Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Evropské banky a pojišťovny o nutnosti digitalizace vědí, ale neumějí ji vždy správně implementovat

25.7.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Accenture
  
  


BankaHlavní evropské banky a pojišťovny jsou připraveny přijmout digitální technologie, ale jsou téměř o 50 % efektivnější při rozpoznávání hodnoty inovací než při jejich skutečném využití k zefektivnění svého podnikání. Ukazuje to analýza společnosti Accenture, která shrnuje informace z 53 institucí v pěti největších ekonomikách starého kontinentu.


Zpráva Připravenost evropských finančních institucí na digitální technologie ukázala, že na stupnici od jedné (základní úroveň) do čtyř (nejlepší možný postup) dosáhly přední banky a pojišťovny ve Velké Británii, Itálii, Německu, Španělsku a Francii průměrné hodnoty 3,15 za rozpoznávání významu digitální technologie jako součásti firemní strategie, a pouhých 2,10 za skutečné využití digitálních řešení pro zefektivnění své činnosti.

Analýza, která byla navržena tak, aby odrážela vnímání zákazníků a investorů, je založena na veřejně dostupných informacích jako výroční zprávy, webové stránky a tiskové zprávy, a hodnotí více než 100 ukazatelů.



„Evropské finanční instituce nové technologie obecně přijímají, ale nedokážou je konzistentně využívat,“ uvedl Sushil Saluja, generální ředitel Financial Services group Accenture pro Evropu, Afriku a Jižní Ameriku. „Tato zpráva, která poskytuje měřítko digitální připravenosti, vypráví příběh odvětví, které chápe význam digitální technologie jako nástroje změny, ale nedokáže najít pevný základ pro transformaci, kterou potřebuje projít,“ dodává.

Chybí jasný vůdce regionu



Podle Sushila Salujaha se žádná země nemůže pyšnit titulem digitálního vůdce Evropy. „Když si průzkum prohlédneme geografickou optikou, naznačují výsledky proměnlivou úroveň digitální vyspělosti napříč bankami a pojišťovnami v každé z pěti evropských zemí, které byly součástí studie,“ vysvětluje.

Co ukázala zpráva o bankách v jednotlivých zemích?



Finanční instituce ve Velké Británii vynikají v oblasti plánování, ale mají prostor ke zlepšení při využití digitálních strategií, navrhování nových produktů, služeb a digitalizace svých interních procesů.

Německé instituce v oblasti digitálních strategií následují jiné, což naznačuje méně vyspělý trh, a většinu svých zdrojů potřebují, aby dohnaly svůj deficit v interním zavádění digitálních technologií.

Italské a španělské instituce obecně musí digitální technologie více zapojit do strategie svého růstu, ale při implementaci deklarovaných digitálních technologií jsou důslednější. Vykazují slabé výsledky s ohledem na aplikaci digitálních technologií na své interní činnosti.

Francouzské instituce mají jasný plán digitálního rozvoje a dokážou digitální technologie lépe využít při oslovování zákazníků. Jako ostatní evropští hráči jsou ale slabší ve využití digitálních technologií pro své interní činnosti.

Massimo Proverbio, generální ředitel Accenture’s banking practice v Evropě, Africe a Jižní Americe, k tomu říká: „Nejlepší evropské finanční instituce vnímají digitální technologie jako klíčový prvek pro strategii růstu, a v mnoha případech již vytvořily částečný plán na integraci digitálních činností do svého podnikání. Ten se však často rozdrolí na jednotlivé nezávislé projekty místo strukturovaného a celistvého akčního plánu na využití hodnoty digitálního trhu.“

Výsledky studie v číslech


  • 86 % institucí zahrnuje digitální technologie do své strategie
  • 63 % vytvořilo pozici generální ředitel pro digitální technologie, ale jen 37 % vytvořilo speciální rozpočet pro digitální transformaci
  • Instituce si vybudovaly online a mobilní prezentace, aby mohly oslovovat nové klienty prostřednictvím sociálních sítí, ale nejvyšší management se na těchto aktivitách podílí jen v 39 % institucí
  • 81% společností zdůrazňuje svoji spolupráci se start-upy a univerzitami na digitálních tématech, ale méně než 60 % vyhlásilo inovační iniciativy nebo využívá digitální technologie při vývoji produktů.
Metodologie výzkumu:
Výzkumný tým společnosti Accenture vytvořil zprávu „Připravenost evropských finančních institucí na digitální technologie“ na základě analýzy míry digitální transformace v 53 bankách a pojišťovnách ve Velké Británii, Itálii, Německu, Španělsku a Francii. Digitální aktivity a dovednosti každé instituce byly hodnoceny na základě porovnání 117 indikátorů rozdělených do 42 tematických skupin.

O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující odborné služby a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb. Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 373 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích.



      
  


Související články:
Česká spořitelna otevřela velkou pobočku v novém konceptu v Pardubicích

Bankou roku 2017 se stala Komerční banka, titul Pojišťovna roku 2017 získala Allianz pojišťovna

ČSOB otevřela zrekonstruovanou pobočku v Plzni. Měla by být přívětivá ke klientům i k životnímu prostředí

Air Bank má pátou nejširší bankomatovou síť s více než 300 zařízeními ve 100 městech

Fio banka roste a inovuje své služby - zavede např. Android Pay či nabídne vlastní podílové fondy

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde



všechny články
Dále v rubrice

Česká spořitelna otevřela velkou pobočku v novém konceptu v Pardubicích

Obrázek: Logo Česká spořitelna Česká spořitelna otevřela první velkou pobočku v Pardubicích v novém konceptu. Pardubice jsou tak druhým místem po Praze, kde mohou klienti Spořitelny využívat pobočku v novém poradenském...

Bankou roku 2017 se stala Komerční banka, titul Pojišťovna roku 2017 získala Allianz pojišťovna

Obrázek: Banka roku 2017 Vítězi 16. ročníku ocenění Banka roku se staly Komerční banka (Banka roku 2017) a Allianz pojišťona (Pojišťovna roku 2017). Komerční banka obhájila své vítězství z loňského roku, Allianz pojišťovna...

ČSOB otevřela zrekonstruovanou pobočku v Plzni. Měla by být přívětivá ke klientům i k životnímu prostředí

Obrázek: Pobočka ČSOB v Americké ulici ČSOB znovu otevřela svoji pobočku v Plzni v Americké ulici, která prošla několikaměsíční rekonstrukci. Budova je podle banky šetrnější k životnímu prostředí a má přívětivější interiér...

Air Bank má pátou nejširší bankomatovou síť s více než 300 zařízeními ve 100 městech

Obrázek: Bankomat Air Bank Koncem loňského listopadu měla Air Bank 140 bankomatů. Za rok svoji bankomatovou síť rozšířila na 300 zařízení. Poskočila tak na pátou příčku z pohledu počtu vlastních bankomatů v ČR. Příští rok se banka...

všechny články v rubrice










   
 
eKonto SMART
Chcete mít běžné bankovní služby zdarma?
Raiffeisenbank


Spořicí účet HIT
Své peníze můžete zúročit až o 0,8 % ročně
Equa bank


Spořicí účet ING Konto
Přesuňte své úspory tam, kde se zhodnotí!
ING Bank


eMax Plus
Spořicí účet s výhodným úrokem
mBank


mHypotéka Light
Není nad výhodnou hypotéku!
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz