Počet klientů Komerční banky meziročně stoupl. Banka má jiné údaje než nedávný průzkum
14.5.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva Komerční banky | |
Nedávný průzkum společnosti SANEP přinesl informaci o úbytku klientů velkým bankám. Možná i v souvislosti s tímto výzkumem zveřejnila Komerční banka údaje o počtu svých klientů. Banka tvrdí, že jí meziročně stoupl celkový počet klientů o 1,8 % na 1,6 milionu osob. A o více než dvě procenta vzrostl ve stejném období počet klientů – občanů, a to na necelých 1,4 milionu klientů. Komerční banka má tedy o 30 tisíc klientů více než před rokem.
Podle výzkumu společnosti SANEP procentuální podíl na bankovním trhu podle počtu klientů (fyzických osob) klesl Komerční bance z 12,7 % na 8,9 %. Údaje společnost získala položením otázky „Ve které bance máte svůj hlavní účet?“, a to v roce 2012 a letos. Poté výsledky porovnala. Výsledek můžete vidět na níže uvedeném obrázku.  Komerční banka ve své zprávě z tohoto týdne uvádí, že ke konci letošního března zaznamenala meziroční nárůst celkového počtu klientů o 1,8 % na 1 630 000. Ještě dynamičtěji prý rostl počet klientů z řad občanů. V tomto případě činil meziroční vzestup více než dvě procenta. Banka obsluhovala ke konci března 1 374 000 klientů - občanů. Dalších 256 000 zákazníků bylo z řad podnikatelů, firem a korporací (včetně obcí a sdružení). Bohužel údaje k 31. prosinci 2012 banka neuvedla. Nicméně Finparáda.cz má k dispozici údaje o celkovém počtu klientů Komeční banky ke konci roku 2012 a ten činil 1 602 tisíc klientů. Z uvedeného usuzujeme, že v případě této banky zřejmě počet klientů i z řad občanů od roku 2012 spíše stoupal než klesal. Problém v rozdílu mezi průzkumem a údaji banky může být ten, že si lidé sice nový účet v jiné (třeba menší) bance zřídí, ale nezruší ten původní. Buď starý účet používají stále stejně, nebo ho mají jen v záloze a jako hlavní používají účet nový. Kateřina Šušáková, zástupkyně výkonného ředitele pro Marketing a Komunikaci Komerční banky, k tomu uvedla: „Klienti Komerční banky oceňují mimo jiné širokou pobočkovou síť s pokladní službou. Vybrat nebo vložit větší hotovost je tak pro ně snadné, na rozdíl od některých malých bank, které tuto standardní bankovní službu vůbec nenabízejí. Komerční banka také myslí na bezpečnost svých klientů a jako jediná na trhu nabízí bezplatný bezpečnostní software určený pro ochranu jejich osobních počítačů proti phishingu a malwaru.“ Klienti Komerční banky mají k dispozici 399 bankovních poboček (včetně divize pro korporátní klienty na Slovensku), 759 bankomatů a plnohodnotné přímé bankovnictví podporované dvěma telefonními centry. Počet klientů využívajících alespoň jeden kanál přímého bankovnictví, jako je internet nebo telefonní bankovnictví, dosáhl 1 289 000 na konci března 2015, což znamenalo 79,1 % z celkového počtu klientů. Zákazníci využívali 1 585 000 aktivních platebních karet, z toho 200 000 kreditních. Počty klientů, poboček a bankomatů českých bank najdete zde
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Air Bank vrací podnikatelům za platby kartou
Air Bank nově přichází s výhodou pro podnikatele. Vrátí jim 1 % z plateb provedených podnikatelskou debetní kartou. Jaké další bonusy a slevy banky nabízejí, se dočtete v našem článku...
|
Revolut v číslech: Jaký zisk přinesl rok 2024?
Společnost Revolut zveřejnila výroční zprávu za rok 2024, ve které oznamuje výrazný růst napříč všemi segmenty podnikání a čtvrtý po sobě jdoucí rok v zisku. Jak se firmě dařilo v jednotlivých segmentech a co stojí za rekordním výsledkem, se dozvíte v našem článku...
|
ČSOB nabízí až 1 500 Kč k novému účtu
ČSOB opět nabízí odměnu za založení nového účtu. U některých bank získáte jako nový klient i několik tisíc korun. Kdo takový bonus nabízí a v jaké výši? To i další informace o slevách a bonusech jednotlivých bank se dočtete v našem článku...
|
všechny články v rubrice
|