Poskytovatelé půjček chtějí pomocí nových technologií přitáhnout i ty nejpohodlnější Čechy
27.9.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Cofidis | |
Vedle bezpečnosti a transparentnosti půjček se dostává stále více do popředí i význam komfortu. Finanční instituce se proto snaží pro klienty zjednodušit celý proces sjednání půjček a zlepšit tak zkušenosti zákazníků s úvěry. Výrazně by jim v tom měly pomoct nové technologie jako online podepisování smluv nebo speciální mobilní aplikace.
Ačkoli se v posledních letech v oblasti úvěrů vede boj hlavně na poli transparentnosti, díky čemuž u největších poskytovatelů úvěrů prakticky vymizely skryté poplatky, další soupeření se přesune do oblasti komfortu. „Lidé, kteří sice půjčku zvažují, ale nakonec celý proces nedokončí, tvoří vysoké procento žadatelů. Často přitom jejich zájem půjčit si ztroskotá na zdlouhavém a komplikovaném procesu zahrnujícím papírování a cestu na poštu,“ popisuje Cyril Křůpala, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis. Náročná dokumentace Trend potvrzují i výsledky průzkumu mezi 525 respondenty, který ukázal, že nedostatečný komfort vadí na půjčkách ze všeho nejvíc čtvrtině Čechů. Tito lidé přitom za největší překážku označují náročnost dokumentace k žádosti o půjčku. Řešení právě takových problémů nabízejí nové technologie, díky kterým lze při zachování veškeré bezpečnosti celý proces půjčování podstatně zjednodušit. „Díky tzv. online podpisu nahraje žadatel veškeré potřebné dokumenty online do systému a po prostudování smlouvy ji z pohodlí svého domova prostřednictvím SMS kódu podepíše. Žádné papíry, žádné obálky ani cesty na poštu,“ říká Cyril Křůpala z Cofidisu. Srovnání bankovních a nebankovních půjček najdete zde Druhou nejčastěji uváděnou obtíží v souvislosti s žádostí o půjčku je délka celého procesu. I tu pochopitelně nové technologie zkrátí. Z běžných 2 - 3 dnů je prý společnost Cofidis nyní schopna zaslat peníze klientům na účet do 24 hodin od podpisu smlouvy. To vše při zachování veškeré požadované bezpečnosti, kterou zajišťuje certifikát České pošty. Zprávy z blízké budoucnosti Podepisování smluv online ale není jedinou novinkou, která usnadní žadatelům o půjčku život. Stále populárnější jsou i tzv. Money-management aplikace na správu financí. Např. mezi Čechy ve věku do 35 let už je alespoň občas využívá více než pětina lidí. A vedle transakčních funkcí nebo porovnání příjmů a výdajů bude během několika let běžné využívat i pomůcky, jako jsou simulátor schvalování úvěru nebo správa dluhů. Funkce tzv. Money-managementu dnes nabízejí také internetová bankovnictví některých českých bank. Čtěte víc zde: ČSOB má nové internetové bankovnictví, které vám pohlídá automaticky váš domácí rozpočet Leden ve znamení revoluce Přelomovým by v tomto směru měl být začátek příštího roku. Od ledna 2018 by totiž měla vstoupit v platnost evropská směrnice PSD2 o regulaci platebních služeb. Díky ní budou muset banky poskytnout přístup k datům z internetového bankovnictví i pro aplikace třetích stran. To by mělo ve výsledku ještě více zrychlit půjčování peněz a postupně vést až ke schvalování půjček v reálném čase. Otevření dat také výrazně zjednoduší proces dodávání dokumentace nutné pro schválení úvěru a zefektivní celou oblast hodnocení kreditního rizika. „To vše povede nejen ke zvyšování komfortu, ale také k zodpovědnějšímu úvěrování,“ uzavírá Křůpala. COFIDIS je mezinárodní finanční skupina, která působí na českém trhu od roku 2004. Nyní je zastoupena v 8 evropských zemích. Společnost COFIDIS s.r.o. se specializuje na poskytování spotřebitelských úvěrů a nabízí svým klientům a obchodním partnerům paletu finančních produktů.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|