Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Češi nedokončí každou dvacátou platbu v e-shopech, ukazuje průzkum společnosti Pays

22.6.2020  |  Zdeněk Bubák, zpráva Pays
  


Obrázek: e-Shop Epidemie koronaviru posílila v Česku objem internetového nakupování. Vysoký je také počet nedokončených plateb za nákupy v e-shopech a storna objednávek. Na první pokus je v průměru každá dvacátá transakce nedokončená, upozorňuje průzkum společnosti Pays. Za nedokončenými platbami za objednané zboží stojí podle expertů řada faktorů. Mezi hlavní patří nedokonalý systém konvenčních platebních bran, dále nezkušenost s platební kartou nebo technický problém na straně zákazníka.
 


Každá dvacátá platba při nakupování je nedokončená



„Každá dvacátá platba při nakupování v e-shopu neproběhne správně, ukazují výsledky našeho šetření v oblasti internetového nakupování. Zákazník si vybere zboží do košíku, chce zahájit platbu, jenže ji nedokončí. Prodejcům takto vznikají vysoké ekonomické ztráty, které se cyklicky opakují. Každého druhého zákazníka s nedokončenou platbou je přitom možné znovu kontaktovat mailem nebo esemeskou. Nejlépe se to daří e-shopům vybaveným speciální platební bránou, která dokáže přimět 65 % zákazníků k dokončení přerušeného nákupu a úhradě platby,“ informuje Karel Sasín, poskytovatel platební brány Pays.

Pokud zákazníci neuspěli při prvním pokusu o platbu, díky výzvě Pays se jim to pak v 28 % případů podařilo při druhém pokusu. Platební brána však umí kvalitně upomínat i nezrealizované platby převodem. Zde je úspěšnost zrealizování poté, co zákazník objednávku neuhradil ani do druhého dne, až 37 %.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


V Česku je přes 40 tisíc e-shopů s tržbami přes 180 miliard korun



Společnost Pays uvádí, že během epidemie koronaviru zaznamenala razantní nárůst nákupů přes svoji platební bránu, konkrétně o 27%. Dalším údajem, který stojí za zmínku, je průměrná doba od vložení zboží do košíku a jeho zaplacení. Během epidemie se navýšila až o 11 procent. „Kamenné prodejny byly zavřené, takže lidé ve zvýšené míře nakupovali na internetu a strávili na e-shopech více času. Během koronavirové krize také rostl počet plateb přes platební bránu Pays. Měsíce březen, duben a květen byly třikrát úspěšnější než v loňském roce. Trend internetového nakupování v Česku všeobecně sílí. Máme zde přes 40 tisíc prodejen se souhrnným ročním obratem kolem 180 miliard korun a jejich počet neustále roste,“ říká Karel Sasín ze společnosti Pays.
 

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě i Česku



Rostoucí objem nákupů v Česku potvrzuje i Asociace pro elektronickou komerci APEK. Koronavirová krize zapříčinila, že česká e-commerce stejně jako ta evropská zaznamenala nečekaný růst. Podle původních odhadů měl prodej e-shopů v ČR růst o přibližně 15 %, v současné chvíli se zdá, že se bude pohybovat okolo 20 % a atakovat tak hranici 190 miliard korun. „Internetové obchody v průběhu nouzového stavu uspěly a našly nové zákazníky. Zároveň krize přispěla k rychlejšímu vstupu řady dalších obchodníků do on-line prostředí, které i do budoucna pro ně bude sloužit jako další prodejní kanál. Za výjimečných podmínek by dokonce mohl meziroční růst české e-commerce být až o 10 procentních bodů vyšší, než jsme očekávali v lednu 2020,“ uzavírá šéf APEK Jan Vetyška.



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz