Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co nového připravila ČSOB? Barometr pojištění a pojištění proti internetovým rizikům

17.12.2015  |  Veronika Dusová, zpráva ČSOB a ČSOB Pojišťovny


Co nového připravila ČSOB? Barometr pojištění a pojištění proti internetovým rizikům. Na snímku logo ČSOB.ČSOB spouští Barometr pojištění. Jde o test, který má varovat před podceňováním rizik, doprovází ho naučná videa – první odhaluje, jaké nástrahy číhají na parkovišti. Dále průzkum ČSOB Pojišťovny odhalil, že 80 % lidí projevilo zájem o pojištění proti internetovým rizikům. Pojišťovna jej v lednu příštího roku uvede na trh.


ČSOB si pro své klienty připravila novinky. První z nich je Barometr pojištění, test, který má varovat před podceňováním rizik. A druhou je pojištění proti internetovým rizikům, o které klienti projevili zájem a ČSOB Pojišťovna ho uvede v lednu příštího roku na trh.



Barometr pojištění



Jedná se o test, který je doplňkovou službou konceptu Pojištění v bance, který ČSOB provozuje už téměř dva roky. Kromě individuálního zhodnocení rizik dostanou lidé v závěru testu kontakt na nejbližšího pojišťovacího poradce.

Za uplynulý rok si lidé přímo na bankovních pobočkách ČSOB sjednali téměř 150 000 pojistných smluv v celkové hodnotě 260 mil. Kč. Ještě před druhým výročím služby Pojištění v bance (dříve bankopojištění) spouští ČSOB speciální test, jehož ambicí je dlouhodobě sledovat přístup lidí k pojistkám. Barometr pojištění si mohou lidé vyplnit na www.barometrpojisteni.cz.

Co lidem přinese Barometr pojištění?



Díky Barometru lidé zjistí, kolik toho vědí o různých typech pojištění, jaká rizika na ně číhají v jejich okolí, i to, jak moc zodpovědně ke svému životu přistupují. V testu se mimo jiné dozvědí, kolik domácností v jejich okolí ročně navštíví lupiči nebo jak si zloději oblíbili právě jejich značku auta.

„Barometrem pojištění chceme upozornit na rizika spojená s podceňováním nepříjemných životních událostí a omyly, kterých se dopouštíme," říká Marek Ditz, člen představenstva ČSOB zodpovědný za oblast Specializovaného bankovnictví a pojištění, a dodává: „Vycházíme přitom z našeho nedávného průzkumu, který odhalil, že Češi v přístupu k pojištění dělají zásadní chyby."
 

Pojištění odmítáme ze špatných důvodů



Podle průzkumu ČSOB má údajně 71 % Čechů příliš napjatý rozpočet na to, aby si platili pojištění. „Cena pojištění domácnosti je ale často zanedbatelná (průměrně 1 200 až 1 500 Kč ročně) v porovnání se škodou, kterou dokáží napáchat například přírodní živly. Třeba průměrná škoda po požáru je půl milionu korun. Tady už stojí za to o pojištění uvažovat,“ popisuje Marek Ditz.

Tři čtvrtiny lidí také odpověděly, že nemají majetek, a tak si nemají co pojistit. Přitom zajištění proti riziku se vůbec netýká jen majetku. Životní pojištění nemá podle ČSOB 43 % Čechů a mohou tak v případě nečekaných událostí nechat rodinu zcela bez prostředků.

Přehled životního pojištění najdete zde

Barometr je službou navíc



Barometr pojištění funguje na samostatné webové stránce a vyplnit si jej může každý. Komunikaci Barometru budou kromě inzertní podpory doprovázet varovná videa, která bude ČSOB sdílet na svém profilu YouTube. Již nyní tam pod názvem Narizikochytre.cz najdete anketu s lidmi, kteří si příliš neohlídali svá auta na parkovišti během předvánočních nákupů.

Banka v rámci Barometru představuje i své pojišťovací poradce, kteří lidem na bankovních pobočkách ČSOB poradí s pojištěním. V závěru testu lidem nabídne kontakt na relevantního poradce v závislosti na udaném místě bydliště. Koncept pojišťovacích poradců v bance se ČSOB osvědčil. Proto banka v příštím roce hodlá zvýšit jejich počet na svých pobočkách ze stávajících 75 na více než dvojnásobek v polovině roku 2016.

Pojištění proti internetovým rizikům



Objednal si mobil a přišla mu jen prázdná krabička. Její fotku někdo stáhl a vystavil na erotickou seznamku. Dva pachatelé za dva roky poškodili stovky lidí, zneužili na internetu jejich osobní data a způsobili škodu v řádu milionů korun. Stal se objetí šikany na sociální síti.

Internet je stále více zneužíván k poškozování obyčejných lidí. Dle průzkumu ČSOB Pojišťovny by 80 % oslovených lidí v průzkumu uvítalo možnost se proti takovým rizikům pojistit. Pojišťovna proto uvede v lednu příštího roku na trh pojištění proti internetovým rizikům.

„Pojištění internetových rizik vzniklo před třemi roky ve Francii a od té doby je o něj velký zájem v mnoha zemích západní Evropy. My budeme vůbec první pojišťovnou, která tento typ pojištění českým občanům nabídne. Klademe velký důraz na to, aby náš produkt kvalitně chránil před riziky spojenými s internetovými obchody a s používáním internetu vůbec, tj. před zneužitím osobních údajů či tzv. kyber-šikanou,“ uvedl Michael Neuwirth, ředitel Odboru pojištění majetku a odpovědnosti ČSOB Pojišťovny.

Hlavní zjištění z průzkumu


  • 62 % dotazovaných má zkušenost se špatným dodáním zboží
  • 56 % dotazovaných se bojí zneužití identity
  • 29 % dotazovaných se bojí poškození pověsti
  • 70 % dotazovaných neví jak situaci řešit
  • 80 % dotazovaných má zájem o pojištění


    





všechny články
Dále v rubrice

Koupili jste si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Obrázek: Nákup na Eshopu Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména...

Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?

Obrázek: Podpis smlouvy Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz