Equa bank odstartovala placení mobilem pomocí Google Pay
29.1.2019 | Zdeněk Bubák, zpráva Equa bank | |
Equa bank právě spustila platby prostřednictvím on-line platebního nástroje Google Pay. K placení mobilem s Androidem přes Google Pay je třeba zaregistrovat platební kartu Equa bank do mobilní aplikace Google Pay. Platit lze nejen v kamenných obchodech, v eshopech nebo v aplikacích, ale také vybírat z bankomatů. Google Pay zatím nabízejí MONETA Money Bank, J&T Banka, Komerční banka a mBank. Brzy by jej měla nasadit Fio banka a v průběhu roku 2019 Google Pay plánují ČSOB a Banka CREDITAS.
„Spuštění plateb Google Pay je součástí naší strategie – být předním poskytovatelem digitálního bankovnictví. Platby s Google Pay jsou jednoduché, rychlé a bezpečné. Instalace a využívání této platební metody je pro klienta zcela zdarma. Svůj účet si klient navíc může spravovat kdekoli – na webu nebo v aplikaci. Další výhodou je, že při platbě prostřednictvím Google Pay se údaje ze skutečné karty klienta nikdo nedozví a veškeré informace tak zůstávají v bezpečí,“ říká Jakub Pavel, ředitel retailového bankovnictví Equa bank. Instalace je jednoduchá – platit je možné ihned K tomu, aby klient mohl začít využívat platby prostřednictvím Google Pay, potřebuje pouze mobilní telefon s operačním systémem Android verze 5.0 nebo vyšší a s technologií NFC (Near Field Communication). Klient musí mít nastavený zámek obrazovky telefonu, do něj si stáhne mobilní aplikaci Google Pay a zaregistruje si v ní svou platební kartu vydanou Equa bank. Pak již může platit, a to tak, že při platbě místo své platební karty jednoduše přiloží k platebnímu terminálu svůj mobilní telefon. Při placení v eshopech není potřeba opětovně vyplňovat formuláře s kartami a na některých eshopech ani adresami. Díky Google Pay tak za zboží nebo službu zaplatíte během pár sekund. Při platbách do 500 Kč postačí pouze zapnutá obrazovka mobilního telefonu (nemusí být odemknutá) a ten klient přiloží k platebnímu terminálu. Transakce ihned proběhne a klient obratem obdrží potvrzení o jejím provedení. V některých případech může být klient vyzván k odemknutí telefonu – a to z důvodu vyšší bezpečnosti. Při platbách nad 500 Kč stačí mít obrazovku telefonu odemknutou. Pokud při přiložení telefonu k platebnímu terminálu bude obrazovka telefonu pouze rozsvícená, ale zamknutá, bude klient vyzván k jejímu odemknutí přístupovým heslem. Poté opět přiloží telefon k terminálu a vyčká provedení platby. Při výběru z bankomatu, který je vybaven bezkontaktní čtečkou, stačí zapnout obrazovku mobilního telefonu (nemusí být odemknutá) a mobil přiložit ke čtečce na bankomatu. Dále pak postupovat dle instrukcí na obrazovce.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|