Kam míří mBank v Polsku a co se z toho dotkne jejích českých klientů?
Česká mBank je organizační složkou polské mBank. Sídlo mBank je ve Varšavě a my jsme ho navštívili a setkali se s vedoucími představiteli banky a s odborníky z různých oblastí jejího řízení. V polské Lodži, kde sídlí ředitelství retailové části banky, jsme si navíc mohli prohlédnout nový koncept pobočky mBank, který brzy uvidí i čeští zákazníci. První „light branch“ mBank se chystá v Českých Budějovicích. Další novinkou, kterou banka do Česka přinese, bude nabídka investičních produktů, konkrétně podílových fondů.
V dubnu letošního roku, konkrétně 14. - 15. 4. 2016, jsme se zúčastnili setkání českých a slovenských novinářů s vedením mBank v její centrále v Polsku, a to na dvou místech - ve Varšavě a v Lodži. Ve Varšavě působí vedení celé mBank a také část, která řídí korporátní byznys bývalé BRE Bank, která se v roce 2013 přejmenovala podle své úspěšné retailové obchodní značky na mBank. V Lodži se nachází retailové ředitelství mBank a celé technologické zázemí potřebné pro poskytování služeb běžné klientele, a to nejen v Polsku, ale i v Česku a na Slovensku. mBank v Česku působí od roku 2007 a jako první z tzv. nových bank přišla s modelem obsluhy klientů převážně přes internetové či telefonní bankovnictví, ke kterým později přibylo i mobilní bankovnictví. Pobočky v tomto modelu slouží spíše jako poradenská centra a místa ke sjednání hypoték. V blízké době bude mít mBank v Česku 600 tisíc klientů. V červnu 2013 zahájila mBank v Polsku projekt Nová mBank, který spočíval v zavedení výrazně inovovaného internetového bankovnictví, změně firemního loga a ve změně názvu mateřské BRE Bank S.A. na mBank S.A. V Česku touto změnou mBank prošla v únoru 2014. reklama
|
mBank chce být transakční bankou, co to znamená? Autor: Finparáda.cz. Na snímku druhý zleva Cezary Stypułkowski, generální ředitel mBank, třetí zleva Pawel Kucharski, generální ředitel mBank ČR Ve Varšavě s novináři hovořil mimo jiných odborníků i Cezary Stypułkowski, generální ředitel banky, který představil své vize o dalším rozvoji banky. Podle jeho slov chce být mBank tzv. transakční bankou. To znamená, že by si ji měl vybrat klient, kterému jde o co nejpříjemnější, nejjednodušší a nejrychlejší provedení převodů peněz. S moderními zařízeními, jako je chytrý mobilní telefon, a za využití nových aplikací a systémů je dnes možné platit doslova kdekoliv a s maximálním pohodlím. A v této oblasti chce být mBank nejlepší. Banka tedy nesází na lákání nových klientů na nízké sazby u úvěrů a vysoké sazby u depozit, což byla strategie některých nových bank při jejich startu v České republice. Dozvěděli jsme se, že písmeno „m“ v názvu mBank znamená „mobilní“. Je zajímavé, že při vzniku mBank ještě nemohlo být jasné, jakého rozmachu se mobilní telefony dočkají. V Lodži sídlí vedení retailové divize mBank. Její ředitel Cezary Kocik informoval o postavení mBank na trhu. Banka má celkově 5 milionů klientů ve třech zemích, a to v Polsku, Česku a na Slovensku. Nejsilnější postavení má samozřejmě v Polsku, kde dnes obsluhuje 4,13 milionů klientů. V Polsku jde o jedinou banku, která se vydala s retailovým byznysem i do zahraničí. V počtu zákazníků internetového a mobilního bankovnictví drží v Polsku 2. pozici. mBank v Polsku, Česku a na Slovensku v číslech Počty klientů mBank v jednotlivých zemích a pozice mBank na polském trhu v roce 2015 (Pozn.: SOHO = Small office/Home office) Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Podíl zahraničních poboček banky na celkových depozitech, úvěrech a zisku ukazuje následující graf. Nejsilnější jsou v depozitech. Příspěvek české a slovenské pobočky mBank na celkových depozitech, úvěrech, příjmech a zisku. Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Výsledky mBank v Polsku mBank v Polsku od roku 2008 do roku 2015 vyrostla tak, že se např. v celkových příjmech posunula v tomto období z 9. na 4. místo a v zisku dokonce ze 7. na 3. místo. Vývoj pozice mBank v Polsku od roku 2008 do roku 2015 - celkové příjmy a zisk Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Orientace na přímé bankovnictví mBank přináší ovoce, jako je například nejnižší nákladovost a nejvyšší ziskovost v rámci všech polských bank. Finanční výsledky mBank v roce 2015 - nákladovost a ziskovost Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Pořadí polských bank podle výše aktiv Pořadí bank v Polsku podle celkových aktiv v roce 2015 Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Co čeká české klienty mBank v nejbližší době? - nový koncept poboček
- nabídka investičních produktů
- nabídka vkladových bankomatů
- další vylepšování iternetbankingu a mobilního bankovnictví
S novým konceptem poboček se bude moci veřejnost seznámit podle zástupců české mBank již brzy v Českých Budějovicích. Další takové pobočky by měly následovat. Co umí a jak vypadá nová pobočka mBank? Nové pobočky mBank nebudou ani klasické pobočky s přístupem z ulice, kde najdete přepážky či jednací kóje, ale ani kiosky známé v současnosti z obchodních center, které se nacházejí uprostřed pěší zóny centra. Půjde o prostor v obchodním centru, umístěný v prostoru určeném pro obchody, ale s otevřenou dispozicí, tj. bez dveří. Vedle vstupu do pobočky vás uvítá „živý“ panel, který by měl reagovat na kolemjdoucí lidi a zobrazovat nabídku banky. Uvnitř vás čekají další zobrazovací informační panely, poradci, hrací koutek pro děti, ale i nabíjecí stanice pro mobilní telefony nebo uzavřená místnost pro komunikaci s videoporadcem (více ve fotogalerii k článku). Nový koncept pobočky mBank - interiér Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek =
všechny články | |
Dále v rubrice
Jak financovat nemovitost bez hypotéky
Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?
Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...
|
Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?
UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|