Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jaké spory v roce 2018 nejčastěji řešili klienti pojišťoven s pojišťovnami?

24.1.2019  |  Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz
  
  


AutoV roce 2018 klienti pojišťoven nejvíce řešili zamítnutí či krácení pojistného plnění u pojištění vozidel, následovalo úrazové pojištění a pojištění majetku. Rozdíl mezi počtem případů, kdy bylo pojistné plnění zamítnuto a počtem případů, kdy bylo kráceno, byl nepatrný. U pojištění vozidel se nejčastěji spor vedl kvůli nesouhlasu ohledně totální škody. Data vyplývají z databáze společnosti Vaše nároky.cz.


V roce 2018 se na společnost Vaše nároky.cz obrátilo celkem 855 poškozených klientů pojišťoven, kteří nebyli spokojeni s výsledkem šetření pojistné události. Téměř polovina klientů z celkového počtu řešených případů nesouhlasila s výši plnění u pojištění vozidla, jednalo se o 46 %. Zbylých 54 % případů se týkalo ostatních druhů pojištění, zejména úrazového pojištění, pojištění majetku a pojištění odpovědnosti.
   
Rozdíl mezi kráceným pojistným plněním a zamítnutým pojistným plněním byl malý. 53 % klientů nebylo spokojeno se zamítnutím pojistného plnění, 47 % klientů nesouhlasilo s jeho krácením, tedy, že pojišťovna byla ochotna vyplatit jen část peněz z celkového nároku.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Pojištění vozidel



Konkrétně u pojištění vozidel občané častěji řešili problém s kráceným pojistným plněním (62 %), než se zamítnutím pojistného plnění (38 %). U krácení pojistného plnění se pojišťovny často vymlouvaly na amortizaci. Více pak pojišťovny dělaly problém s plněním u povinného ručení než u havarijního pojištění. „U pojištění vozidel jsou paradoxně častěji postihováni ti řidiči, kteří nehodu nezpůsobili. U nich podle našich zkušeností častěji dochází ke krácení či zamítnutí pojistného plnění než u viníků nehody,“ komentuje právník Petr Novák z Vaše nároky.cz

Nejčastější druh škody, u kterého nebyli klienti spokojeni s vyplacením pojistného plnění u pojištění vozidla:
  • Totální škoda ... 26 %
  • Nabourání stojícího auta na parkovišti ...17 %
  • Poškození předního skla ... 12 %
26 % řidičů, kteří řešili krácení či zamítnutí plnění u pojištění vozidel, bylo nespokojeno s plněním při totální škodě. „U totální škody se jedná o případy, kdy pojišťovna při likvidaci pojistné události usoudí, že škoda na vozidle je natolik závažná, že by ji již nebylo hospodárné opravovat, a následně uhradí v penězích cenu, jakou podle jejího uvážení mělo vozidlo v době před vznikem škodné události. Spor mezi klientem a pojišťovnou se tak vede především o hodnotě vozidla,“ vysvětluje právník.

Dalších 17 % poškozených z případů pojištění vozidel se na právníka obrátilo z důvodu nesouhlasu s plněním pojišťovny u nabouraných aut na parkovišti. „Nejčastějším problémem za těchto okolností bývá, že škůdce je neznámý, a tedy není po kom škodu vymáhat. Pokud tedy škůdce od nehody ujede a nepodaří se jej vypátrat, musí si poškozený škodu uhradit sám. Případně pokud má poškozený sjednané havarijní pojištění, může škodu uplatnit touto cestou,“ radí Novák.

Ve 12 % případu se pak na právníka obrátili řidiči, kterým bylo poškozeno přední sklo, ale pojišťovna zamítla nebo značně krátila pojistné plnění. A 5 % řidičů mělo problém s pojistným plněním po srážce se zvěří.

Přehled nabídky autopojištění najdete zde

Ostatní pojištění



Z celkového počtu řešených případů společností Vaše nároky.cz, kdy klienti pojišťoven nebyli spokojeni s výsledkem šetření pojišťovny, tedy i včetně pojištění vozidel, se 22 % týkalo úrazového pojištění. Nejčastěji se případ týkal úrazů ve škole a v práci. 14 % pak řešilo plnění při pojištění majetku, ve 4 % případů nebyli klienti pojišťoven spokojeni s výplatou pojistného plnění u pojištění odpovědnosti a 3 % případů se týkalo plnění z cestovního pojištění.





      
  


Související články:
Jak nastavit úrazovou pojistku? Hlavní riziko jsou úrazy s trvalými následky

Česká pojišťovna nabízí noviku v autoasistenci

Češi řeší cestovní pojištění na poslední chvíli. Na co by při jeho uzavírání neměli určitě zapomenout?

Pět doporučení co udělat, než začnete vyřizovat hypotéku

Aktuální informace z pojišťoven: jak zvládnout nehodu v zahraničí, sleva na cestovní pojištění, letní pohromy



všechny články
Dále v rubrice

Jak nastavit úrazovou pojistku? Hlavní riziko jsou úrazy s trvalými následky

Obrázek: Úraz Léto je čas dovolených a bohužel také zvýšeného počtu úrazů. Potvrzují to statistiky pojišťoven i záchranných služeb. Samozřejmě, že nejlepší ochranou je chovat se tak, aby k úrazu nedošlo...

Česká pojišťovna nabízí noviku v autoasistenci

Obrázek: Auto Pro řidiče v nouzi nabízí Česká pojišťovna novinku. Tou je možnost objednat si autoasistenci bez volání. Přivolat si na pomoc asistenční službu je nyní možné prostřednictvím mobilního telefonu připojeného...

Češi řeší cestovní pojištění na poslední chvíli. Na co by při jeho uzavírání neměli určitě zapomenout?

Obrázek: Cestovní pojištění Češi se zajímají o cestovní pojištění až těsně před odjezdem na dovolenou. Dvě třetiny si sjednají pojištění do dvou dnů před plánovaným termínem odjezdu. V posledních letech výrazně roste počet...

Pět doporučení co udělat, než začnete vyřizovat hypotéku

Obrázek: Domy Různá omezení v poslední době výrazně znesnadnila získání hypotéky. Kvůli limitům na výši splátek vám tak může běžná kreditka, byť nečerpaná, razantně snížit další úvěrové možnosti. V době...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz