Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Aktuality z pojišťoven v polovině října

21.10.2019  |  Zdeněk Bubák, zprávy ePojištění.cz, Directu, České pojišťovny, BNP Paribas Cardif Pojišťovny a Uniqa
  


Obrázek: Řidič v autěPřinášíme vám aktuální infromace z pojistného trhu. Jak nastavují dnes pojišťovny cenu za povinné ručení u řidičů podle věku? Jakou novinku připravila Direct pojišťovna v oblasti péče o své klienty? Česká pojišťovna nabízí záplavová a pohybová čidla k majetkovému pojištění zdarma. Vyplatí se pojistit si dražší domácí spotřebiče? UNIQA zvyšuje pojistné plnění za nejtěžší stupeň invalidity.



Mladí řidiči si připlatí za nezkušenost, senioři za vyšší věk



Pojišťovny při výpočtu ceny povinného ručení neměří všem řidičům stejným metrem. Do ceny pojištění se nejvýrazněji promítá věk řidiče, dosavadní historie nehodovosti a také místo bydliště. Nejrizikovější skupinou jsou pro pojišťovny mladí řidiči do 25 let s trvalým pobytem v Praze, kteří již mají za sebou dopravní nehodu.

Jezdí pomalu, nevnímají dopravní značky a mají pomalé reakce. To jsou nejčastější výtky mladších řidičů vůči seniorům za volantem. Naopak lidé starší 65 let si o mladších řidičích často myslí, že zbytečně riskují, přeceňují své schopnosti a někdy jsou také agresivní, nebo dokonce řídí pod vlivem alkoholu. „Letos tomu bude padesát let, co jsem poprvé řídila. Musím přiznat, že můj styl jízdy se za ty roky změnil. Zpomalila jsem, musím se více soustředit a jsem rozvážnější. I když na mě občas řidiči zatroubí, nenechám se vyvést z míry. Jistěji se cítím na silnicích s menším provozem, snažím se vyhýbat dopravní špičce a jízdě v noci,“ říká vitální sedmdesátnice Alena Tulisová.

Specifický styl jízdy mnohé Čechy vede k domněnce, že senioři představují v dnešním silničním provozu nebezpečí a často způsobí dopravní nehodu. Statistiky ale ukazují, že tomu tak není a mnohem více dopravních nehod mají na svědomí čerství majitelé řidičských průkazů do 25 let. Těm se také výrazně prodraží povinné ručení. Nehodovost jednotlivých věkových skupin totiž pojišťovny zohledňují při výpočtu ceny pojištění. „Věk je jedním ze tří hlavních parametrů, který se promítá do ceny povinného ručení. Zatímco velmi mladí řidiči si připlatí za svoji nezkušenost, u seniorů nad 65 let cena povinného ručení mírně stoupá z důvodu rizik spojených s věkem. Cenu povinného ručení samozřejmě dále významně ovlivňuje bonus za bezeškodní průběh a místo trvalého bydliště pojištěného,“ uvádí Ladislav Gruber z portálu ePojisteni.cz. Rozdíl v ceně povinného ručení bývá značný. Například dvacátník bydlící na vesnici zaplatí za povinné ručení Škody Octavie 5 000 korun ročně, senior ve věku 70 let o 2 300 korun méně.

„První roky za volantem sbírají začínající řidiči zkušenosti a s řadou situací se setkávají úplně poprvé. Obecně mladí lidé více riskují a nemusejí domyslet možné následky, což se negativně promítá do nehodovosti. S oblibou si také častěji pořizují nebo půjčují silnější vozy, které nemusejí v kritické situaci zvládnout,“ vysvětluje vyšší nehodovost čerstvých řidičů Stanislav Gálik, psycholog a ředitel inovační laboratoře AuresLab.

Bez ohledu na věk pořídí povinné ručení výhodněji řidiči, kteří jezdí dlouhou dobu bez nehod. Ladislav Gruber k tomu dodává: „Za každý měsíc bez nehod získá řidič jeden bod, za rok tedy může získat 12 bodů. Po deseti letech bez nehod pak dosáhne na nejvýraznější slevu okolo 50 až 60 procent ze základní ceny. Naopak za každou způsobenou škodu uplatňují pojišťovny takzvaný malus 24 až 34 bodů. Pokud mladý řidič hned v prvním roce nabourá, pojišťovna uplatní malus a cena pojištění bude výrazně vyšší.“

Česká populace stárne a podíl řidičů-seniorů bude v následujících letech růst. S tímto trendem lze očekávat i rostoucí počet dopravních nehod. Při nich jsou starší lidé v nevýhodě. Jejich fyzická zranitelnost je totiž mnohem vyšší a roste riziko, že nehoda bude mít fatální následky. „Následky dopravních nehod pomáhají snižovat moderní bezpečnostní prvky vozidel. Ve vozech také najdete řadu inteligentních systémů, které mohou nehodě zabránit. Jedná se například o systém udržující vozidlo v jízdním pruhu, upozornění na vozidlo jedoucí ve vedlejším pruhu nebo automatické brzdění při hrozbě střetu s jiným vozem nebo chodcem. Tyto systémy přispívají jak ke snížení počtu nehod, tak i jejich následků,“ uzavírá Stanislav Gálik.

Zdroj: ePojištění.cz

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Direct pojišťovna spouští telemarketing, který necílí na co největší prodej, ale na budování vztahů s klienty



Neznámá čísla volající na telefon mnoho lidí ani nebere nebo se při zvednutí děsí, co jim zase kdo bude chtít vnutit. Špatnou pověst telemarketingu chce napravit Direct pojišťovna, která od listopadu rozšiřuje péči o své klienty. „Telemarketingem se většinou nikdo nechlubí, my se jím ale chlubit chceme, protože ho budeme stavět na jiných hodnotách než ostatní,“ plánuje Eva Urbánková, která má telemarketing v Directu na starosti.

Direct chce takto ještě více prohlubovat vztah s klientem.

Volat klientům začnou operátoři od listopadu. Pečovat prý budou o stávající klienty, ale i o ty potencionální, kteří si sjednávali pojištění on-line a třeba se jim sjednání nepodařilo. „V Directu je vztah s klientem na prvním místě. Nebavíme se tu vůbec o nějakém tvrdém a nátlakovém prodeji. Jde o to, dát klientovi potřebné a zajímavé informace o novinkách nebo dalších možnostech, které mu pojišťovna nabízí,“ popisuje Eva Urbánková nový styl telemarketingu. Cílem hovoru podle ní bude, aby z něj měl klient hezký pocit.

Kromě toho může klient s operátorem vyřešit i další otázky, které k pojištění má. „Nebudeme je odkazovat jinam. Nabídneme jim perfektní servis. V týmu chci mít šikovné lidi, kteří budou schopní se o klienta celkově postarat,“ podotýká Urbánková.

Česká pojišťovna nabízí v ceně majetkového pojištění pohybová a záplavová čidla



Česká pojišťovna vstupuje do oblasti internetu věcí a v ceně majetkového pojištění nabízí chytrá čidla. Klienti si mohou zvolit, zda si v ceně nově sjednaného pojištění pořídí pohybové, či záplavové čidlo. Pohybové čidlo hlásí poplach v případě zjištěného pohybu, záplavové, když je vystaveno vodě. Čidla fungují na kvalitní síti, která pokrývá 99,9 % území ČR.

Pohybové čidlo rozpozná manipulaci s předmětem, na kterém je umístěno. Můžete jej přichytit například na okna či dveře, ale třeba i na zahradní techniku a jízdní kola, která máte umístěné v garáži či ve sklepě. V případě pohybu vám vyšle čidlo informaci o poplachu prostřednictvím e-mailu, SMS nebo v podobě notifikace v mobilní aplikaci. Sami si přitom zvolíte, jaká forma upozornění vám vyhovuje nejvíce.

Záplavové čidlo reaguje při kontaktu s vodou. Dokáže detektovat únik vody například z pračky, myčky, z prasklé hadičky od WC či umyvadla. Díky tomu, že se o úniku vody dozvíte včas, můžete významným způsobem zmírnit dopad takové havárie.

Čidla jsou mobilní a lze je přemisťovat podle potřeby. Uvnitř jsou baterie, které v závislosti na použití vydrží dva až čtyři roky. Poté se dají snadno vyměnit.

Nárok na čidlo dle svého výběru má každý, kdo si na vybraných pobočkách pojišťovny do konce listopadu sjedná pojištění stavby, nebo domácnosti ve variantě Exclusive. Vybrané čidlo je pak rovněž v ceně pojištění rekreační nemovitosti. Budete-li chtít pořídit čidel více, nabídne vám jej Česká pojišťovna se slevou ve výši 50 % z ceny chytrého čidla.

Aby čidlo fungovalo, musí být připojeno k tzv. IoT síti*. Připojení čidla k síti je zpoplatněné. Každý den, kdy je čidlo zapnuté, stojí 1 korunu. Proto spolu s vybraným čidlem získají klienti také jeho bezplatný provoz na dva měsíce.

* IoT je zkratka pro internet věcí (Internet of Things). V praxi internet věcí představuje síť fyzických zařízení – například právě třeba chytrých čidel - která jsou vybavena softwarem, senzory a síťovou konektivitou. Ta umožňuje těmto zařízením propojit se a vyměňovat si data. Čidlo se sítí komunikuje nepřetržitě a stále tak hlídá, zda nedošlo ke kritické situaci.

Čidla, která k pojištění majetku poskytuje Česká pojišťovna, pro komunikaci využívají síť NarrowBand IoT společnosti Vodafone.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce



Obrázek: Domácí spotřebič

Vybrané spotřebiče a dražší spotřební elektronika se vyplatí pojistit



Podzim a předvánoční týdny jsou obdobím, kdy tržby obchodů s elektronikou a domácími spotřebiči atakují rekordy. Pokud si budete pořizovat mobilní telefon či vybavení domácnosti pro sebe, stejně tak pokud jimi chcete obdarovat své blízké, je dobré zauvažovat o pojištění. To se obecně vyplatí s rostoucí pořizovací cenou výrobku.

Pojištění prodloužené záruky



Standardní dvouletou zákonnou záruku si můžete prodloužit o jeden, dva nebo tři roky a mít tak jistotu, že nebudete mít dlouhou dobu zbytečné náklady na opravy navíc. Prodloužená záruka totiž pokrývá mechanické, elektronické nebo elektrické vady spotřebičů, na které by se vztahovala zákonná záruka prodejce, avšak vada nastane nebo se projeví až po jejím skončení. Pojištění je nejvíce vhodné ke spotřebičům do domácnosti, jako jsou pračky, sušičky, ledničky, myčky, televize apod., ale obecně lze pojistit širokou škálu výrobků.

“V případě škody zajistíme opravu přístroje zdarma. Oprava proběhne přímo u majitele doma nebo si přístroj vyzvedneme a přivezeme opravený zpět. A pokud výrobek není možné opravit, získáte kredit na nákup nového přístroje dle vašeho výběru tam, kde jste nakoupili ten původní, nebo vám pošleme peníze na účet. Pojištění sjednáte rychle a jednoduše přímo při koupi výrobku, bez nutnosti návštěvy pojišťovny,“ říká Viktor Houška, ředitel produktu BNP Paribas Cardif Pojišťovny.
 

Pojištění nahodilého poškození a odcizení



Pojištění nahodilého poškození a odcizení si lze sjednat při koupi nového mobilního zařízení a v případě, že dojde k nahodilému poškození, tak vám jej pojišťovna nechá opravit. Pokud by již oprava nebyla možná, oprava se nevyplatí nebo dojde k jeho odcizení, dostanete od pojišťovny nový přístroj nebo náhradu. „Pojištění platí celosvětově, tedy i když jste na dovolené. I toto pojištění sjednáte rychle a jednoduše přímo při koupi výrobku, bez nutnosti návštěvy pojišťovny. Přesnou specifikaci Pojištění nahodilého poškození a odcizení a Pojištění prodloužené záruky najdete v příslušné rámcové smlouvě, říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.



UNIQA zvyšuje pojistné plnění za nejtěžší stupeň invalidity



Až do konce prosince přidává UNIQA k připojištění invalidity III. stupně bonusové plnění, které může zvýšit doposud běžné odškodnění až na trojnásobek. Chce tak upozornit na hlavní účel pojištění, které má sloužit hlavně jako podpora pro řešení těch nejzávažnějších událostí, jaké dokážou převrátit dosavadní život naruby, a to zpravidla natrvalo.
 
Klientům, kteří si do 31. 12. 2019 připojištění invalidity III. stupně sjednají v rámci životního pojištění DOMINO RISK, DOMINO INVEST nebo LOGIKA a jimž v budoucnu bude přiznán tento stupeň invalidity v důsledku utrpěného úrazu, vyplatí UNIQA dvojnásobek pojistné částky, a to až 1 milion Kč navíc. Vznikne-li invalidita v důsledku úrazu při dopravní nehodě, bude mít postižený klient nárok dokonce na trojnásobek výplaty, a to až o 2 miliony Kč více.

Toto zvýhodnění na smlouvě zůstává po celou dobu trvání připojištění invalidity III. stupně.

Připojištění invalidity III. stupně s navýšením pojistného plnění v případě úrazu lze rovněž sjednat pro stávající pojistné smlouvy formou změny, bude-li provedena do 31. 12. 2019. Je přitom jedno, zda se jedná o smlouvy s konstantní nebo klesající pojistnou částkou.

V případě pojistné události v důsledku úrazu z připojištění uzavřeného podle výše uvedených podmínek bude pojistné plnění navýšeno jedním z následujících způsobů:
  1. na dvojnásobek sjednané pojistné částky v případech, kdy smluvní pojistná částka nepřevyšuje 1 milion Kč;
  2. na trojnásobek sjednané pojistné částky v případech, kdy smluvní pojistná částka nepřevyšuje 2 miliony Kč a invalidita třetího stupně byla přiznána v důsledku úrazu při dopravní nehodě;
  3. na součet sjednané pojistné částky a 1 milionu Kč v případech, kdy smluvní pojistná částka převyšuje 1 milion Kč, resp. na součet sjednané pojistné částky a 2 milionů Kč v případech, kdy smluvní pojistná částka převyšuje 2 miliony Kč a invalidita třetího stupně byla přiznána v důsledku úrazu při dopravní nehodě.
Zní-li pojistná smlouva na klesající pojistnou částku, použije se pro výpočet její aktuální výše v daném roce.


      
  




všechny články
Dále v rubrice

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz