Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Evropské banky a pojišťovny o nutnosti digitalizace vědí, ale neumějí ji vždy správně implementovat

25.7.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Accenture
  
  


BankaHlavní evropské banky a pojišťovny jsou připraveny přijmout digitální technologie, ale jsou téměř o 50 % efektivnější při rozpoznávání hodnoty inovací než při jejich skutečném využití k zefektivnění svého podnikání. Ukazuje to analýza společnosti Accenture, která shrnuje informace z 53 institucí v pěti největších ekonomikách starého kontinentu.


Zpráva Připravenost evropských finančních institucí na digitální technologie ukázala, že na stupnici od jedné (základní úroveň) do čtyř (nejlepší možný postup) dosáhly přední banky a pojišťovny ve Velké Británii, Itálii, Německu, Španělsku a Francii průměrné hodnoty 3,15 za rozpoznávání významu digitální technologie jako součásti firemní strategie, a pouhých 2,10 za skutečné využití digitálních řešení pro zefektivnění své činnosti.

Analýza, která byla navržena tak, aby odrážela vnímání zákazníků a investorů, je založena na veřejně dostupných informacích jako výroční zprávy, webové stránky a tiskové zprávy, a hodnotí více než 100 ukazatelů.

reklama

Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce
ING Konto - výhodný úrok a peníze stále k dispozicivíce


„Evropské finanční instituce nové technologie obecně přijímají, ale nedokážou je konzistentně využívat,“ uvedl Sushil Saluja, generální ředitel Financial Services group Accenture pro Evropu, Afriku a Jižní Ameriku. „Tato zpráva, která poskytuje měřítko digitální připravenosti, vypráví příběh odvětví, které chápe význam digitální technologie jako nástroje změny, ale nedokáže najít pevný základ pro transformaci, kterou potřebuje projít,“ dodává.

Chybí jasný vůdce regionu



Podle Sushila Salujaha se žádná země nemůže pyšnit titulem digitálního vůdce Evropy. „Když si průzkum prohlédneme geografickou optikou, naznačují výsledky proměnlivou úroveň digitální vyspělosti napříč bankami a pojišťovnami v každé z pěti evropských zemí, které byly součástí studie,“ vysvětluje.

Co ukázala zpráva o bankách v jednotlivých zemích?



Finanční instituce ve Velké Británii vynikají v oblasti plánování, ale mají prostor ke zlepšení při využití digitálních strategií, navrhování nových produktů, služeb a digitalizace svých interních procesů.

Německé instituce v oblasti digitálních strategií následují jiné, což naznačuje méně vyspělý trh, a většinu svých zdrojů potřebují, aby dohnaly svůj deficit v interním zavádění digitálních technologií.

Italské a španělské instituce obecně musí digitální technologie více zapojit do strategie svého růstu, ale při implementaci deklarovaných digitálních technologií jsou důslednější. Vykazují slabé výsledky s ohledem na aplikaci digitálních technologií na své interní činnosti.

Francouzské instituce mají jasný plán digitálního rozvoje a dokážou digitální technologie lépe využít při oslovování zákazníků. Jako ostatní evropští hráči jsou ale slabší ve využití digitálních technologií pro své interní činnosti.

Massimo Proverbio, generální ředitel Accenture’s banking practice v Evropě, Africe a Jižní Americe, k tomu říká: „Nejlepší evropské finanční instituce vnímají digitální technologie jako klíčový prvek pro strategii růstu, a v mnoha případech již vytvořily částečný plán na integraci digitálních činností do svého podnikání. Ten se však často rozdrolí na jednotlivé nezávislé projekty místo strukturovaného a celistvého akčního plánu na využití hodnoty digitálního trhu.“

Výsledky studie v číslech


  • 86 % institucí zahrnuje digitální technologie do své strategie
  • 63 % vytvořilo pozici generální ředitel pro digitální technologie, ale jen 37 % vytvořilo speciální rozpočet pro digitální transformaci
  • Instituce si vybudovaly online a mobilní prezentace, aby mohly oslovovat nové klienty prostřednictvím sociálních sítí, ale nejvyšší management se na těchto aktivitách podílí jen v 39 % institucí
  • 81% společností zdůrazňuje svoji spolupráci se start-upy a univerzitami na digitálních tématech, ale méně než 60 % vyhlásilo inovační iniciativy nebo využívá digitální technologie při vývoji produktů.
Metodologie výzkumu:
Výzkumný tým společnosti Accenture vytvořil zprávu „Připravenost evropských finančních institucí na digitální technologie“ na základě analýzy míry digitální transformace v 53 bankách a pojišťovnách ve Velké Británii, Itálii, Německu, Španělsku a Francii. Digitální aktivity a dovednosti každé instituce byly hodnoceny na základě porovnání 117 indikátorů rozdělených do 42 tematických skupin.

O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující odborné služby a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb. Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 373 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích.



      
  


Související články:
ČSOB instalovala v Praze vkladomat, který přijímá i mince

MONETA Money Bank do tří let změní design téměř všech svých poboček

Peníze by klientům nejlépe zhodnotila ČSOB. Představujeme roční výsledky Profitoskopu - modelu spoření a investování u českých bank

Hospodářské výsledky bank v roce 2016. Zisk velkých bank zlepšil prodej podílů v karetní společnosti VISA

Fio banka má 700 tisíc klientů a je tak pátou největší bankou na trhu podle počtu zákazníků

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde



všechny články
Dále v rubrice

ČSOB instalovala v Praze vkladomat, který přijímá i mince

ČSOB Pokud jste se rozhodli rozbít prasátko a úspory z něj vložit přímo na účet, anebo podnikáte a často inkasujete „drobáky“, ČSOB vám nově nabízí řešení v podobě vkladových bankomatů s příjmem mincí...

MONETA Money Bank do tří let změní design téměř všech svých poboček

Nová pobočka MONETA Money Bank Pobočky MONETA Money Bank získají zcela nový design, který navrhlo studio 3070. Podle banky dostanou klienti větší komfort a rychlejší obsluhu s důrazem na zachování diskrétnosti. První z nich je...

Peníze by klientům nejlépe zhodnotila ČSOB. Představujeme roční výsledky Profitoskopu - modelu spoření a investování u českých bank

Profitoskop V dubnu uběhl rok od zahájení projektu Profitoskop, ve kterém měly české banky šanci ukázat, jak jsou schopny svým klientům zhodnotit jejich peníze prostřednictvím svých aktuálně nabízených...

Hospodářské výsledky bank v roce 2016. Zisk velkých bank zlepšil prodej podílů v karetní společnosti VISA

Výsledky bank v roce 2016 ČSOB a Komerční banka dnes vydaly informaci o výsledcích svého hospodaření za rok 2016. Obě banky byly v zisku, ale je třeba říci, že těžily z jednorázového příjmu za prodej svého podílu v karetní...

všechny články v rubrice










   
 
Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,2 % ročně
ANO spořitelní družstvo


RePůjčka
od Equa bank

Ušetříte v průměru více než 20 000 Kč
Equa bank


Hypotéka ČS
Vysněné bydlení s hypotékou, kterou řídíte vy
Česká spořitelna


mKonto
Osobní účet bez zbytečných poplatků
mBank


mHypotéka Light
Není nad výhodnou hypotéku!
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz