Kam míří mBank v Polsku a co se z toho dotkne jejích českých klientů?
Česká mBank je organizační složkou polské mBank. Sídlo mBank je ve Varšavě a my jsme ho navštívili a setkali se s vedoucími představiteli banky a s odborníky z různých oblastí jejího řízení. V polské Lodži, kde sídlí ředitelství retailové části banky, jsme si navíc mohli prohlédnout nový koncept pobočky mBank, který brzy uvidí i čeští zákazníci. První „light branch“ mBank se chystá v Českých Budějovicích. Další novinkou, kterou banka do Česka přinese, bude nabídka investičních produktů, konkrétně podílových fondů.
V dubnu letošního roku, konkrétně 14. - 15. 4. 2016, jsme se zúčastnili setkání českých a slovenských novinářů s vedením mBank v její centrále v Polsku, a to na dvou místech - ve Varšavě a v Lodži. Ve Varšavě působí vedení celé mBank a také část, která řídí korporátní byznys bývalé BRE Bank, která se v roce 2013 přejmenovala podle své úspěšné retailové obchodní značky na mBank. V Lodži se nachází retailové ředitelství mBank a celé technologické zázemí potřebné pro poskytování služeb běžné klientele, a to nejen v Polsku, ale i v Česku a na Slovensku. mBank v Česku působí od roku 2007 a jako první z tzv. nových bank přišla s modelem obsluhy klientů převážně přes internetové či telefonní bankovnictví, ke kterým později přibylo i mobilní bankovnictví. Pobočky v tomto modelu slouží spíše jako poradenská centra a místa ke sjednání hypoték. V blízké době bude mít mBank v Česku 600 tisíc klientů. V červnu 2013 zahájila mBank v Polsku projekt Nová mBank, který spočíval v zavedení výrazně inovovaného internetového bankovnictví, změně firemního loga a ve změně názvu mateřské BRE Bank S.A. na mBank S.A. V Česku touto změnou mBank prošla v únoru 2014. mBank chce být transakční bankou, co to znamená? Autor: Finparáda.cz. Na snímku druhý zleva Cezary Stypułkowski, generální ředitel mBank, třetí zleva Pawel Kucharski, generální ředitel mBank ČR Ve Varšavě s novináři hovořil mimo jiných odborníků i Cezary Stypułkowski, generální ředitel banky, který představil své vize o dalším rozvoji banky. Podle jeho slov chce být mBank tzv. transakční bankou. To znamená, že by si ji měl vybrat klient, kterému jde o co nejpříjemnější, nejjednodušší a nejrychlejší provedení převodů peněz. S moderními zařízeními, jako je chytrý mobilní telefon, a za využití nových aplikací a systémů je dnes možné platit doslova kdekoliv a s maximálním pohodlím. A v této oblasti chce být mBank nejlepší. Banka tedy nesází na lákání nových klientů na nízké sazby u úvěrů a vysoké sazby u depozit, což byla strategie některých nových bank při jejich startu v České republice. Dozvěděli jsme se, že písmeno „m“ v názvu mBank znamená „mobilní“. Je zajímavé, že při vzniku mBank ještě nemohlo být jasné, jakého rozmachu se mobilní telefony dočkají. V Lodži sídlí vedení retailové divize mBank. Její ředitel Cezary Kocik informoval o postavení mBank na trhu. Banka má celkově 5 milionů klientů ve třech zemích, a to v Polsku, Česku a na Slovensku. Nejsilnější postavení má samozřejmě v Polsku, kde dnes obsluhuje 4,13 milionů klientů. V Polsku jde o jedinou banku, která se vydala s retailovým byznysem i do zahraničí. V počtu zákazníků internetového a mobilního bankovnictví drží v Polsku 2. pozici. mBank v Polsku, Česku a na Slovensku v číslech Počty klientů mBank v jednotlivých zemích a pozice mBank na polském trhu v roce 2015 (Pozn.: SOHO = Small office/Home office) Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Podíl zahraničních poboček banky na celkových depozitech, úvěrech a zisku ukazuje následující graf. Nejsilnější jsou v depozitech. Příspěvek české a slovenské pobočky mBank na celkových depozitech, úvěrech, příjmech a zisku. Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Výsledky mBank v Polsku mBank v Polsku od roku 2008 do roku 2015 vyrostla tak, že se např. v celkových příjmech posunula v tomto období z 9. na 4. místo a v zisku dokonce ze 7. na 3. místo. Vývoj pozice mBank v Polsku od roku 2008 do roku 2015 - celkové příjmy a zisk Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Orientace na přímé bankovnictví mBank přináší ovoce, jako je například nejnižší nákladovost a nejvyšší ziskovost v rámci všech polských bank. Finanční výsledky mBank v roce 2015 - nákladovost a ziskovost Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Pořadí polských bank podle výše aktiv Pořadí bank v Polsku podle celkových aktiv v roce 2015 Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Co čeká české klienty mBank v nejbližší době? - nový koncept poboček
- nabídka investičních produktů
- nabídka vkladových bankomatů
- další vylepšování iternetbankingu a mobilního bankovnictví
S novým konceptem poboček se bude moci veřejnost seznámit podle zástupců české mBank již brzy v Českých Budějovicích. Další takové pobočky by měly následovat. Co umí a jak vypadá nová pobočka mBank? Nové pobočky mBank nebudou ani klasické pobočky s přístupem z ulice, kde najdete přepážky či jednací kóje, ale ani kiosky známé v současnosti z obchodních center, které se nacházejí uprostřed pěší zóny centra. Půjde o prostor v obchodním centru, umístěný v prostoru určeném pro obchody, ale s otevřenou dispozicí, tj. bez dveří. Vedle vstupu do pobočky vás uvítá „živý“ panel, který by měl reagovat na kolemjdoucí lidi a zobrazovat nabídku banky. Uvnitř vás čekají další zobrazovací informační panely, poradci, hrací koutek pro děti, ale i nabíjecí stanice pro mobilní telefony nebo uzavřená místnost pro komunikaci s videoporadcem (více ve fotogalerii k článku). Nový koncept pobočky mBank - interiér Autor: mBank = Pro zvětšení klikněte na obrázek =
všechny články | |
Dále v rubrice
V říjnu ceny povinného ručení vzrostly
Náklady na povinné ručení se v říjnu zvýšily. Aktuálně se náklady na pojištění typického vozidla pohybují přes 7 tisíc korun. Více nám napoví index povinného ručení...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Ženy více investují
Ženy začínají více investovat, a to i přes své nižší platy. Co uvádějí data zveřejněná z interní statistiky platformy Investown? Více se dočtete v našem článku...
|
Češi a investice do nemovitostí v zahraničí: Co všechno nabízí Hypotéka bez hranic od ČSOB?
Zájem Čechů o koupi zahraničních nemovitostí v místech, kam jezdí na dovolenou, stále roste. Nejžádanější destinací zůstává Španělsko následované Itálií, Slovenskem, Chorvatskem, Rakouskem a Albánií. Vedle tradičních evropských lokalit se Češi ale poohlížejí...
|
všechny články v rubrice
|