Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Nový program iBOD. Jedna věrnostní karta místo mnoha

3.10.2013  |  aktualizováno 7.10.2013  |  Zdeněk Bubák
  


iBOD - nový věrnostní program. Jedna karta místo mnoha. Na snímku logo iBOD.Česká spořitelna založila novou společnost Věrnostní program iBOD, a.s., která spouští kampaň na získání jednoho milionu uživatelů do konce letošního listopadu. Program iBOD spočívá v tom, že získáváte plastovou věrnostní kartu, kterou nevyužijete jen v určitém obchodě či skupině obchodů, ale na mnoha obchodních místech, a měla by postupně nahradit většinu věrnostních karet ve Vaší peněžence. Jako odměna za získané body bude sloužit možnost vybrat si odpovídající zboží z nabídky partnerských společností.




iBOD startuje u 32 partnerů programu 7. října 2013. K dispozici je nyní více než 1 000 obchodních míst, kde jej můžete využít.

Za každý nákup či využití služeb zákazník pomocí iBOD karty získá určitý počet bodů. Jeden bod odpovídá částce 25 korun. Za 100 utracených korun tedy získáte 4 body. Body lze načítat i za služby České spořitelny, tj. nově i za bankovní služby. Banka by ráda do programu iBOD převedla od 1. ledna 2014 svůj současný Program výhod.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,60 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5 % p.a.více



Katalog pro klienty, kteří nasbírali dostatek bodů, aby je vyměnili za nějaké zboží, je na adrese www.ibod.cz.

Pro vstup do programu, sbírání bodů a následný výběr zboží je nutná Vaše registrace na stejné stránce, tj. www.ibod.cz.

I když za programem iBOD stojí Česká spořitelna, nejsou dveře pro další akcionáře společnosti Věrnostní program iBOD zavřené.

Jaká jsou největší úskalí projektu podle Michala Mošničky, odborníka na finance

Největší úskalí projektu lze spatřit v riziku, zda Česká spořitelna dokáže navázat spolupráci s dalšími velkými odchodními partnery. Například svůj slevový program plánuje spustit obchodní řetězec COOP a ten spolupracuje s ČSOB. Řada partnerů (např. Sportisimo) informovalo, že bude provozovat svůj program a souběžně iBOD a po určitém čase se rozhodne, který program opustí. Další potencionální partneři nemají zájem o vstup do tohoto programu (např.Tesco) nebo přicházejí s požadavky exkluzivity.

V katalogu odměn (www.ibod.cz) naleznou klienti široké spektrum produktů. Např. fotoaparát Canon IXUS 132 je oceněn částkou 7 925 bodů, což znamená, že klient musí zrealizovat nákupy u obchodníků za 198 125 Kč (1 bod = 25 Kč). Aby klient získal podsedák pro dítě do auta, musí zrealizovat nákup ve výši 49 125 Kč. Tyto příklady ukazují na skutečnost, že sbírání bodů bude probíhat v delším časovém horizontu.

Zajímavou skutečností je, že kvůli tomuto projektu byla založena samostatná společnost VPIB, která nabízí možnost vstupu dalších akcionářů z řad nejvýznamnějších partnerů (zatím ČS vlastní 100 %). Společnost VPIB by se měla samofinancovat z daného projektu, je však otázkou, zda se tento cíl podaří naplnit. 

Podobné programy podle České spořitelny běží už ve Velké Británii, kde program Nectar používá 20 milionů Britů, a v Německu, kde existuje obdoba s názvem PayBack s více než 26 miliony členů.

„Po vyspělých zemích, jako je Německo a Velká Británie, jsme další zemí, kde mohou lidé využívat multipartnerský bonusový program, který pokrývá široké spektrum obchodních partnerů, u nichž běžně nakupují. Česká spořitelna je v programu jako jediná banka v ČR a rozsáhlý průzkum mezi našimi klienty jasně ukázal, že lidé chtějí sbírat body za věrnost a sami si následně vybírat, na jaké věcné a zážitkové odměny je využijí. Velkou výhodou iBODU je také to, že klienti mají pouze jednu věrnostní kartu, kterou mohou využívat u všech partnerů programu,“ říká Josef Havelka, ředitel marketingu České spořitelny.

iBOD nenechává nic náhodě a spouští masivní kampaň



S iBODem se v následujících týdnech setkáte na mnoha místech díky masivní reklamě, do které Česká spořitelna společně s novou společností vloží zhruba 40 milionů korun. Půjde o spoty v televizi, reklamu na internetu, ale i na venkovních bilboardech.

Přehled partnerů programu iBOD:



Přehled partnerů programu iBOD


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde



všechny články
Dále v rubrice

Třetí banka spouští okamžité Europlatby

Obrázek: Eura a přesýpací hodiny Fio banka, jako třetí banka v pořadí, spouští okamžité Europlatby. Jejich odesílání i přijímání je zdarma. Okamžité SEPA platby již od druhé poloviny roku 2020 nabízí tuzemská Oberbank a od května 2023 J&T Banka...

Klienti mohou k platbě online využívat službu Click to Pay

Obrázek: Žena u notebooku Klienti Monety mohou k platbě online využívat službu Click to Pay, kterou banka nabízí ve spolupráci se společností Visa. Na e-shopech podporujících tuto metodu placení tak odpadá potřeba zadávat platební údaje své karty. Ty se do služby ukládají v zašifrované...

Produktové novinky bank v dubnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Hvězdy FP Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu dubna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Generali Česká pojišťovna, Komerční banka...

ČSOB nabídne klientům cukr a bič

Obrázek: Aplikace Revolut pro mladé ČSOB přichází v květnu s odměnami za aktivní využívání účtu. Na druhé straně od července dojde ke zdražení řady produktů a služeb spojených s běžným účtem, platebním stykem...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz