Případ zmíněného poškozeného převzal právník z projektu Vaše nároky.cz, který občanům ve sporech s finančními společnostmi pomáhá. Dle právníka byl problém zejména v tom, že banka prohlášení o zdravotním stavu po klientovi nežádala ani na komplikace spojené s ním neupozorňovala.

Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám najde nejvýhodnější hypotéku - zde

„V případě pravdivého a úplného prohlášení o zdravotním stavu by k sjednání pojištění údajně vůbec nebylo přistoupeno. Banka měla tedy na odstoupení od smlouvy nárok.

Toto odstoupení však mělo účinky tzv. ex tunc, tedy, že jsou si strany povinny vrátit navzájem poskytnuté plnění. Můj klient měl tedy právo na vrácení všech jednotlivých měsíčních finančních částek, které bance platil jako pojistné,“ objasňuje celou situaci právník poškozeného.

Advokát s výše uvedenými argumenty sepsal předžalobní výzvu, kterou bance doporučeně zaslal. Banka na výzvu prvně nereagovala, proto se pan Petr rozhodl přistoupit k žalobě. K ní však nakonec dojít nemuselo. Banka nakonec klientovi zaslala celou částku, kterou do pojištění za celé 4 roky vložil, čímž se veškeré závazky vyrovnaly a spor byl ukončen.

Porovnání spotřebitelských půjček najdete zde


      
  


Související články:
S Generali jde nově chatovat přes Facebook messenger

Další díl podzimního seriálu o nabídce stavebních spořitelen, tentokrát o produktech Modré pyramidy

Cetelem se přeměnil na Hello bank! Ta má nový běžný a spořicí účet, internetové bankovnictví a mobilní aplikaci

Aktuality z pojišťoven: propojení Directu s čidly v domácnostech, UNIQA pojišťuje podle najetých kilometrů, výsledky AXA aplikace

Změny u stavebních spořitelen v říjnu



všechny články
Dále v rubrice

S Generali jde nově chatovat přes Facebook messenger

Generali Pojišťovna Generali nově zavádí chatování přes Facebook messenger. Chat na svých webových stránkách má pojišťovna již od roku 2015. Jako důvod volby chatu uvedla pojišťovna rychlost, anonymitu...

Další díl podzimního seriálu o nabídce stavebních spořitelen, tentokrát o produktech Modré pyramidy

Modrá pyramida S nástupem podzimu a blížícím se koncem roku najdete na našem portále seriál, ve kterém představujeme hlavní nebo nejzajímavější produkty jednotlivých stavebních spořitelen působících...

Cetelem se přeměnil na Hello bank! Ta má nový běžný a spořicí účet, internetové bankovnictví a mobilní aplikaci

Hello bank! Hello bank!, která vznikla transformací z banky Cetelem, začíná fungovat. Cetelem na českém trhu začal jako klasická splátková společnost, která poskytovala spotřebitelské úvěry na zboží přímo...

Aktuality z pojišťoven: propojení Directu s čidly v domácnostech, UNIQA pojišťuje podle najetých kilometrů, výsledky AXA aplikace

Pohybový senzor Direct pojišťovny Přinášíme vám aktuality z pojistného trhu. Direct pojišťovna představila na své makléřské konferenci v Brně, která se konala 3. října 2017, kromě aktuálních výsledků i nový koncept služeb založený...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


eKonto SMART
Chcete mít běžné bankovní služby zdarma?
Raiffeisenbank


RePůjčka pro konsolidaci
sníží vaše splátky třeba o 50 %
Equa bank


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


PRESTO Sloučení úvěrů
Ušetřete na splátkách při sloučení úvěrů
UniCredit Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz