Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Informace z pojišťoven. Jak postupovat, až povodeň opadne?

3.6.2013  |  Michal Bubák


Informace z pojišťoven - Jak mají poškození postupovat, až povodeň opadne Podle prvních informací mobilních techniků očekává Česká pojišťovna, že její klienti nahlásí cca 20 000 škod v objemu stovek milionů korun. Tento odhad se však bude velmi pravděpodobně měnit, a to na základě aktuálních informací a vývoje situace na jednotlivých vodních tocích. V terénu jsou týmy mobilních techniků, které jsou dle potřeby posilovány také pracovníky z ostatních částí republiky, jež nebyly velkou vodou zasaženy. Česká pojišťovna rovněž posílila počet operátorů na své klientské lince, kde se dnes očekává až 3 500 příchozích hovorů.

Nejpostiženějším regionem jsou v tento okamžik jihozápadní Čechy, tisíce hlášených škod očekává pojišťovna také ze severních a středních Čech a rovněž z území hlavního města Prahy. V oblasti východních Čech zatím odhaduje stovky případů, především pak z Trutnovska.

Klientské centrum ČP již přijalo prvních několik stovek hlášení, největší nápor telefonátů se však očekává dnes a v průběhu dalších dní tohoto týdne. Klienti zatím hlásí jak škody z majetkového pojištění, tak i z pojištění motorových vozidel.

Jak postupovat po vzniku živelné události?



•    Ohlaste vzniklou škodu Vaší pojišťovně. Využijte kanály, které pojišťovna nabízí: telefonní linka, formulář na obchodních místech, webové stránky či mobilní aplikace.
•    Pořiďte seznam poškozených věcí, pokud máte pořizovací doklady, připojte je k seznamu.
•    Zdokumentujte (ideálně fotoaparátem) vzniklé škody, zvlášť pokud odstraňujete následky ještě před prohlídkou mobilním technikem.
•    Začněte s odstraňováním škod, jakmile to bude možné.
•    Evidujte náklady a práce, které jste vynaložili na likvidaci škody – mohou být součástí náhrady vaší škody.
•    Připravte si pojistnou smlouvu před příchodem mobilního technika.
•    Při prohlídce mobilním technikem je možnost požádat o vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.

I Kooperativa se připravuje na likvidaci škod



Pojišťovna Kooperativa informuje, že její klienti doposud nahlásili 470 škod za cca 150 milionů Kč. Nicméně celkový rozsah škod si pojišťovna zatím netroufá odhadnout, i vzhledem k tomu, že na mnoha místech voda stále stoupá.

Nejvíce hlášených škod přišlo Kooperativě prozatím z Jihočeského kraje, zejména Českého Krumlova, Táborska a Bechyně, Prahy a Středočeského kraje nebo Královéhradeckého kraje, okolí Hostinného a Trutnova. Další škody určitě velká voda způsobí i v Ústeckém kraji, kde bude Labe teprve kulminovat.

„Klientům v nejpostiženějších oblastech zašleme SMS zprávu s kontakty, kam nejlépe škodu nahlásit. Už o víkendu jsme zásadně posílili počet operátorů na naší infolince, na kterou mohou klienti škody hlásit. Využít mohou také e-mailovou adresu nebo on-line formuláře na webu Kooperativy. Krizový štáb také řeší operativní přesun techniků, kteří budou nasazeni podle toho, jak bude voda opadávat a bude možné prohlížet poškozený majetek. Očekáváme, že první prohlídky budou probíhat od úterý 4. 6. 2013,“ doplňuje Miroslav Novák.

Kontakty na pojišťovny



Allianz - 841 170 000
Axa pojišťovna - 292 292 292
Česká podnikatelská pojišťovna - 841 444 555
Česká pojišťovna - 841 114 114
ČSOB Pojišťovna - 800 100 777
Ergo pojišťovna - 221 585 111
Generali Pojišťovna - 844 188 188
Hasičská vzájemná pojišťovna - 844 114 411
Kooperativa pojišťovna - 841 105 105
Slavia pojišťovna - 255 790 111
Uniqua - 800 120 020
Triglav pojišťovna - 542 425 000
Maxima pojišťovna - 224 305 403
Wüstenrot - 800 225 555




    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce




všechny články
Dále v rubrice

Koupili jste si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Obrázek: Nákup na Eshopu Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména...

Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?

Obrázek: Podpis smlouvy Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz